PDA

Vis full versjon : Takker Og Bukker For At Alt Har Gått Så Bra!

Bettan
15-08-2002, 12:09
God morgen, alle flotte magedamer :)

Har bare noen tanker jeg hadde lyst å dele med dere en torsdags-morgen.

Mamma var bortom hos meg i gårkveld. Hun hadde med korga som jeg og min bror sov i de første mnd. av vårt liv. Min tantunge har også brukt den. Og nå er det mitt barns tur :)

Nå merker jeg virkelig at det begynner å nærme seg. Det er jo KUN litt under 4 uker igjen til termin...

Men det jeg egentlig ville fortelle var: En venninne av mamma kunne fortelle at hennes kusine var gravid med termin i november. Hun var blitt lagt inn på sykehuset for et par dager siden med høyt blodtrykk. De fant da ut at hun handde svangerskapsforgiftning. De måtte bare se til å få barnet ut med en gang!
Ut kom en liten jente på 850 gr. og 35 cm. Hun pustet selv, men ble sendt til Stavanger med en gang.
Kan dere tenke dere???? Født 3 mnd. før termin. Det er jo helt vanvittig.
Men alt ser ut til å gå bra med det lille barnet.

Det er da jeg setter meg ned og takker for at det har gått så fint og smertefritt med mitt svangerskap. Da tenker en ikke så mye på om en må gå litt over tiden lixom.

Håper alle har det fint på en torsdags-morgen. Jeg har tenkt så masse på dette, og følte bare for å lette hjertet mitt litt.

Klemmer fra Bettan T-28

Anne M
15-08-2002, 12:12
Uff og dobbelt uff!! :(

Det er ikke alle forunt å få ha sånne svangerskap som de fleste av oss her inne har.
Føler liksom ingen grunn til å klage nå???
Håper inderlig at alt går fint med den lille :hjerter:

:klem: Anne M + lillegutt 33+6 :baby:

Wanja
15-08-2002, 12:25
Bettan:)
Næi,ikke lenge igjen nå...
Er litt etter deg da...men kommer løpende:D
Koslig med den kurven...vi har ikke sånn som mange har hatt...men får vugge av svigersene;)
Men vi har en dåpskjole som mange har brukt,hvet ikke hvor mange...men kjolen er hele 63 år:)

Huff...synd med den lille bebisen...håper alt går like bra fremover da...!!
Der ER jo sånnt som skjer,men unner ingen det.
Som sakt..ikke når vi sitter her og klager over ting...men faktisk er de av de heldige som kanskje evt. får gå over tiden?! ...iværfall får en normalt stor unge...som ikke har startvansker:leiseg:

Wanja34+4:findag:

Mamba
15-08-2002, 18:30
Vi har også en gammel babykurv(mormor lagde den til mamma da hun gikk gravid med meg)! Måtte lage ny madrass og trekke den om, men det er jo veldig gøy med ting som går i arv!

Ellers er jeg helt enig med deg om at vi er heldige vi som har fått beholde babyene våre trygt i magen så lenge..
Det er ikke bare, bare med prematurbarn. Tror nok det er mye tøffere enn vi kan forestille oss...:(

Klem fra Mamba

Vimsen
15-08-2002, 19:00
Jepp.Det er det jeg har sagt om og om igjen!

Vi syter og klager men JAMMEn har vi lite å klage over :9

Jeg var sykemeldt de tre første månedene pga oppkast.. men who cares så lenge den lille har det bra og vi får beholde de i magen så lenge som det trengs :)

Klem
VimsenT-19

Mormona
15-08-2002, 22:18
Det er så man blir ydmyk og uendelig takknemlig når man hører om sånne ting. Vi er utrolig heldige som kan sitte her i dag....nesten fullgått svangerskap har vi bak oss og snart er vi mammaer til fullbårne, vakre barn :)

Håper at den lille jenta du fortalte om har det fint og at familien snart kan få reise hjem med babyen sin :)

klem fra Mormona T-17 ydmyk og takknemlig

amor
15-08-2002, 23:32
Hei :)

Ja.....det er ikke bare bare! Man kan trenge å tenke noen tanker alle og enhver noen ganger. Det er jo ingen selvfølge at man kommer seg igjennom et sv. skap og føder et friskt barn ved termin. SÅÅÅÅ heldige vi er!!!;)

Den lille jenta som kom til verden så altfor tidlig, kommer det nok til å gå bra med tenker jeg. Hun har en "fin" vekt til å klare seg godt. Med det utstyret og den kompetansen som finnes i dag, så går nok dette bra. Godt er det, men den aller beste starten på livet er det jo ikke.

Koselig å høre om kurven som ditt barn nå snart skal bruke. Tenker at det blir stas å legge :baby: i den etterhvert jeg. Så herlig!!! :)

Ønsker deg noen fine dager i ukene som kommer nå! Pass godt på deg selv!