PDA

Vis full versjon : Solarium under svangerskapet?

Adriana
02-03-2004, 12:19
Hei :)

Luerer bare på en sak, her jeg sitter og føler meg litt vinterblek...
Hvordan er det med solarium under svangerskapet?
Er det noe man absolutt bør unngå??

Klems fra Adriana, 7+4

Linda83
02-03-2004, 12:34
Det visst ikke farlig med solarium. Men du må være forsiktig, for du kan få pigmentflekker i huden. Det ser jo ikke så fint ut! :) Åsså passe på at du ikke blir for varm. Bruke litt mindre tid enn vanlig kanskje.....

Athelas
02-03-2004, 13:22
Det som har blitt meg fortalt, er at det er ikke farlig med solarium, ikke mer enn vanlig.. Men du kan risikere å få stygge merker på magen, så rådet er å dekke til magen når du soler deg. Ellers skal det gå helt fint! :kidoki:

lille nurket:)
02-03-2004, 16:02
hmmm! jeg spurte jordmor om soling. elsker det, bruker også solarium.
til meg sa hun at jeg burde holde meg unna solarium, men vanelig soling om sommeren var greit.
Om andre har hørt noe annet fra lege eller jordmor vil jeg også gjerne vite det???savner solariumet og føler meg som et spøkelse

goldnugget
02-03-2004, 19:55
Jeg har lest at det ikke er mer farlig enn vanlig å bruke solarium når man er gravid, men det er mye lettere å svime av pga varmen og at man ligger flatt på ryggen. Det kan også oppstå pigmentflekker som ikke blir borte igjen dersom de får sol på seg. Man blir fortere brun når man er gravid så det holder sikkert med kortere tid:)

chanel
02-03-2004, 20:12
Helt ufarlig, men det anbefales etter nyere forskning at man venter med solariumen til man har passert 12 uker og går over i 2.trimester. Dette fordi da at fosteret mye mer robust, og du risikerer ikke å skade det iallefall, hvis det i det hele tatt skulle vært noen fare for det.

Så sol dere så mye dere føler for, men pass på huden og ikke overdriv det...hvis dere føler at kroppen sier nei, så ikke press den....:)

Chanel

K@roline
04-03-2004, 11:07
Soling er ikke farlig. Bare pass på å ikke bli overopphetet. Ha viften på fult og reis deg opp et par ganger, så går det nok bra! Kos deg da.:)