PDA

Vis full versjon : evy

lille nurket:)
26-02-2004, 23:26
skriver her jeg nå. slipper jeg å gå inn på den andre diskusjonen hver gang jeg skal svare.

er nå 15+1 og fortsatt ingen tegn på mage:leiseg: nå må det vel snart komme.

Var på gy. undersøkelse 2 mnd før jeg ble gravid, og derfor sa ho at dette ikke var noe vits og ta igjen. ikke har jeg tatt noen graviditetstest hos legen eller, men tok d hos helsesøster på skolen.

føler meg absolutt ikke gravid. ingen tegn ikke noen fødselsstripe eller. har du fått det?

Også skal man jo ha med seg urinprøve til kontrollene, men de hadde ikke flere glass hos legen, må skaffe selv. får man kjøpt dtte på apotek eller noe??

så koselig at du har begynt å få :mage:
ellers er formen din bra?

:klem:

chanel
28-02-2004, 00:49
Hmmm, regner med at dette er bare til en person, og det kan jo hende at du bare skulle ha sendt henne en PM istedet for å legge det ut i all offentlighet hvor hvem som helst kan både lese, og føle seg fristet til å svare......:blush:

Sånne som meg f.eks som gjerne vil fortelle deg at jeg har heller nesten ingen mage, og jeg føler meg heller ikke noe særlig gravid, og jeg er i uke 24!!!! :p

Men jeg skal holde det for meg selv jeg:p og håpe at evy svarer deg:nikker:

Ha en fin helg!!!:D

Chanel

28-02-2004, 11:57
For all del er kjempe koselig at flere svarer:klapp:
bare holdt på å skrev te evy inne på en annen diskusjon og synes det var slitsomt å gå inn å sjekke den hver gang for å se om hun hadde svart(ja jeg er lat :rødme:)

Kjempe bra å høre at det er andre som føler det som meg. selv om jeg nå begynte å tenke på at jeg kansje på gå uendelig mange uker til før jeg kjenner noe:leiseg:
kjenner du ikke noe liv inne i magen eller:???:

:klem:

chanel
28-02-2004, 12:40
Liv har jeg kjent hver eneste dag siden jeg var i uke 18 ca, og nå har den lille blitt så sterk i sparkene sine at jeg våkner om natten til og med fordi det sparker så mye:)

Så sånn sett gjør det jo ingenting at magen lar vente på seg ennå, for jeg kjenner jo hver dag at det er liv der. Men jeg klarer jo ikke å unngå å tenke at det kanskje er noe annet galt da, som gjør at barnet kanskje ikke vokser som det skal....:uff: siden magen er så liten....

Men men, skal høre med legen på mandag, kanskje jeg klarer å snike meg til en ny UL:p

Syns iallefall at du ikke trenger å bekymre deg, det kan ennå gå 4 uker før du kjenner liv, så det må du ikke stresse rundt. Og magen din..... ja, den kommer:nikker: Og om den lar vente litt på seg, så vær takknemlig for det:D

Det er jeg, for da sier jeg til meg selv at jeg kanskje ikke blir så stor, og at da kan det hende jeg klarer å lure meg unna strekkmerkene, og alle kiloene, og det å føle seg som et berg i flere måneder av svangerskapet, he he.....

Mange får jo mage nesten med en gang, og går liksom rundt med gravidmage til de grader i kanskje 7 av 9 mnd, mens jeg......, jeg har 4 mnd igjen jeg, og jeg har lagt på meg 2,5 kg hittil:klapp:

Så mye tyder på at jeg vil forbli liten, og at jeg får en liten baby, (og da kanskje en "lett" eller grei fødsel) så når man tenker sånn så er det myyyyyyyye positivt med å ikke få mage øyeblikkelig, eller legge på seg masse masse.....

;)

Chanel

28-02-2004, 14:29
Om man tenker sånn, så føler jeg meg ganske haldig:klapp:

bare så trist å være gravid,uten å være det på en måte øhhh:bonk: du skjønner det sikkert.

men hadde sikkert vært rimelig lei den magen mot slutten om jeg skulle hatt den fra jeg var 11 uker på vei, som noen har. og jeg er selvølgelig misunnelig på de akkuratt nå.

hmmm gleder meg til UL første gang jeg får bevis på at det er noe der inne.

takk for svarene
:klem:h

chanel
28-02-2004, 14:55
Det var bare hyggelig:D Og ja, du/vi hadde nok blitt dritt lei den magen hvis den skulle være der fra uke 11:p

Lykke til på UL som kommer, og gled deg masse...det er en kjempe opplevelse!!!

Chanel

flickan
28-02-2004, 15:03
Hei!

"Sniker" meg inn i diskusjonen jeg også :blunke:

Jeg fikk ikke mage før jeg var rundt 20 uker (Ingen rundt meg la ihvertfall ikke særlig merke til det). I dag er jeg akkurat 30+0 uker,og har en god og rund liten kul :fnis: Tror ikke du skal bekymre deg over magen din,det kan være mange ulike grunner til at noen har små rosinmager mens andre har kjeeeempestore!

For det første har høyde og vekt litt å si;Er du lang og tynn vil du også få en ganske så liten mage (og omvendt). Dessuten er det mange førstegangsgravide som ikke får like store mager som flergangsgravide. -OG det kan også være livmoren din som avgjør størrelsen. Hos noen kan livmora visstnok ligge ganske dypt inni magen,litt "gjemt", og derfor ligger babyen litt dypere enn hos andre..Er mange gravide med små mager som føder store barn! :D

Du får nok bare ta tiden til hjelp, så skal du se at magen vokser
:vente:

Når det gjelder uringlass, får du kjøpt dette på apoteket (små plastglass) til ca kr 5 pr.stk :dubidua:

Lykke til videre!

Mange :klemmer: fra meg!

chanel
28-02-2004, 15:19
At jeg ikke har mage ennå da lar seg ihverfall ikke forklare av høyde og vekt... Jeg er veltrent, 1.62 høy, og veide 46 kg da jeg ble gravid...

Jeg har liksom ikke noe fett jeg kan gjemme noen ting bak, og siden jeg er ganske liten så har jeg ikke en lang mage jeg kan spre babyen på heller....... Men jeg lar meg ikke plages så mye av dette egentlig, syns bare det er utrolig kjedelig når jeg er i (skal begynne på) min uke 24, er liksom klar for å vise at det er noe på vei ihvertfall:)

Chanel

Marisol
28-02-2004, 22:53
Hei lille nurket!!

Beklager, lenge siden jeg har vært på unge gravide. litt travelt for tiden...
ser du har fått svar av masse andre, koselig:D

Håper du snart får den etterlengtet magen :kryss:
Magen min e sånn passe stor, syns det e plagsomt..problemer med å finne klær som passer:gal2: måtte i ut å kjøpe klær i dag,endte opp med bukser som er 2 nummer for store,for mamma-buksene e for store så det bler ikkje fint:bonk:

Ellers e alt bare bra. Håpe du og har det bra?:klem:

29-02-2004, 11:42
Jada her er alt bare bra. magen kommer vel den og:D Skal jo på legetime te onsdag, så for nok høre hjertelyden da, så går det kansje helt opp for meg:klapp:

Takker for mange gode og beroligenes svar. Ikke bare bare dette med mage styr.
Ingen av buksene mine passer eller, men tar på en litt lang genser så slipper jeg å kneppe den øverste knappen. men føler ikke at det er noe gravid-mage. bare masse sjokolade:blush:

:klem:h

Marisol
01-03-2004, 08:47
Å, vet veldig godt hva du mener med bare masse sjokolade, og ikke gravid mage... Hadde det sånn lenge, men nå ser du at det er en baby i magen.
Gled deg til å høre hjertelyd, det er helt utrolig:D

01-03-2004, 20:18
Litt kjedlig med sjokolademage. de som ikke vet du er gravid, tror bare du er litt småfeit:leiseg:
gleder meg til magen blir hard og rund:klapp:
Er litt redd jeg ikke får hørt hjertelyd, hørt historier her inne hvor de er flere uker enn megog får ikke hørt det enda.
Hvilken uke fikk du høre det i?

15+5

flickan
01-03-2004, 22:22
Jeg hørte det ved første jordmorkontroll,og da var jeg i uke 15 :klapp:

Håper bebisen din er samarbeidsvillig da!

Marisol
02-03-2004, 18:23
Jeg fikk høre hjertelyd når jeg var 13+1. Legen fant lyden meg en gang:klapp: Fikk også høre hjertelyd når jeg var på kontroll igjen når jeg var 15+3, men da letet legen i evigheter før han fant babyen. Ble litt redd for at det skulle være noe galt, men heldigvis hadde babyen bare gjemt seg neders i magen,helt til den ene siden.
Så ikke bli skremt hvis det tar litt tid, babyene er flinke til å gjemme seg;)