PDA

Vis full versjon : Ikke kvalm lengre - hva er galt?

Piaen
27-02-2004, 08:43
Jeg er 7+6 idag, og de siste dagene har jeg nesten ikke vært kvalm (kvalmen begynte da jeg var 6+0). Skal det være sånn, eller er dette et tegn på at noe er galt? Jeg har ikke merket noe forandring på de andre symptomene mine - våkner fremdeles med halsbrann om morgenen, og brystene er ømme. Hadde litt brun uflod noen dager for 2 uker siden, og er nå nervøs for at jeg kanskje har hatt en MA. Har ikke hatt noen smerter. Skal på UL på tirsdag, men er forferdelig urolig nå...

Kan noen svare meg? Please.

tøtta
27-02-2004, 11:31
Trur ikke du skal uroe de så mye.

Er du veldig urolig så ring legen din og spør.

Men jeg skjønner følelsen din.

Ville bare si tvitvi, så kanskje noen andre kan hjelpe deg bedre en meg.

Lykke til :)

Athelas
27-02-2004, 11:46
Kvalmen kommer og går, den, akkuratt slik det passer seg.. Jeg var ikke kvalm i det hele tatt, før rundt uke 12, da var jeg dårlig i 3 uker, så bra igjen.
Litt brun utflod er ikke unormalt, det hadde jeg også, og kan forekomme spesielt rundt den tiden du skulle hatt mens. Dersom det kommer mye, eller er friskt blod,og vond mage, bør du oppsøke lege.
Tror ikke du skal uroe deg i det hele tatt, for i begynnelsen av et svangerskap er det faktisk slik at en ofte ikke kjenner noe. En kjenner ofte etter, og blir dermed bekymret.. Dessuten har du jo de andre symptomene! Så nyt at kvalmen er borte, nyt sola, og håp på at kvalmen ikke kommer tilbake!

Men husk at du kjenner kroppen din best, og ikke nøl med å oppsøke lege dersom du føler for det. Dersom du har fått ei jordmor, så kan du jo ringe henne, de er ofte gode å snakke med, og roer deg nok fort ned! Det er desverre ikke for mye de kan gjøre før uke 12 heller, så det beste blir vel å slappe av.

Men som sagt, tror ikke du har noe å uroe deg for! at kvalmen forsvinner er ikke ett dårlig tegn!

Piaen
27-02-2004, 11:59
Takk for svar, det er så deilig å bli litt beroliget..Nå får jeg bare holde ut til tirsdag, og håpe på det beste der. Har faktisk blitt mer kvalm igjen etter jeg skrev innlegget, men det gjør ingenting..

Ha en fin helg, så kommer jeg tilbake med 'update' til uken.