Vis full versjon : Hold i lysken og bækkenløsning
Jeg har "hold" i den ene lysken. Ettellerannet sted her inne leste
jeg at noen mente det kanskje kunne være tegn på tidlig
bekkenløsning. Er dette tilfelle?????
Jeg er førstegangsgravid. Kan man i tilfelle virkelig merke bekkenløsning så tidlig hvis man ikke har født før?
Tusen takk for alle svar!!!!!!!!
Hei Elisek,
Først må jeg bare si at jeg er gravid i uke 33 og har merket akkurat det du beskriver, de siste 3-4 ukene. I den samme lysken han den samme smerten kommet og gått noen ganger. Nå i kveld, kjente jeg for første gang at det også stakk lenger innover i bekkenet. Jeg er akkurat blitt overbevist om at dette må være tidlig tegn på bekkenløsning (selv om legen min mente det ikke var det, sist jeg spurte henne :uff: )
NÅR man får bekkenløsning, er veldig varierende. Det kan kanskje tenkes at du er av dem som vil merke bekkenløsningen helt fra starten av. Noen får det så alt for tidlig. Men dette vet jeg ikke nok om. Jeg er også førstegangsfødende, nemlig. Bekkenløsning skal vi jo ha fått innen vi føder, men plager av det er det heldigvis ikke alle som opplever.
Få det sjekket ut hos lege, så kan du komme deg til fysioterapeut tidlig i forløpet. Lykke til!
Høres ut som begynnende bekkenløsning ja.
"Hold" i lysken er noe av vondten man kan få,andre ting er at det ståler ned fra lysken og ned igjennom bena og at man har vondt i halebenet/rompa som også kan ståle nedover. De fleste får også fryktelig vondt akkurat på "ho...ja på symfysen som de så fint kaller det. Kan være vanlig vondt eller en brennende/stikkende smerte....dritvondt med andre ord :p
Jeg hadde bekkenløsnign i mitt første avngerskap og har desverre fått det nå også.
Er bare i 18 uke nå,men har allerede fått rekvisisjon fra lege for å begynne behandling til Manuell/fysioterapaut.
Dette for å kanskje prøve å forebygge at man blir så alt for dårlig lengre ut i svangerskapet.
Blir du værre burde du kanskj diskutere dette med legen din slik at du også får starte behandlingen så fort som mulig.
Så JA,man kan desverre merke det så tidlig!
Nå begynnte det å bli vondt for noen uker siden,rundt i uke 12.
Men med forje mann ble jeg dårlig allerede i uke 7-8. :uff:
Lykke til!!!:klemmer:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.