Vis full versjon : Magesmerter
Jeg er 8+2 på vei og har de siste dagene hatt veldig mye luft i magen, halsbrann og magesmerter. (øverst i magen)Hvis jeg kjenner i mellom ribbeina så blir jeg kvalm. Har snakket med legen og hun sier det er tarmene, og at hormonene som gjør sine sprell med kroppen. Hadde en ma i sep 03 så jeg er nok veldig urolig, men blir jo bekymra når smertene ikke stopper.. Er det fler som har hatt/har samme problemet??
De problemene du beskriver er helt normale under en graviditet, men ikke mindre plagsomme av den grunn..
Hvis du er veldig plaget med luft imagen og luftsmerter, kan du prøve et preparat som heter Minifom, som du får kjøpt på apoteket. Det er mange som har hjelp av det.
Når det gjelder halsbrann og sur mage/magesmerter som du nevner, er det også ting du kan prøve. For det første kan det være lurt å unngå sterkt krydret mat, da det ofte forsterker symptomene. Ellers sies det at det hjelper å spise mandler. Det har jeg ikke prøvd selv. Av apotekvarer finnes det flere merker som kan brukes av gravide. Jeg har selv brukt Novaluzid med god effekt. Har du mye sure oppstøt i tillegg til smertene, kan det kanskje være en ide å prøve Gaviscon, som i tillegg til å motvirke halsbrann fungerer slik at det legger et slags "lokk" oppå magesekken, så man slipper de sure oppstøtene. Det finnes også andre preparater du kan prøve. Spør på apoteket!
Tusen takk for fint svar. Nå blir jeg mer og mer beroliget. Det er mange som sier at smertene er helt ufarlige for fosteret. De har også avtatt veldig. Så nå tenker jeg positivt igjen...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.