PDA

Vis full versjon : Sengetøy/madrassbeskytter

Ellie
14-10-2002, 10:16
Har begynt å vaske sengetøyet til knert'n, og møter stadig nye problemstillinger.........:)

Har kjøpt to lakener fra Stera; dyre men ser ut til å ha god kvalitet.
Har også to fra Spar Kjøp; billige, men de loet da jeg vasket de.

Hvor har dere kjøpt sengetøy som dere er fornøyd med til en overkommelig pris?

Har også kjøpt et vanntett frottè-underlag som er plastbelagt på undersiden fra Stera. Har noen erfaring fra bruk av slike? Er redd det kan bli klamt, men man må vel ha noe slikt for å beskytte madrassen?

Ellie
UL-termin 18. november

puu
14-10-2002, 13:06
Tisselaken fra Ikea, virket allright, ikke sånn plastbelagt frotte.
(men jeg kommer uansett til å ha skinn i senga da ;))
Laken har jeg også kjøpt på sengetøylageret, men mine loet ikke.
Sengetøy har jeg endel fra høie, noe fra sengetøylageret og et sett
fra kid. Virker helt greie alle sammen. Høie er jo god kvalitet da, har
mye derfra selv og det holder seg kjempegodt.

:mervink: Puu T-16

Sine
14-10-2002, 15:19
Har kjøpt laken og dynetrekk fra Høie. Det har god kvalitet.

Har ikke tenkt så mye på tisselaken og slikt ennå for jeg er ikke kjent med bruken og nødvendigeheten, så hvis noen har en forklaring tar jeg gjerne imot.

Sine

Tidl. bruker
14-10-2002, 22:45
Hei!

Ang. tisselaken, her er min erfaring fra sist gang: gikk til innkjøp av 2, en liten og en litt større (til vogn og madrass), med plast på ene siden og noe som ligner flanell på siden som skulle opp. Tror jeg kjøpte de på en simo- butikk, og hadde de under laken. Fikk ikke følelsen av at de virket klamme. I allefall så var ikke min baby den typen som tisset seg noe særlig ut, så de kom vel ikke til den store bruken. Vi har faktisk hatt mere nytte av de når vi kom til slutte-med-bleie-om-natta- perioden noen år senere :) Det er nok veldig individuelt om man har bruk for det eller ikke, noen babyer tisser seg fort ut, mens andre ikke har noe særlig uhell. Men hvis uhellet er ute, så er det jo greit å slippe å stå å skrubbe madrassen også, da :)

Klem fra Tusse

Vianne
15-10-2002, 00:13
Ellie: Jeg hadde Stera tisselaken til min gutt, og skjønte ikke hvorfor han var så kjempesvett og klam hver natt.
Helt til jeg tok vekk lakenet. Nå lakk aldri bleiene på han, så det gjorde ingenting, men at du er obs dersom babyen blir veldig svett.

Fia
15-10-2002, 23:32
Jeg hadde stera tisselaken til storebror, men det var helt unødvendig. Har ikke hatt bruk for det før nå når han skulle slutte med bleier.

Vi hadde så å si ikke en eneste lekkasje i bleie perioden.