PDA

Vis full versjon : Hjelp...bena mine!!!

Zuzie
12-10-2002, 13:25
Hei og hopp!

Jeg trenger så sårt noen råd om hva jeg skal / bør/ ikke bør WHAT EVER med hovne ben?!
Jeg har ei datter fra før og var frisk og rask og sprekere enn noen gang med henne og har forsovet vært slik denne gangen også. MEN NÅ har plutselig bena mine begynt å føles så sprengt ut...det prikker og kribler og sprenger i de..(leggene altså)
I går kveld oppdaget jeg at hvis jeg trykket på leggen så kjennes det ut som om det er gelé inne i de og et lite lett trykk etterlatte seg en bulk! HJELP....bare på to dager kjennes dette helt forferdeig ut.
Jeg forsøker å sitte med bena høyt ved en hver anledning selvfølgelig, men det er ikke behagelig det heller.

-Zuzie
som syns veldig synd på seg sel akkurat nå....

Rusken
12-10-2002, 15:39
Heisann!

Jeg synes det høres ut som om du har fått vann i bena!! Et av symptomene for ødemer er at en etterlater en liten bulk dersom en trykker på huden. Nå er ikke jeg noen eksepert, har aldri hatt ødemer selv, men har sett det. Tror ikke du skal bekymre deg, sitte med bena høyt er lurt. Du kan jo kanskje prøve å massere bena dine fra tærene og oppover mot lårene?!
Ta kontakt med lege dersom du er usikker!!

Lykke til!

Rusken, 13+2

Maz
12-10-2002, 22:30
å heve fotenden på sengen med et par bøker. Dette merkes ikke men hjelper på "drenering om natten. Støttestrømper kan også virke positivt, men disse bør du ta på når bena er minst hovne. Su får kjøpt støttestrømper på apoteket.

Vanndrivende midler skal du være forsiktig med.

stormmamma
17-10-2002, 01:47
Har hørt av en venninne med svangerskapsforgifting at hun oppdaget det på at hun plutselig fikk masse vann i føttene. Det kom brått på.

Dersom det er kommet masse vann plutselig... som i løpet av et par dager, selv uten å være ledsaget av hodepine og... press for brystet tror jeg det var, er det lurt å ta med en urinprøve til lege eller jordmor og få sjekket den......

Ellers kan jeg bare viderefortelle det min jordmor sa til meg da jeg allerde i uke 24 begynte å få ødemer.....

kutt ut saltet...... kanskje det hjelper.....

unni....

Zuzie
17-10-2002, 20:35
...for tipsene...

Jeg har kjøpt inn støttestrømper nå, noe jeg trudde jeg aldri kom til å gjøre, men vi får se. Jeg vet ikke om jeg føler det hjelper. Men det var det rådet jeg fikk da jeg ringte legen min.

Jeg tenkte jeg skulle ringe jordmor også....

Lurt kanskje å bare levere ei urin prøve for sikkerhetsskyld.

Unner ihvertfall ingen bena mine...