Vis full versjon : Så vet foreldrene våre det...
Nøtteliten
14-10-2002, 12:55
og det var kjempekoslig - mange glade tårer og smil på fredagskvelden - og mora mi skyndte seg og si at de ville kjøpe vogn - så ikke de andre besteforeldrene skulle rekke å si det (et "mormors privilegium" bestemte hun seg for!)
Og resten av helga gikk faren min rundt og tiltalte meg med mamma og mora mi med bestemor og et smil så stort at det nesten gikk rundt hodet.:D Broren min med tårer i øynene gledet seg veldig til å bli onkel! Og kom dagen etter med en stor konfekteske i tilfelle jeg skulle bli litt fysen på sjokolade! Og min bestemor som blir eneste oldemor var helt over seg og lurte på når hun og mora mi kunne ta første tur i lekebutikken!
Med svigerforeldrene gikk det greitt, mannen fortalte at vi hadde store nyheter og venta barn - "ja det var stor nyheter" svarte de...jo de er nok glade, men så mye som en klem eller gledestårer kom det ikke...men jeg får bare leve med at de ikke er like flinke til å vise følelser som det jeg er vant til!
Så denne uka skal jeg begynne med vennene mine - føler at det er helt ok at de nærmeste får vite det nå - så tar jeg de andre etterhvert - og jobben venter jeg nok også litt med...det synes ikke ennå i noen sælrig grad - og de neste 2 ukene er jeg nesten alene her fordi det er mye reising på gang - og da kan jeg like gjerne vente til etter det tenkte jeg!
Håper dere andre har hatt en flott helg - det er bare så deilig å vite at foreldrene mine vet det - ikke lengre så hardt å snakke med dem i telefonen uten å si noe om det!
Ha en fin mandag maijenter!
Klem Nøtteliten
Det er så morsomt når de kommende besteforeldrene blir så glade. Hos oss var det farmor som sa med en gang at farfar måtte kjøpe vogn. Så før Marte ble født dro jeg, samboeren min og farfar ut for å kjøpe vogn. Det var stas.
Så godt at det gikk greit! Og kjempfint at det ikke gikk så ille som det kunne ha blitt hos svigerforeldrene dine da. Det var jo ikke så gleden slo i taket, men i alle fall bedre enn de kommentare jeg fikk:p . (Svigers har forøvrig ENDA ikke gratulert oss:( .)
Jeg er kjempeglad for deres skyld! Også så deilig å kunne sankke med familien om den lille i magen da:) :hjerter:
Tidl. bruker
14-10-2002, 21:32
Sååååå koselig å høre!!!! :klapp:
Det er kjekt når kommende besteforeldre gleder seg så mye!
Mine foreldre er også fra seg av glede over å bli besteforeldre. Litt verre er det med min svigermor, tror jeg. Har ikke fortalt henne enda. Men jeg tror jeg allikevel i stor grad ser for meg reaksjonen hennes...... noe i retning av ; NEEI, helv....e!!!! Ikke tull med meg. Dere tuller ikke....?! Ja, ja..... det er vel for sent å gjøre noe med det nå... (???)
Problemet hennes er at hun tenker penger. Og dette blir hennes 14 barnebarn, ergo dyrt til jul mener hun. Også er hun redd for at hun må sitte barnevakt.
Tidl. bruker
14-10-2002, 23:08
Så koselig at familien din ble så glad. Dere er heldige som får sponset vogn, det er jammen dyrt nok.
Synd at svigersene ikke var like overstrømmende. De er nok glade, men har litt trøbbel med å vise det. Mine svigers har ikke nevnt med ett ord, eller gratulert meg etter at de fikk vite det. Sånn er livet.
Nøtteliten
15-10-2002, 11:26
det er godt med foreldre som blir veldig glade - og jeg er velldig glad svigers tok det såpass pent - de har forøvrig heller ikke gratulert oss...synes det er så merkelig at folk kan være så tilsynelatende lite interesserte - og de har bare en sønn, ergo får de bare de barnebarna vi klarer å komme med! Men det ser ut til at vi er mange som har svigerforeldre som ikke klarer helt å verken vise at de er glade på våre vegne, eller de kanskje ikke er det - synes litt synd på mennene våre som må merke at det er vanvittig forskjell i måten en møtes på....
Nå har jeg begynt å fortelle så smått til et par venninner - og der også er det liten tvil om at alle hjerter gleder seg!
Nøtteliten
Nøtteliten - vi har vel ca samme termin - og samme sykehus :-)
Mine foreldre fikk vite det i forrige uke. De ble veldig happy - men de var litt roligere nå en forrige gang - normalt. Mammas første reaksjon var at det var jammen bra at de nå hadde bygd på hytta! Søsteren min har termin i disse dager med sin første, og med min datter som blir tre til sommeren er det vel ikke umulig om vi jentene tar oss en lengre sommerferie på Sørlandet sommeren 2003!
Svigers ble mest overrasket - de hadde nok trodd at vi bare skulle ha en. Mannen min ringte og fortalte nyheten - er litt overrasket over at de ikke har ringt meg og gratulert - men svigermor jobber i barnehage, og har vel kanskje et roligere forhold til dette.
Hos oss kjøpte mine foreldre vogn forrige gang - og den vil vi bruke igjen. Svigers kjøpte voksipose.
Mvh
Nøtteliten
15-10-2002, 16:03
Caprice; har du bestemt deg for/fått vite sykehus og UL ennå?
Jeg venter spent og håper på brev fra RH....
Nøtteliten
Jeg fortalte det til foreldrene mine med en gang jeg fant det ut (7+2), de ble kjempeglade, det samme med svigers, de fikk vel vite det et par dager etterpå. Mine nærmeste venner fikk også vite det med en gang.
Samboeren min klarte ikke å holde munn, så han fortalte det til alle han kjenner i løpet av den første uka :) Så her vet stort sett alle vi kjenner det.
Hege (11+3)
Regner med at jeg får Riksen igjen - legen min sa at det burde gå greit siden jeg fødte der forrige gang.
Jeg skulle jo egentlig hatt Ullevål da, men det var jo ikke plass pga at juni og juli 2000 var skikkelig fødselsboom måneder. Husker jeg var veldig happy da termin nærmet seg fordi at når du har plass på Riksen er du helt sikker på å beholde den - det er du IKKE på de andre sykehusene nemlig! (dersom det er fullt kan du bli plassert nesten hvor som helst.) Flere jeg kjenner som fødte i juni 2000 ble sendt til feks Akershus, Bærum sykehus - og tilogmed Fredrikstad!!
Ellers har du selvsagt den største ekspertisen på Riksen - et par dager før min fødsel var det feks firlingfødsel der! Følte meg i veldig trygge hender, og alle de fire jordmødrene vi hadde var fantastiske.
Mvh
Nøtteliten
16-10-2002, 12:14
Blir bare mer og mer sikker på at det er på RH jeg vil..visste ikke at de frakta fødede så langtvekkistan (beklager alel fra Fredrikstad, men når det gjelder fødsel havner sykehuset deres i langtvekkistan for oss Oslofolk...)
Har hørt om flere som ikke har fått plass på RH, men stått på venteliste - i tilfelle noen flytter til andre deler av landet f.eks - så jeg tror jeg satser på det om jeg ikke få plass sånn helt direkte!
Takk for tips! Håper vi kan dele rom en gang i begynnelsen av mai på RH!
Nøtteliten
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.