Vis full versjon : Lekkasje av fostervann?
Jeg lurer litt på om jeg kan lekke fostervann. Jeg må gå med truseinnlegg hver dag, hvis ikke jeg gjør det så føles det konstant fuktig. Det er ikke snakk om store lekkasjer og det føles heller ikke som urinlekasje. Er det noen som har noen erfaring med dette?
Nanna, termin 2. februar
Det kan kanskje være utflod - som man ofte får i bøtter og spann...:uff:
Men har du mistanke om at det kan være fostervann bør du ringe føden omgående! Det er i så fall ganske alvorlig.
:klem:
Jeg spurte jordmor om dette med lekkasje av fostervann når jeg var på UL, nettopp fordi jeg har hatt veldig mye fuktighet i det siste.
Hun sa at det var utrolig sjelden at man hadde lekkasje av fostervann, men at utfloden kan komme i ganske store mengder, så det er nok utflod du har.
Jeg også har så mye nå at truseinnlegg er et must!
Har hørt at fostervann skal ha en slags søtlig lukt, men er ikke sikker på det.
Er du fortsatt usikker på om det er utflod eller fostervann og det ikke gir seg, så ta en telefon til føden/lege/jordmor så får du hjelp der.
:findag:
Dette har jeg nettop lurt på selv. Snakket med legen og ble sendt til UL. Her kunne det ikke sees noen lekkasje, men legen snakket om at det kunne være en liten rift som slapp ut litt vann og som lukket seg igjen. Ihvertfall var det rikelig med fostervann.
En annen grunn kunne være at det var urinlekkasje. Dette strittet jeg imot da, og sa at det lukter jo ingenting. Men det var helt normalt sa legen. På UL kunne han se at blæren min var ganske så "skvist" pga. vekten av baby og diverse andre mageting.. så da kunne det være nok at en reiser seg opp fra stolen og at det da kommer noen dråper.
Fikk beskjed om å se ting ann, hvis jeg følte at jeg lakk mer skulle jeg ta kontakt med føden. Så pr. idag må jeg skifte truseinnlegg flere ganger til dagen og har igrunnen slått meg til ro med at alt er ok.
Ta en tlf. til legen din hvis du er usikker slik at du kan bli sjekket. Det viser ihvertfall at legen tar en på alvor hvis en tror en lekker fostervann, og da må en jo ta forhåndsregler.
Ønsker deg lykke til !
Klem Moni 35+2
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.