PDA

Vis full versjon : Har dere jobbsituasjonen i orden?

Eden
12-10-2002, 23:08
Grunnen til at jeg spør er at jeg føler meg litt "sleip" i det henseende. Jeg jobber som sykepleier og har i den siste tiden etter at jeg begynte i jobb igjen etter permisjonen med jenten min som nå er 18 mnd, hatt en 50% nattestilling. Dette har vært kjempegreit for da har jeg hatt mulighet til å være hjemme med henne.
Nå vil jeg øke opp i stilling og begynne på fullt igjen for å få mer penger i permisjonstiden. Så da skal jeg få stillingen til en på jobben som har termin i februar. (1 års vikariat). ---så skal jeg bare være der så vidt 4 mnd. i den stillingen....
Det er jo litt dumt for sjefene på jobben som evt. sier nei til andre søkere som kanskje ville ha vært der ut hele perioden.

Skjønner dere hva jeg mener? Men det er vel ikke mitt problem eller hva? Eller er jeg litt sleip? Jeg har bestemt meg for å ikke bry meg, men sitter med en litt uggen følelse alikevel...:uff:

Madsine
12-10-2002, 23:50
Jeg synes ikke du er sleip i det hele tatt, er det noe vi trenger så er det penger.

Jobb i 100% så lenge du klarer det, slik at du får bedre grunnlag til permisjonspenger.

Jeg for min del jobber ikke pga. sykdom, har fibromyalgi.:leiseg:
Jeg har per i dag rehabilitering og går til behandling.

Enten fortsetter jeg med behandling eller så blir det søkt om ufør etter fødselen, så vi får se.

Håper du er "sleip" nok til å gjennomføre planen din, det kan bli godt å få disse pengene etter fødselen.

Lykke til

Gretchen
13-10-2002, 16:49
Jeg tror faktisk ikke at de fleste arbeidesgivere hadde tatt hensyn til oss den andre veien heller. Dette har jo også med å sikre sin egen økonomi, så jeg ville nok ha gjort hvis jeg hadde hatt sjansen. Nå har jeg 100% jobb nettop av den grunn å jobbe opp full permisjon. (Jeg har jobbet i 2 år mer enn beregnet ting - tar tid...)
Lykke til med jobb og svangerskap
Klemmer fra Gretchen ;)

Sonar
13-10-2002, 18:15
Jeg er hjemme med minstemann, men har meldt meg arbeidsledig, nettopp på tanke på å få litt penger når nestemann kommer :uff: Satser jo på og ikke få noen jobbtilbud da :uff: Det blir jo ikke så masse penger ut av det, men litt blir det jo, og alt hjelper :D

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet, som Grethen sier, hadde de tatt hensyn til oss?? Tviler sterkt.

bobla
13-10-2002, 19:06
jeg må si meg helt enig med gretchen på dette området....din arbeidsgiver ville sansynligvis ikke tatt noe mer hensyn til deg hvis situsjonen er snudd:cool: :cool:

så ikke nøl!! ta den jobben du....

for min del er det ikke noe problem, har vært i 100% stilling de siste 7 årene, så jeg får vel det jeg skal få, hvis jeg er på jobb 6mnd. av de siste 10 mnd. før perm.....:p :p :p

(5+6)

rema
14-10-2002, 00:24
Hei Eden

Synes ikkje du er sleip i det heile..er enig med dei andre i at arbeidsgivar hadde nok ikkje tenkt mykje på deg om situasjonen var omvendt.
Men eg forstår tankegangen veldig godt, for eg sliter med det same problemet. Eg er no ute i permisjon og skal tilbake i arbeid i februar, hadde tenkt å arbeide halv stilling for å kose meg heime med snuppen min, men no satser eg på å være i full stilling, kjeme jo ikkje til å arbeide i full stilling i mange måneder før eg begynner i ny permisjon.... Gruer meg veldig no til samtalen angåande jobben, må jo snart fortelle kor mykje eg skal arbeide....

Lykke til

Eden
14-10-2002, 02:00
Nei, tror ikke jeg skal ha så mye dårlig samvittighet nei...
Dessuten så yngler det av gravide på jobbentil en hver tid, så de er sikkert vant med det...

Er forresten akkurat 5 uker på vei idag!:klapp:
Hver uke føles nesten som en liten bursdag!:findag:

Ink
14-10-2002, 13:44
Jeg synes ikke du er sleip i det hele tatt jeg...

Jeg driver og tar mitt eget lille stunt. Jeg jobber nå i Oslo i en jobb jeg ikke liker. Vi vil gjerne tilbake til Trondheim så raskt som mulig. Gleden ble derfor stor når jeg så det var utlyst en intern stilling med arbeidssted Trondheim. Stillingen er ikke så veldig interessant egentlig, samt at det er en opplæringsstilling. Jeg visste ikke at jeg var gravid når jeg søkte, men det ante meg ;) Jeg har ikke tenkt å fortelle at jeg går perm før jeg evt har fått stillingen... (som jeg antagelivis får siden jeg er eneste søker og er kvalifisert)

Klem
- Ink - og Knerten :baby:
termin 23 juni

charlie
15-10-2002, 14:56
sysn vel det er greit å få full stilling hos samme arbeidsgiver. da har man jo allerede en relasjon. og det er vel ålreit at man kan gå tilbake til en 100% stilling etter permisjonen.

men å søke en ny stilling når man vet man er gravid.. vel, jussen er grei, de kan ikke nekte deg jobben fordi du er gravid (nye regler fra juni her, EU-tilpasning), men rent etisk syns jeg kanskje ikke det er helt greit.

det gir ikke noe godt inntrykk av engasjement og lojalitet til senere, akkurat. enten man blir i den jobben eller man søker ny, og ny arbeidsgiver ringer til den forrige... kremt..

har sjøl jobba noen år, og ville ikke ha skiftet arbeidsgiver nå selv om det betydde mer penger i lomma.

men det får vel hver og en gjøre opp med seg selv..

:o

Trolley
16-10-2002, 23:33
Min holdning er at noen skal jo få disse barna. ....
Dessuten tror jeg få barn hadde kommet til verden om alt i omgivelsene skulle være 100% tilrettelagt og planlagt.

Er selv i de situasjonen at jeg fikk tilbud om fast jobb og sluttet på pillen da. Det hadde jeg nok gjort på det tidspunktet uansett, selv om det bare hadde vært snakk om et vikariat. Fikk 2 blå dagen før jeg tiltrådte min nye jobb.

Regner med at jeg skal være på den arbeidsplassen i en del år, og om det kommer et barn i juni eller om halvannet år kan da ikke spille så enormt stor rolle...Skal dele permisjonen med Trolleymannen, slik at jeg bare kommer til å være borte fra begynnelsen av juni til ca. 1. desember.

det største problemet blir vel egentlig om jeg kommer til å være sykmeldt en hel masse frem til juni. Det blir verre.

Har ikke tenkt til å fortelle noe før jeg må, dvs til det synes.. Har jo lyst til at de skal bli litt kjent med meg før de får vite det. Kanskje det blir litt lettere da. I går fortalte en av jentene på jobben at de hadde ansatt henne midt i permisjonstida hennes. Det sier forhåpentligvis litt om at de har en babyvennlig-policy der.

Trolley og trollungen 3+5