PDA

Vis full versjon : "Egg" i eggleder? XU?

Lel
02-03-2004, 20:31
Da jeg skulle fjerne spiralen for en drøy måned siden, måtte den letes opp vha innvendig UL pga at den var "på vandring". Den viste seg å ligge fint inne i livmor, og lot seg lett fjerne, men da gynekologen sjekket eggledere mm for å se om den kunne ha påført dem skade, så han "et egg" i den ene egglederen. Jeg skvatt til da han sa det, og lurte på om jeg hørte riktig, men han beroliget meg med at dette var helt normalt, og jeg slo meg til ro med at det var nok en ting inni kroppen som jeg ikke skjønner noe av.

Jeg ble gravid kun dager etter dette - til stor overraskelse - og nå lurer jeg på om dette "egget" kan ha noe med saken å gjøre? Kan det være en xu?!? Jeg kjenner meg også så underlig lite gravid - i motsetning til mine to vellykkede tidligere svangerskap (men dessverre helt som mitt mislykkede ...)

Er det noen som har hørt om slike "egg" i livmor? Kan det være en ufarlig cyste? Legen feide det jo vekk, og sa ingenting om at det måtte bort eller kunne forårsake problemer?!? Nei, hva gjør jeg nå?

Lel
5+1

Tuneland
02-03-2004, 22:06
Mulig jeg misforstår deg nå, men eggcellene våre kommer jo fra egglederen, så da var det jo ikke så rart at legen fant et egg der? Det var vel på tur ned til livmor for å bli befruktet, og lyktes i jakten på sædcellen!:kidoki:

Nann
03-03-2004, 00:33
Ja, jeg er også enig med Tuneland i den vurderinga, men jeg må jo si at jeg synes det var en nokså dårlig forklaring fra gynekologen.

Hvis du er bekymret for en ex.u. syns jeg du skal få en ny time til gynekolog. Det er ikke bra for en gravid kvinne å bekymre seg for mye. Mest sannsynlig er alt i skjønneste orden, men det er veldig godt å få det bekreftet dersom man er urolig.

Lykke til!

Tinka
03-03-2004, 06:33
Når en gynekolog ser et egg i egglederen, så betyr det at du holdt på å få eggløsning rett og slett! Egget var på vandring igjennom egglederen slik det gjør da.

Rart at ikke gynekologen din forklarte deg det nærmere!

litjpia
03-03-2004, 11:09
Jamen...jeg leste nettopp at egget er under en kvart mm. stort!!?? Han kan da vel ikke SE det?? med mindre han er Supermann? Rare greier.
Håpr det går bra med deg da...

Tuneland
03-03-2004, 15:32
Jo, man skal kunne se eggcellen, og med ul kan man jo forstørre bildet så mye man vil.

Lel
03-03-2004, 21:44
A-ha, er det faktisk slik at man KAN se egget?!? Da var det nok det. Jeg trodde også det ville være for lite.

(Det neste jeg lurer på da er selvsagt hva det egget gjorde der, midt mellom 1. mensdag og forventet EL, men det er en helt annen historie. Dette kunne jo også forklare at jeg faktisk ble gravid denne mnd, stikk i strid med all annen statistikk)

Lel
5+2