PDA

Vis full versjon : Bekymret...

Rinda
16-02-2004, 15:36
Hadde en sa i september. Er nå gravid igjen, i uke 6 sånn ca. Det som bekymrer meg er at jeg har ingen symptomer, bortsett fra mensmurringer! Sist hadde jeg flust av symptomer: hovne bryster, kvalme, humørsvingninger, ofte tisse osv.. Men ingenting denne gangen. Er det for tidlig å se noe på ultralyd nå? Om alt er ok mener jeg

C3PO
16-02-2004, 16:00
Det er nok for tidlig, ja, Rinda. Men mangelen på symptomer skal du ikke tenke på. Jeg hadde 3 SA før dette svangerskapet, og hadde varierende grad av symptomer. Denne gangen hadde jeg omtrent ingenting før jeg ble litt kvalm sent i 1. trimesteret (og ikke mye, det heller). Brystene mine forandret seg ikke - nei, ingenting. Jeg var på UL i uke 8 og så et hjerteslag - mer får man ikke sett så tidlig. Men i uke 12 så vi et lite menneske.

Så lenge du ikke har symptomer på at noe har gått galt, må du prøve å ikke bekymre deg.

Lykke til fra en som har termin i dag!:)

I-Pia
17-02-2004, 01:22
Hei!
Jeg var på UL i uke 6+2 pga spotting, det var ikke "mye" å se - men så en pitteliten "reke" med "vitale tegn" - som gynekologen kalte det... det var LITT for tidlig til å se (tydelige) hjerteslag, men han mente å se "noe". Ellers så han at fostersekken var jevn og fin - det var et godt tegn (den hadde sett ujevn ut hvis det var SA/MA på gang, sa han).
I uke 8+2 så vi en "bønne" med tydelige hjerteslag, og såvidt armer og bein (egentlig bare noen utydelige streker) som stakk ut fra "bønnekroppen".

Lykke til!!!!!!

- I-Pia -
T 20/9