PDA

Vis full versjon : Hjelp Meg!

Milla(Camilla)
15-02-2004, 12:43
Var på do nå og merket litt lys brun utflog på papiret.. har ikke noe vondt... hvor vanlig er dette???? blir redd jeg nå....

julibe
15-02-2004, 13:30
Vet ikke hvor ofte det skjer, men det er hvertfall ikke unormalt, og trenger ikke nødvendigvis bety at noe er galt.

Slimhinnene og alt annet "nedi der" får økt blodgjennomstrømming ved graviditet, og det hender at en liten blodåre sprekker, slik at man får en liten blødning eller brun utflod.

Det er jo ikke til å legge skjul på at blod KAN bety at det går galt, men i veldig mange tilfeller gjør det det ikke!

Så lenge du ikke blør friskt blod, men bare har litt brun utflod. betyr det sannsynligvis at du blør lite, eller at blødningen allerede har stoppet.

Det er også et godt tegn at du ikke har noe vondt.

Lykke til!

Marine
15-02-2004, 16:22
Hei

Jeg skulle akkurat til å skrive et lignende innlegg jeg òg Camilla !
Har nettopp vært på spinning på SATS og da jeg gikk på do rett etterpå var der lys brunrosa utflod på papiret.....
Sist jeg var på SATS og trente kun for noen dager siden skjedde det samme samt etter sex her en kveld.
Jeg syns jo dette er foruroligende men etter alt jeg har lest her inne så virker det som om det er normalt.
Jeg bare undres på hvorfor det liksom skjer etter trening og sex jeg da ?????
Bør jeg holde meg unna slike aktiviteter eller er det som svaret ovenfor at slimhinnene er mer ømfintlige under graviditet ?

Skulle også gjerne hatt fler svar.
Anybody ?

Vennlig hilsen

lion
15-02-2004, 18:29
Man skal holde seg unna trening og sex (ting som en vet kan framkalle blødninger)når en har blødninger i svangerskapet.
Jeg ble sykemeldt de tre første mnd med forbud mot sex

goldnugget
15-02-2004, 19:00
Legen min informerte meg om at jeg mest sannsynnlig kom til å ha spotting etter gyn-us og sex fordi livmormunnen er så myk og blør lett når man er gravid. Hun sa at det hadde ingenting med babyen å gjøre for den ligger trygt lukket inne i livmoren. Hvis det er smerter og mer friskt blod er det en helt annen sak! Hun har også sagt at sykling er helt greit så det er nok bare pga press fra setet når du sitter. Jeg synes du skal høre med din egen lege så du vet hva som gjelder for deg:)