Vis full versjon : Gravid og forandringer i utfloden!!! hjelp
Unregistered
15-08-2002, 02:44
Kjære dere..
Jeg har et problem og begynner å lure på om noe ikke er som det skal.. Litt pinlig sp.mål, men kjør på...
Jeg har alltid hatt hvit eller gjennomsiktig utflod, og i små mengder.. Men nå som jeg er gravid (17 uker) har utfloden min forandret seg voldsomt de siste to ukene. Den er gul... og kommer i mye større mengder enn før. Må ærlig si at jeg bli skremt av å se på den... Men det positive er jo at jeg verken klør, svir eller lukter...
Er det noen andre som har det slik? Bør jeg informere legen på neste kontroll???
Klem Oss
Nennemor
15-08-2002, 02:47
Det er veldig vanlig at mengden med utflod øker når du går gravid. Jeg har vært nødt til å bruke truseinnlegg i begge svangerskap for å "demme opp for" alt som fløyt og rant.
Du kan selvfølgelig nevne det for legen og beskrive slik som her, men jeg tror ikke dette er noen grunn til bekymring, særlig ikke når det ikke lukter noe av utfloden.
Det er nok bare vanlig svangerskapsutflod. Men er du i tvil, så kontakt legen din for en undersøkelse.
Lykke til :)
(10+3)
Nellevis
17-08-2002, 00:57
Jeg er også av de som har fått enormt med utflod og den er akkurat sånn som du beskriver. Snakket med JM om dette og det var HELT normalt og ingenting å gjøre med. Så her demmes det opp på bauger og kanter:uff: og gleder meg til det gir seg litt... Men det er kanskje ikke før baby'n er ute?:bonk:
Mornings:)
Har det på samme viset...jeg pratet med jordmor om det, og..når det verken lukter,svir eller klør er det bare vanlig økt mengde utflod under graviditeten...som da er veldig vanlig:)
Jeg må bruke truseinnlegg nå,som jeg ellers skjeldent bruker :p
Men det er nok det beste:D
Wanja35+1:findag:
Tidl. bruker
19-08-2002, 11:07
Jeg må bruke innlegg pga økt utflod, måtte det med førtsemann også... Så det er vanlig.;)
Truseinnlegg her også. Vanligvis trenger jeg ikke bruke det, men nå er det enkelte dager man skulle tro at jeg produserer fuktighetskrem :p Unnskyld detaljer! Så ja, jeg vil nok tro at det er vanlig med økt utflod når man er gravid.
Jordmor sa forresten til meg at siden man har økt utflod under graviditet, skal man dusje/vaske seg før man tar urinprøven. Man skal heller ikke spise noe først heller! Noen andre som har fått høre dette? JM mente urinprøven kunne bli feil om det ble for mye utflod i den... :???:
:klem: Sessa 16+0
Tidligere bruker
19-08-2002, 15:07
Sessa!
Jeg har også fått denne beskjeden. Glemte det en gang, og prøven var helt grumsete og full av utflod. Dette ga en del utslag på protein og sånt....
Amadala
Amadala:
Takk! :) Da vet jeg det.. Får se om jeg klarer å holde meg til jeg har fått dusjet da ;) Hihi!
:klem: Sessa 16+0
Jeg har også masse utflod nå. Og det varierer mellom å være hvitt og litt gult.
Har fått beskjed om at det er HELT VANLIG:)
Tidligere bruker
19-08-2002, 21:42
Sessa!
Jeg har gått til innkjøp av Asan-vaskeservietter som jeg bruker før urinprøven. Da blir den så blank og fin:)
Amadala
Meget lurt, meget lurt Amadala!!! :D Skal si jeg fikk et lurt tips nå :klapp:
Klem igjen, Sessa
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.