Vis full versjon : Så kvalm, så kvalm...
Har noen av dere tips mot dette? Er seks uker på vei og konstant kvalm.. Nesten iallefall.. I tillegg er jeg mye slapp, så sofaen blir brukt mye:p
Tar gjerne imot tips!!:???:
Jeg fikk akupuntur mens jeg lå på sykehuset. Ble mye bedre, men vet jo ikke om det var det som hjalp. Jeg har jo nå kommet over den magiske 12 ukers terskelen, så det kan jo være det som hjalp. Ellers så vet jeg at det er mange som går til homeopat med god virkning. Og mange tar også postafen, men da bør du snakke med legen din først. Ingefær skal også være bra. Jeg må innrømme at ingenting av dette hjalp noe særlig på meg. Jeg var så ekstremt kvalm at jeg endte på sykehus i nesten 4 uker. Men jeg har hørt om andre som dette har hjulpet for. Uansett, jeg føler med deg, og tro meg, jeg vet hvordan du har det!!!
Lykke til videre!!!
Klem fra Bella:stakar:
Ja nå kan jeg også melde meg inn i de kvalmes klubb. Har vært kvalm for første gang i dag. Ugh, jeg hater å være kvalm! Ble bedre etter å ha spist og sovet litt. ............dette kunne jeg gjøre fordi det er søndag. Hva skal jeg gjøre på jobb til uka når jeg leder et møte og er kjempekvalm?
"Dessverre folkens nå må vi avslutte møtet dere forstår jeg må bare sove og spise litt." He, he.............
Det vi kvalme gravide kan trøste oss med er at sjansen for å spontanabortere blir mindre når en er kvalm, fordi dette tyder på at vi har mange HCG-hormoner. Tenk på det :)
Magga
Takk Magga!!
Det der var egentlig godt å høre!!!
Håper det går bra på jobben din, selv er jeg sykemeldt!:findag:
Jeg fikk Afipran av legen, mot kvalmen. Synes det har hjulpet en del. Sluttet hvertfall å kaste opp hver dag og flere ganger daglig etter at jeg fikk dem. Var en del kvalm likevel, men ikke så ille som før jeg fikk dem.
Ellers viktig som du påpeker, å spise jevnlig, og ikke bli altfor sliten. Blir man sulten og trøtt/sliten blir alt dobbelt så ille.
Kjenner til det :gal: I forrige svsk var jeg kvalm 24 t i døgnet fra Uke 8 til Uke 21 :bonk: Det jeg reddet meg på var 100% sykemelding slik at jeg kunne legge opp dagen selv, spise jevnt uansett hvor ille det var, drakk ingefær te (oppkuttede biter av frisk ingefær trukket i tevann) og nok søvn. Var kvalm hele tiden, men jeg kastet ihvertfall ikke opp :) Husker på vei til legetimene... Da kunne ikke mannen min snakke til meg for jeg var dypt konsentrert om å puste og ikke kaste opp :lol:
Så mitt beste råd er å slappe nok av - ikke stress! Hold deg hjemme, og bli stelt for ;) God bedring :vink:
Heisann!
Følre med dere alle sammen.
Jeg er kvalm 24 timer i døgnet og er sykemeldt pga kvalmen (takk gud for det):uff:
Det eneste som har hjulpet meg hittill er når jeg putter en svart doc halselinse i munnen!!!!!!! Tro det eller ei men kvalmen avtar. Men man kan jo ikke suge på sukkertøy hele svangerskapet.
Uansett hos de fleste av oss avtar dette etterhvert, så det er jo en liten trøst :D
Leste lenger opp at sjansen for SA er mindre nå man er kvalm, fordi vi har så mange HCG-hormoner. STEMMER DET?
:findag:
Jeg var kvalm 24/7 de første 13 ukene. Nå de siste dagene har kvalmen vært mer sporadisk, og jeg håper og tror at den er på vei vekk!
For min del hjalp ingenting, men merket at jeg ble kvalmere hvis jeg sov lite/dårlig. Og hvis jeg spiste rett før jeg la meg, eller ventet for lenge om morgenen.
Opprinnelig melding fra Magga
Det vi kvalme gravide kan trøste oss med er at sjansen for å spontanabortere blir mindre når en er kvalm, fordi dette tyder på at vi har mange HCG-hormoner. Tenk på det :)
Magga
For å svare deg Tøtta, og kanskje andre som lurer...
Hmmmm......nei, det stemmer vel ikke helt det der.....:blush:
En av to gravide, eller 50 % av alle gravide sliter med kvalme, dette har ikke noe med at de som er kvalme har mer av noe enn andre gravide som ikke sliter med kvalme, men at kroppen deres takler hormonforandringen i kroppen dårligere....
Dette er jo grunne til at kvalmen gjerne oppstår i begynneslen av et svangerskap(selv om den ikke alltid gjør det) fordi det er da hormonene er på sitt værste, og kroppen kanskje sliter med å venne seg til dette.....:nikker:
Noen kan jo være kvalme i ett svangerskap og ikke neste, men dette betyr ikke at hun da er mer utsatt for SA den gangen hun ikke opplever å være kvalm. Sjangsene for en SA ligger på 10-20/25%, og det gjør den hver gang du er gravid, med absolutt alle gravide, kvalm eller ikke....
Så sånn er det.... det går rett og slett på hvor flink kroppen er til å takle hormonforandringene som skjer, så kvalme er ikke noe mer et trygghetstegn enn å ikke være kvalm.
Jeg fantes ikke kvalm første gangen jeg var gravid, og dette endte i en SA. Jeg fantes ikke kvalm denne gangen heller, og nå er jeg i min 23 uke.
SA'er er ikke kvalme-relatert på noen som helst måte.... sorry:uff:
Hilsen Chanel
Har hatt hyperemesis i alle mine 4 svangerskap (rart det har blitt 4 ja....)
Det finne masse råd om du søker på kvalme her inne spes hvis du "bare" (vet at det ikke er bare bare) er kvalm. Med alternativ beh + spise ofte osv.
Men spyr du mye, så mye at du ikke beholder veske, må det ofte tyngre skyts til.
Stemetil + homøopati har reddet meg denne gangen.
Stemetil får du hos legen.
Viktig med vesketilførsel i evnt intravenøs hvis du mister 5-10% av kroppsvekten på kort tid. Prøv å ikke bli dehydrert.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.