Vis full versjon : Tranflekker (heeeeelt utenfor tema)
Hestehoven
01-03-2004, 20:39
Heisann!
Jeg har vært uheldig og fått tranflekker på noen av de hvite bodyene og sparkebuskene etter storbror. Er det noen som vet om de vil gå av ved kloring? Vil plagget bli helt hvitt etter kloringen, eller litt grått?
Noen andre tips for å fjerne tranflekker som virkelig har satt seg? Jeg vurderer å farge plaggene dersom flekkene ikke går av, men er litt usikker på om de vil bli jevnt farget over flekkene.
Mata Hari
01-03-2004, 23:13
Det eneste tipset jeg kan komme på i farta - er Zalo. Tran er jo fett... Gni inn flekkene først med ren Zalo. La det virke en 1/2-1 time. Skyll Zaloen godt av, og vask tøyet på vanlig måte. Håper det kan virke. Bruker i alle fall det selv hvis jeg har fått fettflekker på tøyet. Uansett hva reklamen lover, så går faktisk ikke fettflekkene alltid av bare med vanlig vaskemiddel. Hvis du farger tøyet med flekker, tror jeg ikke det blir særlig vellykket.
Lykke til !
rarelillemeg
02-03-2004, 18:37
Tranflekker er permanente. Dessverre. Kloring kan vel kanskje fjerne fargen, det vet jeg ikke. Men sånn generelt er tranflekker helt umulige.
Hvis bodyene er hvite og av bomull, vil de bli helt krittvite av kloring. Hvis det er stoff som har elastikk, vil elastikken bli grå og delvis ødelagt.
Jeg så det var tranflekker på en del av tøyet etter storebror her også, de var blitt veldig stygge etter lagring. Men etter en vask ble de mye blekere, så jeg gidder ikke gjøre noe særlig med dem.
Si fra hvis du finner et vidundermiddel, da!
Hva med det "Vanish" flekk fjerner pulveret de reklamerer for på TV da???
Noen som har prøvd det??
Tror jammen jeg må prøve det jeg...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.