PDA

Vis full versjon : Solarium farligt?

kikkis
07-03-2004, 18:11
Hej!

Är fem veckor på vei och undrer om det är farligt att då ta sol i solarium? Har eksem och trenger ta sol för att inte klö mig helt sönder och samman...

Är det dessutom någon som vet om det är skadligt för fostret om jag färgar håret?

Hoppas på svar, har aldrig fåt barn för så jag känner mig helt :bonk: i huvudet jag !

Klem fra Kikkis[SIZE=3][FONT=century gothic][COLOR=deeppink]

Milla(Camilla)
07-03-2004, 19:04
jeg har faktisk spurt legen om begge deler. ikke farging, men bleking av håret og solarium. og jeg fikk klarsignal..var visst ikke noe farlig, men når magen vokste seg større skulle man legge et håndkle over magen.. men er sikkert andre som har fått beskjed om annet.. det er ihvertfall hva legen min har sagt..

og venninna mi som går hos en annen lege lurte også på dette ang solarium og fikk beskjed om at det var ikke skadelig annet enn skadelig for huden som man får høre ellers og.. det hadde jordmora hennes vært enig i og...så jeg kan ihvertfall si at jeg vet om 2 leger og ei jordmor som sier det er ok å ta sol:)

eneste er at du KAN få stygge flekker (pigmentflekker mener jeg)på magen og da bør du kutte ut solariumet og heller bruke selvbruningskrem:)

Polyanna
08-03-2004, 10:08
Solarium er ok, med noe forbehold:

- pass på at du ikke blir overopphetet
- pass på huden - noen får stygge pigmentflekker

Ellers er det jo like kreftfremkallende /(for deg) som alltid, men "alt med måte".

Løvinnen
17-03-2004, 17:47
Jeg har hørt det samme, ikke mer skadelig en vanlig, men man kan få disse brune pigmentflekkene. Jeg var veldig plaget med det under siste svangerskap (da av "vanlig" sol) og vil a den grunn ikke utsette huden min for solarium nå, selv om min vinterbleke hud sikkert hadde blitt litt freshere... :D