Vis full versjon : Det er så mye ekle dyr nå
Har dere også lagt merke til det....synes det mysser av små ekle insekter med lange ben og ekle små kropper. De henger på utsiden av vinduene mine på kvelden og prøver å sprenge vei gjennom ruten. Jeg føler jeg klør over hele kroppen, sitter med Jif Universal flasken klar til angrep så fort en av de våger å nærme seg min private sfære :sint:
Og myggstikk....har dere fått noen av de i år??? Jeg pleier normalt ikke å reagere så veldig på de, men i år stikker de jo noe så inne granskauen at en stakkar ikke bare får en sånn liten kløende kul, men derimot hovner opp skikkelig på et relativt stort område der stikket er. Klør som bare f**n gjør det også :sint: :sint:
Var på apoteket i dag for å kjøpe kløestillende middel og hun bak disken sa at det var noe helt spesielt i år for det var så mange som reagerte kraftig på mygg. Hva er det i luften som ikke den norske stat forteller oss, lurer jeg da på??? Er det genmanipulert mygg som flyr rundt omkring???
Gleder meg til høsten, jeg.....når alle myggene og insektene og krypene ikke plager meg mer!!!!
ha en kløfri aften og natt
Mormona T-17 om 4 minutter
Nå synes jeg jammen at det raser nedover på nedtellingen din, bare 17 dager til termin da gitt!? Jeg har vel 55 dager til termin nå!:D
Det sies jo at det betyr lykke å se edderkopper og da skal man liksom vinne mye penger og den sinnsykt store edderkoppen som jeg så i stad så må jeg nok ha vunnet førstepreminen på vikinglotto istad ( har ikke sjekket enda) men den var så stor at den burde egentlig ha vært i bur i dyrehagen. Jeg synes at vi har veldig mange store edderkopper og biller i kjelleren i år, så det er nok innsektår i år ;) Har faktisk ikke fått noen myggestikk i år heller (hvertfall ikke som jeg husker nå) :cool:
Lykke til videre :stakar:
Klemmer fra BigMama 32+1 :findag:
skjønner hva dere mener:) jeg dreper dem aldri, slipper dem ut, har kjemperespekt for naturen:) jeg slipper ut ca 4-5 edderkopper av rommet mitt hver eneste kveld. er egentlig ikke redd, men må nok innrømme at jeg ligger våken en stund og skuler oppover veggene...... :gal2:
Vi har en svææær edderkopp rett utenfor vinduet til rommet til broren min. den har bodd i et spindelvev der i hele sommer. den er akkurat lik en tiger i fargen, oransje og strupete. kjempenyyydelig. vi har døpt den Eddie:) hihi. så lenge den bare er der så lar vi den være, den er jo så flott og da:)
hilsen Iset og den gale familien hennes hihi :klovn:
ps: etter at jeg begynte med B vitaminer (komplex) blir jeg ALDRI stukket av mygg lenger. uansett om jeg går inni en sverm!! jeg begynte å ta dem pga folinsyre og for neglene, men så sa en dame at det hjalp på myggstikk, og neimen stemmer det ja! jeg ble alltid stukket før. stilig:)
Ja gjett om :(
Jeg hater små krypyr! Syntes de er ekle :sint:
Her er det mye langbein om dagen. De flakser rundt i stua, og lager kjempe ekle lyder. *Grøsser*
Kan nesten ikke vente på at høsten melder sin ankomst :uff:
(10+3)
Det kryr av dem. Langbeinene er værst. Og de er DIGRE...og ekle. Og jeg blir nesten litt redd de når de fyker rundt meg og nesten PÅ meg.
Er nok et "insekt-år" i år. Har vel med varmen å gjøre? Legger merke til at det kommer mer og mer veps også. Og jeg er allergisk mot veps og bier..:(
Her er det vepsen som er tallrik i år. Har stadig besøk inn i leiligheten vår av det ekle krypet, og sambo er mere hysterisk enn meg når han ser en..... *pysa* (De kommer inn den åpne balkongdøren)
Han har til og med kjøpt en bug-killer spray for å kunne ta kverken på de før de tar han :p
Vi flyttet for noen måneder siden, og jeg husker jeg reagerte på at det var veldig mange edderkopper etc. inne i leiligheten, og det er det fortsatt. :eek: Men da er det kanskje ikke huset (vi bor i sokkel) det er noe galt med likevel? Ekkelt er det iallfall! Hvordan kommer de forresten inn i hus? Gjennom sprekker i grunnmuren?
Klem, I am
Joda, har lagt godt merke til dem:( Første sommeren med platting bak huset, inn mot skogen! Trodde ikke det fantes så mange forskjellige slag:gal:
De som kryper kan jeg hanskes med, men de som flyr rundt har man jo absolutt ingen kontroll over!! Spesielt øyenstikkerne.. Trodde egentlig ikke de fløy på mennesker, men rett som det er kommer det en og annen rett på meg:(
Har nok skikkelig flyvendeinnsekt-fobi!! Tar hendene foran øynene, og hyler ut.. Helt stiv som en pinne! Samboer'n kommer løpene, og lurer på hva det er:???: (er jo bare få dager til termin)Og jeg legger ut om det dyret, som var SÅ stort, med pels, grønne vinger og mord i blikket... Ikke så lett å komme seg opp fra stolen i en fei heller, med den store magen!
Og hadde jeg bare turt å drepe dem!!! Men den ekle lyden av innsekter som knuser, kan jeg holde meg foruten... Ikke engang mygg tør jeg slå......:(
Håper på en fin og innsektsfri dag til alle med mage!!
:D :findag: :D :D Klem Hege T-3
Om jeg har sett de dyrene, ja!!!!
Herrelighet, de prøver stadig vekk å komme inn i huset. Tidlig i våres har vi maurinnvasjon, og nå er det edderkoppene som prøver seg. Digre, svære og langbeinte er de.
Imorges fikk jeg beskjed av popmannen at jeg ikke skulle gå på WC, før han hadde fått fjernet den SVÆRE edderkoppen! Og jeg ser at det er edderkopp som bygger sitt rede rett utenfor inngangspartiet vårt. Har denne snakket til oss om noe leieforhold?!? Not!
Men vi tar ikke livet av de. Her fanger vi dem, og slipper de ut i naturen igjen. Jeg vil helst ha huset mitt for meg og min familie.....*hehe*:D
Klem Pope
Joda, kjenner til problemet...
Veps, møll, edderkopper...De er jo overalt jo!!
Og ikke nok med det, nå har spyfluene funnet seg til rett i søpla mi:grrr: Ikke for sarte sjeler (http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=21626)
uhh.. jeg er kjemperedd for edderkopper..
i går da jeg akkuratt hadde gått inn i dusjen, så hang det en stooor en rett over hodet mitt.. uhh.. jeg tør ikke drepe dem engang jeg!
lilith 27+0
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.