Vis full versjon : Albueskjell?
Hei!
Har lest om albueskjell her. Hva brukes de til?
Og hva er det egentlig? (svensk dame her...:gal2: )
Er det slike vanlige skjell men finner i havet?
Ble fryktelig nysgjerrig da jeg leste om dette, og skjønte det som at man brukte dem til...puppene...:???:
Ha det bra!
De har blitt vanlig å bruke her pga såre brystvorter. I stedet for å skrive masse legger jeg ved en link.
om albueskjell (http://www.albueskjell.no)
De er til å legge over brystvortene om man er sår. Skal forhindre at stoffet i bh'en gnisser eller at ammeinnlegget klistrer seg til og gjør deg mer sår. I tilleg holder skjellene huden fuktig og myk.
Jeg hører mange som har gode erfaringer med disse, selv blei jeg brae mer sår:uff: . Det som hjalp meg var å smøre med morsmelk etter hver amming og så la det lufttørke. Hadde på følelsen av at puppen enten var til lufting eller i munnen til Maratin hele den første uka:o ;) .
Skjellene kan plukkes utenfor kysten, men jeg tror ikke de er å finne på østlandet:???: . De aller fleste sykehusene låner ut skjell og noen apotek selger dem. Ellers så har jeg vært borti en internettside hvor slike blei solgt, men jeg husker ikke adressen...
Håper det blei litt klarere nå, ellers må du bare spørre mer :).
Tidl. bruker
11-10-2002, 13:44
Jeg plukka slike i sommer, skal vi se...oppi Narvik og i trøndelag.
Og har selvsagt prøvd de ;)
Det rare er at de liksom suger seg fast til brystvorta, skikkelig vakum!! Og de ser ut som brystvorter under bh-en ;)
Zafirmannen kunne ikke så store forskellen med klær på, og holdt på å le seg ihjel da jeg viste han skjellene som hang fast av seg selv ;)
Jeg syns de hjelper, men tørr ikke gå lenge av gangen med de på.
Det blir ganske fuktig inni skjellene etter en stund, og jeg er redd for sopp...
Kan tenke meg at de vil hjelpe godt i amme-tida...såre brystvorter da er vondt!!!
Klem fra Zafir 21+3
Jeg brukte albueskjellene i 3 mnd! :p
Det var sikkert ikke nødvendig - men jeg ble helt avhengig av dem. :) :)
Det var helt utrolig hvor fort brystvortene leget seg fra sprekker og sår, da jeg brukte skjellene.
Anbefaler dem på det varmeste! :) :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.