Vis full versjon : gravid og paracet
Hei alle sammen.
Jeg fant ut på lørdag at jeg er gravid.:)
Men nå sliter jeg fryktelig med en forkjølelse. Jeg har øreverk, som plager snart vettet av meg. Det dunker og banker og slår noe så grusomt der inne:leiseg: .
Samtidig renner snuen, øynene flommer over, og feberen herjer.:(
Nå vil jeg bare ta en paracet og slappe av. Med øreverken blir det ikke så mye ro.
Men jeg tørr ikke ta pga. babyen, så nå spør jeg dere. Er det så farlig å ta en paracet eller to, selv om jeg er i uke 5?
Håper på raskt svar..!!
Hilsen zaz:findag:
Du kan fint ta et par Paracet. Følg doseringen bak på pakken - to tabletter inntil 3 ganger daglig.
Ønsker deg god bedring. Håper du får slappet av og sovet litt.
:comfort:
det er akkurat det jeg skal gjøre.;)
nå ble jeg lettet
hilsen zaz
Jeg har lest at det faktisk er bedre å ta paracet, for å bli kvitt feberen. For høy feber er ikke bra for barnet. Så det kan du trygt ta. Jeg har selv hatt influensa med feber og hele pakka + at jeg har ligget på sykehuset i 4 uker nå i svangerskapet. Og der har de tylla i meg sterkere medikamenter enn paracet. Og alt er bra med mitt lille gull. Lykke til videre, og god bedring!!!
Klem Bella
Opprinnelig melding fra Bella24
Jeg har lest at det faktisk er bedre å ta paracet, for å bli kvitt feberen. For høy feber er ikke bra for barnet. Så det kan du trygt ta.
:nikker:
Men hold deg unna Ibux og dispril.
God bedring! :)
Hjertelig takk for gode svar.
Den paraceten hjalp virkelig. Føler meg mye bedre etter litt søvn.
Skal holde meg unna Ibux og dispril, er det fordi de er blodfortynnende?
Nyskjerrig zaz
Ibux fordi det inneholder ibuprofen, som er et NSAID. De er uheldige for gravide.
Dispril fordi det inneholder virkestoffet Acetylsalisylsyre som b.la. er blodfortynnende. Til orientering så er det også acetylsalisylsyre i Dispril®, Albyl E®, Novid®, Aspirin®, Bamycor®, Globentyl® og Globoid®.
Vi får nok sverge til paracetamol, som finnes i Alvedon®, Panodil®, Paracet®, Pamol® og Pinex®. ;)
Jeg fikk beskjed av legen min under forrige svsk at jeg ikke skulle ta Paracet engang. Trengte jeg smertestillende etter hvile skulle jeg ta kontakt med ham. Men med slike influensasymptomer som du hadde så skjønner jeg godt at du tok. Og som legen min sa - det er ikke nødvendigvis farlig, men man skal holde seg borte fra det så sant det er mulig. Og hvis man f.eks. er plaget av hodepine gjennom svsk så skal man gå til lege før man jevnlig spiser smertestillende fordi det faktisk kan være helt andre legemidler som er bedre når man er gravid enn de vi er mest vant til.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.