PDA

Vis full versjon : Haster!!!!!

ildtopp
06-03-2004, 16:48
hei hei!

Noen som kan MYYYE om svangerskapsforgiftning???

Jeg har ufattelig vondt i mellomgulvet...det gjør vondt bare jeg beveger meg. det stikker, også er det ømt. egentlig litt sånt "blåmerkevondt"
Bare lurte på om dette gar noe med svangerskapsforgiftning å gjøre, for bebin ligger i så høyt lengre så det skla gjøre vondt så høyt oppe?!?

Jeg har begynnende svangerskapsforgiftning... 1+ på prot, 2 på ødemer, 140/80 i bt (til vanlig 100/50) også hadde jeg gått opp 2 kg på 6 dager...og hodepine!!:(

Hehe... dette ble mye klaging! Men slik er ståa! håper noen kan svare på dette raskt...:)

animy
06-03-2004, 16:56
Synes du bør ringe føden jeg. Bedre med en gang for mye enn en for lite veit du ;)

Min jordmor fortalte meg at jeg måtte ringe føden hvis jeg fikk vondt i hodet (foran i pannen) eller øverst i mage-regionen, eller følte meg svimmel og hadde flimmer for øya. Du har jo iallfall to av kategoriene, så jeg synes du bør ta det alvorlig. Også siden du allerede har fått konstatert begynnende sv.skapsforgiftning.

Hold oss orientert da!! God bedring! :kryss:

Nuta
06-03-2004, 17:02
Jeg syns at du skal ringe fødene med en gang.
Med så mange symptomer på svangerskaps forgifting er det mye bedre å komme inn en gang for mye enn en gang for lite.

Lykke til:klam:

anemone
06-03-2004, 17:09
RING MED EN GANG!!!!!

Jeg hadde svangerskapsforgiftning og det utviklet seg fort fra den ene dagen til den andre.

Og du, LYKKE TIL, snart er du mamma igjen

animy
06-03-2004, 19:11
Hvordan går det, Mimmi? Har du ringt?

ildtopp
06-03-2004, 23:08
jepp..kom akkurat inn døra! Skal tilbake i morra tidlig på ny ctgsjekk!

Jeg hadde bare spor av protein men et kjempehøyt blodtrykk; 150/95.....!!!!!!!
Lå med ctg ei stønn og den viste en meget stresset bebi, hjerterytmen lå på 160-175 hele tiden.

Etter en times tid tok de blodprøver,nytt blodtrykk og ny ctgBlodtrykket var da nede på 130/80! Ctg viste fortsatt en mget stresset bebi...

ettersom blodprøvene var fine og jeg hadde bare spor av proteiner ble jeg sendt hjem... med konklusjon at bebin var stresset fordi jeg var innmari forskjøla!! Så da får vi tro bebin er rolig i morra..:)

Urinprøven viste forresten masse blod, så kanskje det er noe på gang!:) Ctg viste også regelmessige,kraftige kynnere... et par av de som var over 100, vet ikke hva det betyr jeg men..?!?!?

Jaja,nok fra meg!;)

Hampus
07-03-2004, 10:50
Lykke til på CTG-sjekken i dag. :lykke: Håper den lille har roet seg.

:klemme:

Nuta
07-03-2004, 11:05
Lykke til i morgen:klemmer: