Vis full versjon : jordmor og leger
jeg lurer på hvem dere syns er flinkest av jordmor eller leger??:???:
Når jeg er hos legen min så måler han symfyse målet over buksa.. og det trodde jeg ikke han skulle..
jeg syns liksom at han ikke er så nøye på ting hvis dere skjønner hva jeg mener :(
Jeg syns jordmora er mye mer nøye, men hu har jeg ikke vært hos på 2 mnd.. skal til henne til fredag og det ser jeg frem til:D
hva mener dere???
joker 36+2
Hei!
Jeg er helt enig med deg...jordmor og lege kan ikke sammenlignes i det hele tatt når det gjelder omsorg i sv. skapet.:leiseg:
Det har jeg fått erfare ihvertfall. Har ikke noe valg jeg, men må gå til lege da jeg har to :baby: :baby: i magen, men jeg savner helt klart en jordmor.
En jordmor er mye mer opptatt av deg som menneske og som snart mor. Hun er mer nøye og ser ikke på sv. skapet som en "sykdom". Min erfaring er at det gjør ofte leger....uff og huff:( De har dårligere tid enn jordmor og man føler lett at man blir som en i "køen" når man kommer til kontroll....Nei og nei. Ikke optimalt.
Når det gjelder måling av SF mål, så finner jo legen skambenet ditt utenpå buksen også så det gjør nok ikke så stor forskjell. Det man heller kan være sikker på at er at alle måler forskjellig, så det optimale er å ha en til å måle....ikke både lege og jordmor.
:(
Godt for deg å komme til jordmor nå da! :D
Lykke til og ha noen fine dager!
Hei og god morgen :)
Jeg opplever det helt motsatt. Jeg har en fantastisk lege som har vist interesse, har god tid til meg og ikke minst viser en genuin omsorg for meg når jeg er på kontroll. Jeg føler ikke at jeg er en i mengden når jeg er hos ham....han er grundig i sine undersøkelser og husker ting vi har snakket om tidligere.