PDA

Vis full versjon : Har desember mammaene kjøpt barnevogn?

abby
12-10-2002, 01:06
:cool: Var bare nysgjerrig og lurte på hvilken vogn dere har kjøpt eller tenker å kjøpe.
Hvorfor falt valget på den vogna?;)

Sine
12-10-2002, 01:14
Vi skal kjøpe Simo sin kombivogn, tror vi. Den er forholdsvis lett og det er et poeng ettersom jeg har litt dårlig rygg.

Vi spurte i går i butikken om når det var vanlig å bestille vogn, og det kom an på merke. Simo sin skulle bare ta en uke, men de ville ha bestillingen inn en mnd. før termin. Dermed har vi ennå god tid. Men det er jo greit å ha gjort det også da.

Vi satser på månedskifte oktober/november og så har vi termin 24. desember.

Sine

Tidl. bruker
12-10-2002, 01:25
Vi har simo kombivogn etter førstemann, og kommer til å bruke den denne gangen også, for den er like fin. Jeg var veldig fornøyd med den sist. Har ikke pakket den frem ennå, men gleder meg til å sette istand snart :)

Klem fra Tusse

IzziCreo
12-10-2002, 01:31
Heisan,

vi har ikke kjøpt vognen enda, men kjøper den nok i løpet av noen uker :) Vi har valgt oss en Simo kombivogn i mørkeblå med mellomblå harepuser på. Det stod mellom den og en Simo vogn i olivengrønt. For meg var de like fine, men min kjære foretrakk den blå så da valgte vi den ;)

Det var ikke selvsagt at det skulle bli Simo, men vi fant rett og slett ingen andre aktuelle modeller whatsoever!!! Vi var utrolig frustrerte over hvor lite som falt i smak - for det har faktisk ikke vært noen i nærheten av ok engang for oss :uff: Men nå er vi glade for at vi ihvertfall fant to som vi kunne tenke oss - da var det liksom et valg ;)

Kombi har vi valgt for vi synes det er så praktisk med en slik bag. Den skal vi bruke i bilen med nett den første tiden, og så er det så greit når man skal besøke noen. Har vel fått tips om at duo er litt mer styr selv om man også der kan ta med seg bagen. Simo sine bager er også større en de fleste kombibager, og det er vi glade for - slik at Wilhelminah ikke vokser ut av den fortere en svint ;)

Gleder meg til innkjøpet :)

Klem Suzie Q 32+4

lenesin
12-10-2002, 01:37
Kjøpte Simo kombivogn for en stund siden.De hadde tilbud på barnas beste kunn en kort periode så det var bare å slå til.Fikk fjordårets modell til ca 4000.Kjempe fin farge,marine blå.Lett å ta fra verandre hvis den skal bak i bil,kjempe fine hjul til vinteren ++
Kjempe vogn:klapp: :klapp:

LENESIN TERMIN 31.12.01 :birth: :hjerter:

abby
12-10-2002, 01:55
:) Registrerer at Simo er populær. Er det bare jeg som har valgt Brio:???:

sanna
12-10-2002, 02:08
Vi kjøpte nettopp Brio kombivogn i grått og mørkegrått - synes den er knallfin... Praktisk med bagen - men den tok uventet stor plass når vi skulle slå den sammen!! Kanskje det må bli stasjonsvognkjøp på oss i tillegg....?

Kikkan
12-10-2002, 12:31
Vi fikk vogn av moren min. (Den er forsåvitt kjøpt brukt, men den ser ny ut.) Husker faktisk ikke hva det er for merke på den, men de som hadde den tidligere har vært kjempefornøyd med den. :)(De fikk bebi i Januar for snart tre år siden, så det er jo sånn ca samme årstid som vi får). I alle fall så er det en kombivogn. :)

Kanutten
12-10-2002, 12:58
Vi har kjøpt oss en emmajunga duo vogn i svart og grå.. Tror vi blir kjempe fornøyde med den. Stor og fin dypvogn, og vognen blir mindre når vi skal sette på sportsvognen.. Gleder oss til å trille den lille i den.. Skal snart ta den opp fra kjelleren for å lufte den.. Vi var heldige og fikk vognen av min mor. Kjøpte den i Danmark i sommer og sparte ca 2000 kr også da..

Klem Kanutten 31+4:klapp:

Line
12-10-2002, 14:02
Vi har kjøpt oss en Simo dypvogn 2002 modell.

Valget fallt på dypvogn forde vi tror vi vil ha ny vogn til sommeren.
Og bagen er stor og god når vi skal ha voksipose osv. oppi der.
Denne dypvogna kan vi bruke til nurket er ca et år.

Vi kjøpte voksipose med bæreplate, for da fungere den som en bærebag (helt til nurket er 10kilo).

I bilen bruker vi øverste delen av vogna (bagen) med netting over som bilsikring.

Her (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=3670) kan dere se bilde av vogna.:D

Lykke
12-10-2002, 14:20
Har valgt et merke som heter Troll, og vi er veldig fornøyd så langt med valget . Det er en duo-vogn (kombi), marine , lett å
montere og få med seg. Norsk vogn, sa de i butikken. Samme pris som de andre annerkjente merkene. Fikk med regntrekk og vinterpose som ekstra-utstyr. Vognen er en 2003 -modell.

Lykke, 32 :baby: (som gleder seg til å trille vogn...)

Lica
12-10-2002, 16:59
Vi har kjøpt brio kombivogn i svart og grått...
Synes den var kjempefin.. Kjøpte den brukt. ett år gammel, og betalte 2000... Kosta 6500 ny, så vi sparte en del penger:)

Lica (32+2)

Hermine
12-10-2002, 18:47
Vi har kjøpt en pent brukt Simo duovogn. Egentlig tilfeldig at det ble duovogn og ikke kombi.
Jeg ville ha Simo fordi de har store vogner med god plass. Og det trenger man når man bor så langt nord at voksiposen må brukes nesten hele året;)

Trilla
12-10-2002, 18:57
Jeg skal bruke vogna jeg brukte til min sønn. Det er en Konkin kombivogn, helt grei. Vi spanderte noen nye hjul til den, vogna ble nesten helt ny da !!
Vi kjøper oss en ny sportsvogn til sommeren, har sett så mange flotte sportsvogner og legger heller litt penger i den nå som vi slapp å kjøpe ny vogn.
Trilla

Rotehue
12-10-2002, 19:48
Har ikke kjøpt vogn enda, men tenker å kjøpe 2003 modellen av Simo duo-vogn. Grunnen til at vi valgte duo, var at bagen på kombivogna blir for liten når vi skal ha skinnposen nedi. 2003 modellen har nå fått bærestropper, slik at det blir lettere å bære med seg bagen.

Rotehue 31+4

Quila
12-10-2002, 22:26
Vi har kjøpt Teutonia duovogn!!

Gleder meg masse til å få den... Synes den virker kjempe grei jeg, og bagen har håndtak, så den er lett å ta med seg!!

Tuppa
13-10-2002, 00:56
Har ikke kjøpt ny vogn vi...:)
Vi bruker den vi har - like greit.
Det er en grønn Simo dypvogn med stor og god bag. Noe som er veldig greit på vinteren med voksipose og mye tøy ;)

Millien
13-10-2002, 13:51
Denne gang måtte vi ha ny vogn.Simo bagvognen vår er nå 8 år,og ser desverre slik ut også.Så vi kjøpte en "ny"brukt Simo bagvogn.Møkeblå meg skotsk-grønne ruter inni.Den gleder jeg meg til å ta i bruk.Har sportsvogn klar.Den er ikke så gammel,og svært lite brukt.:p

Hanneelisa
13-10-2002, 16:02
Vi har valgt en teutonia kombivogn. Den er liten og nett- noe som var viktig for meg- er ikke verdens største akkurat..... Gleder meg masse til å få den!!!!!

Butterfly
13-10-2002, 16:25
Troll-vogn på oss.

Dette er en duo vogn som er svart med små grå ruter.
Ville først ha Simo kombi, men den kostet 6200 UTEN NOE utstyr og dette var litt for mye for meg!
Troll vognen koster 4750 og der var det med regntrekk, myggnett, sommer og vinter pose M/madrass og stelleveske. Vognen var også meget lett og håndtere.

Vi er kjempefornøyde og gleder oss til å trille:D

Butterfly 30+3

:findag:

Steinbukk
13-10-2002, 17:38
Vi skal kjøpe Emmaljunga Classic...Duo i Sort.

...dvs. Mamma skal gi oss vogn :) i gave.

Vi har tenkt å kjøpe den i Danmark (snart) da sparer vi/hun littover 1000 kroner.

Ble kjempefornøyd med demonstrasjonen av vognen...og den er stor og romslig i bagdelen da jeg skal bruke voksipose.
Ellers var det mange små "finesser" som sikker kan være kjekke å ha innimellom...

Gleder meg til vi får den i hus!

Tigris
13-10-2002, 22:34
..Duo Edge, ble det så vi kjøpte. 2003-modell, "Steelgrey" (Svart og grå)..
Synes den er kjempe tøff! Bestemte meg med en gang jeg så den at en slik MÅTTE jeg ha.
Kjøpte den i sverige vi da, så vi sparte ca 1500,-..

Victoria
14-10-2002, 02:57
Vi kjøpte en kjempefin en brukt til 2000 kr. Den var bare ett år gammel og nesten ikke brukt pga at babyen deres ble født for tidlig (midt på vinteren) og dermed ikke tålte så mye kulde. Husker faktisk ikke merket, men det er ikke spesielt kjent. Virker stødig og god, lett å legge sammen, ganske romslig bag + at det er en kombivogn som kan brukes en stund.

Eplefrø
14-10-2002, 14:27
Vi skal også ha Brio. Men Brio Duo. Venter på at noen av butikkene skal få den inn så vi får sett på den før vi bestiller.

:)

Conzy
14-10-2002, 19:12
Vi har kjøpt Brio sin Kombivogn Trendmodell. Den er komplett med pose og paraply. Kostet egentlig 7990,-, men vi betalte kun 6000 for den:klapp:

Gleder meg til å trille :D

Klem fra Conzy (33+0)
Termin 2.des

koala
15-10-2002, 06:10
Vi kikket på mange modeller i Norge og reiste til Sverige for å handle. Vi var innom i Strømstad, der har de Hartan og Basson men disse merkene var faktisk billigere i Norge (Oslo, Rudi`s) selv etter at kronekursen var tatt hensyn til. På Svinesund/Happyland hadde de bare Brio så da ble det det. De hadde nettop fått inn 2003 modellene og hadde derfor bare 4 modeller å velge mellom i duo-varianten som vi ville ha. Men andre kunne bestilles. Vi valgte en mørkeblå vogn med litt rutet stoff i detaljene. Selve vognen kunne vi ta med men sportsvogndelen var ikke kommet ennå, så den sender de kostnadsfritt i posten til oss om et par uker. Vi kjøpte en reisetrille også samtidig, som har sitte og ligge stilling men likevel er liten og nett sammenslått. Den blir fin ved shopping til sommeren og ved reiser når man vil slippe å drasse på sportsvognen. Vognen kostet 6000 SEK og det ble ca. 4800 NKr. Tilsvarende vogn i Norge koster ca. 6000-6500,-, så turen lønte seg!
Koala 31+3

charly
15-10-2002, 13:51
Hei

Synes det er litt mye "merkepress" her inne jeg...
Vi er studenter og hadde i utgangspunktet bestemt oss for å kjøpe brukt, men så kom jeg over et tilbud på Grønnland i Oslo. Det er en vogn fra Stera Norge som var satt ned fra 4990,- til 2990,-
Den er sort og grå, kombi og det fulgte med regntrekk (+ separate trekk til bagen og til sportsvognsdelen )
Jeg synes den er fin og den virker solid og er lett. Bagen er godkjent for nett i bil og madrassen virket ok. Jeg er kjempefornøyd jeg, og nå står vognen i stuen og jeg har tenkt til å ekstra imprignere stoffet + vokse understellet og smøre hjulene før vi tar den i bruk.

Tenkte at det blir jo ikke dyrere å kjøpe ny egentlig for da kan vi jo selge den og få kjøpt trille når den tid kommer.

Klem og lykke til med vognkjøp til alle sammen

Charly+ lille Håp 29+5

Klomp
16-10-2002, 14:12
Kjøpte vogn i går. Fikk 15% rabatt pga. elleville dager, Steen & Strøm. Og det var Brio Kombivogn 2003-modell!!! Kostet egentlig 5.300,-. Så endelig er det i boks! Begynte å bli lei av å gå å se nå! Kjøpte også regnsett, stelleveske og stellebord samtidig. Det var jo 15 % på alt

Steinbukk
16-10-2002, 14:44
Hei

Vi kjøpte også vogn på Sten og Strøm i går...

Hadde jo bestemt oss for Emaljunga Classic i sort...men da måtte vi til Danmark for å spare litt.

Så var det tilfeldigvis 20% på barnevogner på Fru lyng i Oslo sentrum. Så de hadde disse Y2k eller hva di heter. Alle Teutonia fra 2002 var vist til 20%...men jeg falt for en Peg-perego Duo. Fikk den med stelleveske til kr 3992,-

Er jo da spent på om sambo liker den...vi skal hente den i dag (håper jeg)
Turde ikke la den stå til jeg hade fått sjekket den ut...fant ut at den ahdde akkurat de samme finessene som Emaljungaen...samt at Sambo kan puste ut da han nå slipper en tur til Danmark :)

Er det noen som kjenner tildisse vognene?
Er jo sent nå å spørre om feil og mangler o.l. men gi meg gjerne beskjed på forhånd om det er noe jeg bør være obs på...

Tror jeg er ganske fornøyd...Mamma var i allfall fornøyd da hun overførte pengene til meg for vognkjøpet :) Ville jo ikke flå henne helt. Kunne jo fått hvilken vogn som helst hos henne...men litt respekt for andres penger må jeg jo ha :)

Lykke til dere andre som fortsatt sliter med å bestemme dere...

Nellevis
16-10-2002, 15:55
Vi kjøpte vogn i Sverige for et par måneder siden og valget falt på Teutonia Y2K - system P (duo-utgaven). Jeg synes det var vanskelig å finne en vogn som både mannen min og jeg syntes var fin, men denne likte vi godt begge to. Fargene er blå/mørkblå.
Nå står den hjemme hos mamma og pappa pga mye oppussing her, men jeg gleder meg til vi kan hente den!

Snehvit
17-10-2002, 19:10
Vi bestemte oss allerede da jeg fant ut at jeg var gravid at vi skulle ha en Teutonia Y2k System M. Den er sporty og får plass i bagasjerommet på min lille Audi A3, ellers hadde jeg nok blitt avhengig av stasjonsvognen til samboeren.

Dessuten har den skivebrems + blinkende lys, noe som samboeren falt pladask for :lol: (rare mannfolk, men det er viktig at han også skal like å trille)

Klem Snehvit 30+1

irk
18-10-2002, 22:36
Er bare inne å lurer litt jeg... Hørte til her inne i fjor også måtte jeg bare inn å se hvordan det var her nå...;) (er litt verpesjuk for tiden:eek: )

Men jeg drister meg til å svare her jeg.. altså.. Vi kjøpte Simo kombi 2002 modell til Kristin. Den har vært alle tiders frem til nå.. Må si at jeg syns den er utrolig stor og tung å bruke som sportsvogn. Dessuten er den ikke så lun som en dypvogn er. Det trekker litt inni den selv om vi har skinnpose oppi.. Dersom jeg skulle valgt om igjen så hadde vi kjøpt en dypvogn, ryggen kan settes opp i den men det kan den ikke i kombi-bagen så nå må vi bruke vognen uten bagen for store desemberbabyer ligger ikke må vite... Dypvognen hadde vært passe enda også kunne vi kjøpt en liten sportsvogn når hun hadde vokst utav bagen..
Nå blir det til at vi kjøper ny liten sportsvogn- Brio flex, på nyåret en gang- satser på at det er salg da..;) Så får vi pakke bort den andre i påvente av neste baby.. Håper bare det ikke blir for lenge til.;)

Altså- Kombivogn er stor og tung å ha med å gjøre..:)