Vis full versjon : Det er så mye ekle dyr nå
Har dere også lagt merke til det....synes det mysser av små ekle insekter med lange ben og ekle små kropper. De henger på utsiden av vinduene mine på kvelden og prøver å sprenge vei gjennom ruten. Jeg føler jeg klør over hele kroppen, sitter med Jif Universal flasken klar til angrep så fort en av de våger å nærme seg min private sfære :bonk:
Og myggstikk....har dere fått noen av de i år??? Jeg pleier normalt ikke å reagere så veldig på de, men i år stikker de jo noe så inne granskauen at en stakkar ikke bare får en sånn liten kløende kul, men derimot hovner opp skikkelig på et relativt stort område der stikket er. Klør som bare f**n gjør det også
Var på apoteket i dag for å kjøpe kløestillende middel og hun bak disken sa at det var noe helt spesielt i år for det var så mange som reagerte kraftig på mygg. Hva er det i luften som ikke den norske stat forteller oss, lurer jeg da på??? Er det genmanipulert mygg som flyr rundt omkring???
Gleder meg til høsten, jeg.....når alle myggene og insektene og krypene ikke plager meg mer!!!!
ha en kløfri aften og natt alle sammen
Mormona T-17...armed to kill :bonk:
Ingen myggstikk enda.. *bank i bordet*
Men leiligheten er innvadert av sånne små fluer!!! Av typen som man kan se på råtnende frukt, vet du. Hvor kommer disse krypene fra???? Og hva lever de av her inne??? Har saumfart alle kroker og kriker, og skrubbet oppvaskkummen på kjøkkenet, men får dem ikke vekk!!!
Pusekatten min pleier å ta de fleste flygende og krypende vesener her inne, men disse er akkurat så små at hun har gitt helt opp og later som om hun ikke ser dem.
GRRRRRRRRRRRR!! Kan jo ikke akkurat lukke alle vinduer heller, for da koker det her inne, og dessuten ser det ut til at de trives og formerer seg mer inne i leiligheten enn utenfor. Har tatt i bruk myggsprayen, jeg, men den ser ikke ut til å ha noen særlig effekt. Kan jo ikke spraye alt som er i en leilighet på neste hundre kvadrat heller, liksom.
Nei, heldigvis er det snart vinter og kaldt i været. Da skal de fryses ut alle som en!!!!
Du har min fulle sympati, Mormona!!
Tifa (på besøk fra Novemberklubben)
Æsj, ja!!! :grrr:
Tar livet av minst 10 langbein om dagen, og du skulle sett vinduskarmene mine. I løpet av to dager samler det seg sikkert 50 døde insekter der! :uff: Og jeg som er sååå glad i å fly rundt med støvkluten om dagen...:p
Jeg også får normalt aldri myggstikk, men nå om dagen kan jeg skilte med minst ett nytt pr dag.:sint:
Nei, det skal bli godt når høsten kommer for fullt og de små ekle krypene må gi tapt for godt! :klapp:
De sier at det har sammenheng med den varme og fuktige sommeren, er visst paradis for ekle små insekter.
Klem fra Robyn, 35+4
jeg er den som alltid får masse myggstikk, og av og til reagerer voldsomt med å hovne opp over store områder. Men i år har jeg altså nesten ikke fått et eneste stikk!!! Mens mannen min får alle:)
Jeg pleier å si at det er alt vannet i kroppen som gjør at de ikke gidder eller klarer å stikke meg, enten så får de ikke duften av blod gjennom alt vannet, eller så får de ikke hull på den sprengte huden min;)
Men huset fullt av ekle dyr, det har jeg. Så en grenseløst ekkel edderkopp med kjempelange ben i kjelleren forleden kveld, og så var jeg hjemme alene! Ingen ridderlig mann å rope på for å få den fjernet... så da var det bare å snike seg forbi og håpe at den flytter til naboen eller noe.
Med all varmen har vi jo dører og vinduer åpne hele kvelden og da kommer jo all verdens ekle dyr surrende inn til lyset. Men en kan jo ikke godt sitte i mørten heller, eller stenge alle luker.
Gleder meg også til høsten når det blir kaldt og en kan kle på seg varme gode klær, fyre på peisen og kose seg med en god kopp te under et teppe!!! Godt å høre at det ikke er bare jeg som tenker slikt når det er sol og flott være ute som alle andre er så begeistret for.
Hurra for høsten!
Eforia
34+3
:grrr: :( :grrr:
Hadde egentlig tenkt å rydde på kjøkkenet og vaske der i dag jeg..
Helt til jeg ser DEN store, ekle, vemmelige edderkoppen i vasken..
IIIIIKKKK - Jeg HATER edderkopper.
Ellers har vi også masse fluer, langbeiner, møller o.l inne for tiden.
Synes at jeg støvsuger opp "døde kropper" hver dag fra vinduet.
Heldigvis ingen myggstikk:)
Enda en grunn til å glede seg til høsten.
:findag:
:vink: fra Stini & lille Håp 35+4
Skjønner du er hysterisk Mormona:bryn:
Må le litt...synes ikke dyrene er ekle i det hele tatt!!
Eller...må vell korrigere litt,for ekle er de vell...men jeg tar de gjerne selv...da vet jeg i det minste at de ikke er dratt sin vei men faktisk er døde:klapp:
Har dessuten ikke fått ett eneste stikk..av noe slag i sommer:eek:
Men har hørt at krypene "der nede" (som vi her i Nord kaller det)...er MYE større enn de her!
Har en vennine som bor i Porsgrund...hun var hysterisk hun...hadde Aldri sett såå stoore eddiser:gal2: :gal2:
Kan desværre ikke gi deg råd Mormona..men du får bare bite det i deg *hihi* Og gå på jakt,eller evt vente på vinteren:p
Men jeg vil ikke ha vinter så fort nå... :baby: våre må jo ikke fryse når de endelig kommer ut:stakar:
Ha en kryp-fri dag Mormona;)
Wanja34+4:findag:
Æsj!!! :grrr:
Det der hørtes ekkelt ut??? Du får sitte klar med Jif`en, og ta rotta på dem!!!
Her vi bor er det nærmest ingen insekter inne, har hatt en edderkopp i løpet av det året vi har bodd her.(som jeg vet om)
De liker seg nok ikke her hos meg, de vet at det betyr aktiv dødshjelp :latter:
Go and get those bugs!!! :bonk:
:klem:Anne M + lillegutt 33+6 :baby:
Uff, du har min fulle sympati! Vet hvor utrolig irriterende det er med sånne store kløende myggbitt. Går jo ikke an å slappe av, når det hele tiden skal klø en plass!!
Jeg har utrolig nok ikke fått et eneste bitt i år! Og jeg har vært masse i skogen i skumringstiden, med tjukt av mygg rundt meg!
Turkameratene mine har til gjengjeld blitt spist opp, så myggen har ikke blitt vegetarianere, heller..
Jeg tror det er fordi jeg lukter rart, jeg. Synes jeg helt har forandret kroppslukt siden jeg ble gravid - til det verre!
Eller(o-skrekk!) jeg har først nå blitt opmerksom på hvor ille jeg egentlig lukter, siden jeg sluttet å røyke da jeg ble gravid:eek:
Men, så lenge det holder myggen unna, så er det jo godt for noe!
Hilsen "Stinky"(Mamba)34+1
He he...Plages du Mormona ?
Lite med dyr her i huset heldigvis... Er ikke noe kjekt... Spesielt på soverommmet synes nå jeg
Nei..... SKYT dem sier jeg
KLem
Vimsen T-19
Polyanna
15-08-2002, 15:53
ENDELIG en fordel med å bo på loftet! Her oppe i høyden er det egentlig ikke så ille. Det er en del veps på terassen (fordi vi har så masse blomster), men de er jeg ikke så redd for (idiotisk nok - de er jo de eneste som stikker! En helt uskyldig edderkopp, derimot! *SKRIIK*)
Jeg reagerer vanligvis voldsomt på myggstikk, jeg, men i år har jeg blitt stukket mindre enn normalt. Spiser b-vitaminer - kanskje det er det? Og så bruker jeg Eurax for å dempe kløen.
Ellers har jeg null og niks skrupler for å myrde dyrene, må jeg innrømme....:cool:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.