Vis full versjon : De hormonene!
Ok, jenter. Nå kan vi vel lage en liste over forandriner som har kommet i kroppen etter at vi blei gravide? Det begynner å bli noen her i huset i alle fall:uff:
Nesa har fått noen ekstra celler eller noe, jeg lukter det meste og parfyme er UT for alle i nærheten av meg (og skulle noen ha på seg noe henger jeg igjen over do)
Tårene triller for ingen ting; i dag hørte Martin på en ny cd med "Sov DukkeLise" og jeg grein som bare det
Jeg er trøtt og uopplagt
Søvnen lar stadig vente på seg og jeg ligger i senga og vrir meg
Jeg må på do minst to ganger iløpet av ei natt
Jeg har mista all melka jeg hadde til Martin
Sexlysten er igjen sporløst forsvunnet :o
Det tror jeg i alle fall er de symtomene jeg nå har på at jeg er gravid:gal: ... Hvordan er det med dere andre:???: ?
Tidl. bruker
13-10-2002, 13:23
Her kommer mine forandringer:
:baby: Super-sensitiv nese. Jeg lukter alt tre ganger så sterkt som det er.
:baby: Ufattelig trøtt. Kunne sovet 12-15 timer i døgnet.
:baby: Sex-lyst?? Hva er det???:(
:baby: Jeg er oppe om natta og tisser, men ofteste bare en gang.
:baby: Puppene har vokst til dobbel størrelse. Jeg har ikke BH-er som passer. (Egentlig er jeg fornøyd med det, de var ikke så store i utgangspunktet:D )
Det som plager meg mest er at jeg sikkert er på do 10 ganger i løpet av natta....og det er jo bare noen få dråper om gangen...blir sprø av det....ellers så har jeg som dere utrolig luktesans...kvalmen er her enda...og trøtt...ja det kan du være sikker på at jeg er;)
Men mye av dette blir vell litt lettere snart...håper jeg:p
Her kommer mine forandringer:
:sint: Jeg er en tikkende bombe når det gjelder humøret.
:sover: Jeg er trøtt hele tiden.
:spy: Jeg er kvalm. Har blitt orntlig dårlig først etter 10 1/2 uke.
:grrr: Jeg har vonde pupper.
:nam: Brunost er topp når jeg orker mat
:kyss: Sex lysten er det dårlig med
Luktesans, hmm, kjent fenomen.... Kvalm, alltid trøtt, lettantennelig, sippete,
hodepine , nattlige besøk på porselenet, manglende tiltakslyst, ikke-eksisterende sexliv (Handyman hang over skulderen min og tjuvleste meldingene deres, følte seg hjemme...), og for ikke å snakke om søvnløse netter - kan ikke huske det fra tidl. svangerskap, så det var på en måte betryggende å høre at flere har det på samme måte!
Men jeg er lykkelig likevel:D
Natta!
Isabell@
14-10-2002, 12:41
:spy: Kvalm hele tiden, trodde jeg var på bedringens vei,, men neida i helgen kom den for fullt tilbake. Nå er jeg lei av kvalmen altså!!!!!
:( Matlyst eier jeg ikke. Det er rett og slett ingenting som smaker godt. Sjokolade smaker helt pyton, og jeg som egentlig er så glad i det.
:sover: Trøtt hele tiden, men strever med å få sove om natten.... I natt sovnet jeg ikke før kl 0400... det blir en lang dag.
:eek: Puppene er nesten dobbelt så store!!! Mannen min synes jo det er helt topp, men de er såpass ømme fremdeles at han får ikke ta særlig mye på de.
:gal2: Humørsvingninger delux!!! Jeg blir veldig lett irritert og tårene komemr lett. Ikke særlig lett for mannen min, nei.
:) Luktesansen er av en annen verden, ja. Røyklukt og alkoholånde blir jeg skikkelig kvalm av. En del matlukter og parfymer likeså.
:uff: Magen oppfører seg skikkelig rart. Masse luft hele tiden, som av og til fører til skikkelig magevondt. Det kan gå dager uten at jeg må på do og når jeg endelig får gått på do er det rene diarèen ( sorry jenter, ekkelt).
:???: Eier ikke tiltakslyst, alt er et ork. Håper det snart går over, for nå ser ikke huset ut!!!
Ja, nok av hormoner her i gården altså!!:D Noen som vet når det blir litt bedre? Må liksom ha noe å se frem til ellers blir dette en laaaang høst.
Nøtteliten
14-10-2002, 13:06
godt jeg har noe å skylde på!
:leiseg: lett som bare det - softlan reklamen er nok til å ta knekken på meg...
:bonk: svimer og glemmer og er helt i min egen verden mesteparten av tida...
:???: sexlyst? de få forsøkene vi har prøvd oss på gir alt for menskrampeaktig følelse i livmora - ikke godt!
:sover: gjerne hele dagen.....sovner på toget på vei til jobb, sovner etter middag og halvsover til jeg legger meg...
:gal2: opp om natta, forferdelig tørst og tissatrengt...og lurer veldig på om jeg ikke skal la være å drikke så kanskje jeg sparer en liten dotur i løpet av natta....
:spy: ok, ikke så all verdens med oppkast, men fy søren så mye kvalm som jeg ikke trodde var mulig!
:( luktesans - sterilan bør forbys ved lov, det samme med all parfyme, røyk, bensin, ketchup, kaffe og blomster! Brekker meg på toget om noen sitter ved siden av meg og enten har parfyme, eller kjenner noen som har røyka siste 48 timer....
:mating: hm...ikke mye mat som kommer fram som godkjent....endel holder jeg meg unna (spekemat, rå fisk etc) og resten...vel det smaker ikke mye godt med hverken brød eller syktetøy, og sauser - direkte kvalmt! Godt jeg har rugsprø og all bran! rømme har forresten også plutselig blitt veldig godt!
:eek: irritabel, hissig og sliten....
MEN det kommer jo snart en liten kul på magen vår med en :baby: så jeg er så fornøyd som bare det på tross av lit nedsatt livskvalitet...særlig for mannen som må være husmor de-lux og i tillegg sitter halve kvelden alene fordi jeg må tidlig i seng...(her snakker vi før klokka 9....)
Nøtteliten
Føler meg nesten litt "unormal", jeg.
Fortsatt litt trøtt, men bare av og til og ikke konstant som før (sovnet foran tv'en kl. 22 på fredag og tok det som et hint og la meg...)
De ømme puppene er nesten helt vanlige igjen, kjenner dem bare litt når jeg ligger på magen.
Alt lukter helt vanlig, jeg spise stort sett alt som før (men kan jo plutzelig få veeeldig lyst p ådet ene eller andre) og lukter plager meg heller ikke noe særlig. Kvalm har jeg jo ikke vært i det hele tatt...
Jaja, jeg får vel være glad for det, selv om det gjør at jeg ikke føler meg gravid i det hele tatt :(
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.