PDA

Vis full versjon : Har dere jobbsituasjonen i orden?

Eden
12-10-2002, 23:08
Grunnen til at jeg spør er at jeg føler meg litt "sleip" i det henseende. Jeg jobber som sykepleier og har i den siste tiden etter at jeg begynte i jobb igjen etter permisjonen med jenten min som nå er 18 mnd, hatt en 50% nattestilling. Dette har vært kjempegreit for da har jeg hatt mulighet til å være hjemme med henne.
Nå vil jeg øke opp i stilling og begynne på fullt igjen for å få mer penger i permisjonstiden. Så da skal jeg få stillingen til en på jobben som har termin i februar. (1 års vikariat). ---så skal jeg bare være der så vidt 4 mnd. i den stillingen....
Det er jo litt dumt for sjefene på jobben som evt. sier nei til andre søkere som kanskje ville ha vært der ut hele perioden.

Skjønner dere hva jeg mener? Men det er vel ikke mitt problem eller hva? Eller er jeg litt sleip? Jeg har bestemt meg for å ikke bry meg, men sitter med en litt uggen følelse alikevel...:uff:

Madsine
12-10-2002, 23:50
Jeg synes ikke du er sleip i det hele tatt, er det noe vi trenger så er det penger.

Jobb i 100% så lenge du klarer det, slik at du får bedre grunnlag til permisjonspenger.

Jeg for min del jobber ikke pga. sykdom, har fibromyalgi.:leiseg:
Jeg har per i dag rehabilitering og går til behandling.

Enten fortsetter jeg med behandling eller så blir det søkt om ufør etter fødselen, så vi får se.

Håper du er "sleip" nok til å gjennomføre planen din, det kan bli godt å få disse pengene etter fødselen.

Lykke til

Gretchen
13-10-2002, 16:49
Jeg tror faktisk ikke at de fleste arbeidesgivere hadde tatt hensyn til oss den andre veien heller. Dette har jo også med å sikre sin egen økonomi, så jeg ville nok ha gjort hvis jeg hadde hatt sjansen. Nå har jeg 100% jobb nettop av den grunn å jobbe opp full permisjon. (Jeg har jobbet i 2 år mer enn beregnet ting - tar tid...)
Lykke til med jobb og svangerskap
Klemmer fra Gretchen ;)

Sonar
13-10-2002, 18:15