PDA

Vis full versjon : ryggplager

mathea
07-03-2004, 13:25
er det noen av dere som verker i korsryggen?er det et dårlig tegn på at man blir plaget med ryggen resten av svangerskapet?? kan man forebygge mye veg å trene styrke på ryggen? klem

Tidl. bruker
07-03-2004, 14:52
Hvis smertene øker og du kjenner f.eks. stråler av smerter i setet/lårene. O.l. Kan det være bekkenløsning.

Snakk med legen din om hvordan du best mulig kan tilrettelegge svangerskapet ditt ut fra din tilstand. Bassengtrening skal bl.a. kunne hjelpe.

Lykke til.

smily79
08-03-2004, 15:05
Jeg har vært veldig plaget med vondt i ryggen.. dvs mest mellom skulderbladene og langs hoftekammen. Jeg har bekkenløsning, så der kommer smertene over hoftekammen inn... Plagene mellom skulderbladene kan komme av at jeg er såpass svai i ryggen, men i følge fysioterapauten min kan alle få slike plager, ikke bare der jeg har vondt men hele ryggen.

Det kommer jo av at magen blir tyngre jo lenger ut i svangerskapet du kommer og musklene må jobbe på en annen måte enn de er vant til for at du ikke skal bikke fremover. Hør med legen din om du kan få rekvisisjon til fysioterapi. Jeg har fått bassengtrening for å lindre bekkenplagene mine, og vanlig fysioterapi i tillegg. Da masserer hun både rygg og hoftekam og setter på nervestimulering til slutt. Veldig deilig, og plagene blir mindre...