Vis full versjon : Hvorfor får noen større mage ann andre ?
Jeg bare undrer.
Er det kun pga at babyen er større eller er det andre grunner òg ?
(Tenker at jeg ønsker ikke bli så enorm etter hvert....!)
Vennlig hilsen
Løvelasken
18-02-2004, 15:25
Det tror jeg er veldig forkjellig fra person til person. Noen får mye vann i kroppen, andre er store fra før osv.
Har også hørt at det kan gå i arv, hvis din mor var stor så kan du også bli det...
Men det er vel et spørsmål ingen kan svare deg 100% riktig på.
Pass på hva du spiser og trim regelmessig..Hold deg i aktivitet. Sitter du på sofaen dagen lang og spsier junk food og drikker cola, ja da sier det seg selv at du blir stor etterhvert.:)
Tja... hvorfor har noen større nese, større pupper eller større føtter enn andre? ;) Og hvorfor legger noen på seg bare de ser på ei kake (som jeg), mens andre kan spise alskens elendighet uten konsekvenser? Dette blir nok litt av det samme tenker jeg.
Tidl. bruker
18-02-2004, 16:42
Har i hovedsak med hvor mye fostervann det er der inne, samt
livmoras størrelse.
Skal ikke ha noe med ungens størrelse å gjøre, men hvis symfysemålet
ligger svært langt utenfor normalen, kan det være indikasjon på noe unormalt.
Det har vel også noe med høyden å gjøre!?
For en som er 160 cm høy, blir det mindre plass i magen enn for en på 175 cm. Babyene vil ha "lengre" plass å boltre seg på hvis man er høy!
ingen er like..det er vel så enkelt som det ! :)
ñeanine
Kommer vel an på hvor stor mammaen er det....selv er jeg 1.80 høy og har mer å fordele gravidemagen på enn en på 1.60...så min mge ser liksom ikke så stor ut.
Ser bare litt tjukk ut jeg...hihi
Jeg er av de som får gedigen mage, hvorfor vet jeg ikke.
Men jeg har fått store barn, eldstemann var 4,7 kg og morkaka alene veide en kilo.
Men det hadde i allefall ikke noe med sofasitting og cola å gjøre. ;) (For da er det ikke magen som blir enorm.)
Jeg la på meg totalt 7 kg forrige svangerskap så i realiteten tok jeg av meg selv kilo under svangerskapet.
Er ganske så middels høy, 168 cm.
luckytoo
18-02-2004, 19:13
Jeg er "stormaget":D Ellers er jeg slank og 1,75 høy. Magen min kom svært raskt, men det ser nå ut som at den roer seg litt i veksten. Er 25 uker på vei og har lagt på meg 7/8 kg. Jeg tror forklaringen hos meg ligger i arv (mange i min fam. får store mager, men normalt store babyer) og i det at jeg har relativt kort liv ift. lengde på bena. Under 1. graviditeten min hadde jeg også stor mange (ikke så stor som nå....), men jeg var forøvrig veldig slank. Symfysemålene har vært normale under begge svangerskapene.
Uansett. Jeg nyter synet av den struttende mange (og ikke minst brystene :cool: ).
goldnugget
18-02-2004, 19:26
Legen min fortalte at siden jeg hadde trent så mye og hadde veldig gode magemuskler ville de holde magen inne litt lengre, men at den en vakker dag ville sprette frem - hehe!! Jeg kjenner livmoren godt når jeg ligger på ryggen og nederste del av magen er litt større nå. Jeg ser ikke akkurat gravid ut ennå. Jeg er også høy, men mamma`n min fikk mage med engang så ikke vet jeg.........
Opprinnelig melding fra goldnugget
Legen min fortalte at siden jeg hadde trent så mye og hadde veldig gode magemuskler ville de holde magen inne litt lengre, men at den en vakker dag ville sprette frem - hehe!! Jeg kjenner livmoren godt når jeg ligger på ryggen og nederste del av magen er litt større nå. Jeg ser ikke akkurat gravid ut ennå.
Det er akkurat hva jeg fikk høre av min lege... er i uke 22 nå, og kan fortsatt skjule graviditeten min ganske enkelt hvis jeg vil, med de rette klærne kan jeg vise den også hvis jeg vil:)
Jeg er 1.62 og veier 48 kg nå, har lagt på meg 2 kg i løpet av svangerskapet hittil....
Tidl. bruker
18-02-2004, 23:01
Hei! Jeg er 160 men hadde en enorm mage,målte med meg og en vennine hun er 175 og hun så ut som hun hadde svelgt en ert :)
Må legge til at vi hadde termin 18 og 9 mars (jeg hadde den 18)
Da jeg var på UL fikk jeg beskjed om at babyen lå langt frem i magen,men hun fikk beskjed om at babyen lå helt inn mot ryggen.
Så jeg tror nåk det har veldig nye å si hvordan babyer ligger.
Tenkte litt på det at om man har svai rygg kan vel sikkert det også ha en innvirkning...
Leste i en bok jeg har og der var det en modell som sto oppreist med litt svai rygg, og så strammet hun inn slik at hun fikk ordentlig holdning. Forskjellen var faktisk enorm! (Hun var ganske høygravid.)
Jeg tror noksat det også har noe med omman har gått gravid før å gjøre, jeg er nå i mitt fjerde svangerskap og har personlig opplevd at magen blir større for hvert svangerskap og jeg har ikke lag på meg noe mer enn i de andre sv. skap Livmoren blir nok litt ledigere for hver gang vil jeg tro, jag har også ganske mye fostervann inni der så det holder.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.