Vis full versjon : Kaffe....
Hoppende lykkelig over endelig en positiv test etter 13 PP, og jeg skal jo gjøre ALT riktig...sluttet å røyke da vi begynte å prøve, drikker ikke uansett, og har proppa i meg folat i maaaange måneder allerede...og løp og kjøpte mulitvitaminer + møllers dobbel...her skal man bli sunn!!
Og så...setter jeg meg ned sammen med min sedvanlige kaffekopp, og leser på helserådets sider om hva man kan/ikke kan spise...maks to kopper kaffe om dagen!?!?! :sjokk:
og jeg som drikker MINST en liter.... :nemlig:
dagen i dag har vært LAAAANG... hadde aldri trodd at det skulle bli tøffere å kutte ned på kaffe enn å kutte ut å røyke!!
(sånn, dagens lille sutring...)
Løvelasken
03-03-2004, 08:51
De sier at du ikke skal ha så mye koffein i kroppen, men du kan jo kjøpe koffeinfri kaffe og drikke det..ikke like godt, men smaker neeeesten det samme da:uff:
her ligger også min "synd"i svangerskapet.
Ikke røyker jeg, ikke drikker jeg - men kaffe det MÅ jeg ha...så de første måndene var jeg "flink" og holdt meg til de ussle to små kopper.. Men nå jeg klarer ikke komme under tre koppper.. :uff:
Lørdager skeier jeg også ut med en ekstra Latte på kaffe.. så max blir det vel eh.. 4 kopper om dagen da..!
Har du en link til det helserådet skriver Mymlen..?!:)
Grattis med en blå strek forresten! :)
Polyanna
03-03-2004, 09:34
Et tips mange syns er nyttig: Bland 50/50 koffeinfri og vanlig kaffe. :)
sommerfugl2
03-03-2004, 10:06
Jeg har det også slik,drikker MASSE kaffe,og fikk jo helt bakoversveis da jeg så det kunne fremkalle sa.....
Hva er det jeg egentlig KAN spise og drikke da:leiseg:
Koffeinfri kaffe funker selfølgelig:klapp: ...på butikke og kjøpe rett etter jobb:D
http://snt.mattilsynet.no/nytt/kosthold/gravide/
var visst ikke helserådet, men mattilsynet...uansett noe Høybråten-greier...
50/50 koffeinfri og vanlig...da kan man jo drikke 4 kopper da *lykkelig igjen*
Heisan! Her i huset serverer vi bestandig frieles koffeinfrie traktekaffe, og alle kommenterer at kaffen er så god! Kjøp små poser og lukk dem godt etter bruk, så holder den seg fersk og frisk! Jeg tar nå en dobbel latte i ny og ne med MEGET god samvittighet,- ingen grunn til å bli hysterisk. Forskjell på 2-4 kopper og en hel kanne da vet dere! Og noe godt må vi da få, når vi ikke får hverken brie, muggost eller rødvin! Åhhhh... Gleder meg til rødvinen mest jeg da...
Klæm!
Må bare si at jeg er enig med Maiken, Frieles koffeinfrie kaffe er faktisk kjempegod! Og det er oppriktig ment fra en kaffeholiker. Ta et par kopper med vanlig kaffe, og så drikker du resten av dagsbehovet koffeinfritt. Da er det bare å bøtte innpå :D
NB! Bare til informasjon....
En CaffeLatte inneholder masse koffein!!
Faktisk tilsvarer den mange kopper vanlig kaffe.
En Latte består av like mye kaffe som en espresso eller en cappuccino. Den er bare spedd med steamet melk...
Anyway...jeg drakk masse kaffe da jeg ble gravid.Jobba med å finne fram til gode iskaffe-drikker i sommer - og da ble det masse prøvesmaking....nammm.... Men nå har jeg vært sykemeldt fra jobb siden august, så da har det ikke blitt så mye kaffedrikking. Kun en Latte i ny og ne...men noe godt må man da unne seg...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.