PDA

Vis full versjon : Lavt blodtrykk

Løvinnen
07-03-2004, 05:34
Da jeg gikk gravid med Nicolai var blodtrykket min lavt under hele svangerskapet. I forrige uke var jeg hos jordmor, og hun målte blodtrykket mitt til 90/60. Så lavt var det ikke noen gang sist, og hun kommenterte det også med: "oj, det var lavt!" Jeg spurte om det var noe jeg kunne gjøre med det, men det var det visst ikke...
I går på jobb holdt jeg på å svime av, men har ikke ellers vært noe plaget av svimmelhet. Er i grunn litt bekymret over dette, men finner ikke noe informasjon om hva man kan gjøre for å få blodtrykket opp/ forebygge...

Er det noen som har opplevd det samme eller kan svare? Er i uke 19.

rarelillemeg
07-03-2004, 08:18
Det er ikke noe du kan gjøre med det - men vær forsiktig i situasjoner der man lett kan bli svimmel (så du ikke svimer av og slår deg...). Jeg har selv ligget på 100/60 i store deler av begge mine svangerskap, og har vært en del svimmel. Men det er ikke farlig, bare plagsomt.

Løvinnen
08-03-2004, 01:13
Nei det er vel ikke stort å gjøre med det, da... Prøvde å søke om noe informasjon om dette, men fant stort sett bare emner om høyt blodtrykk... :p
Fant en artikkel om "min far er 73 år og har lavt blodtrykk", og svaret fra nettdoktoren var at han må få i seg nok væske og salt... Jeg får nok i meg nok salt og drikker normalt mye vann, så det er nok ikke mitt problem akkurat...

chanel
08-03-2004, 12:08
Det er det som er trikset, drikk masser av vann igjennom hele dagen, for væske er noe av det som kan hjelpe på BT ditt... har lavt BT selv, og dette var rådet jeg fikk av min lege....

Chanel 24+1