PDA

Vis full versjon : Hva gjør dere for å få dagene til å gå ?

Moni
15-08-2002, 12:38
Heisann !

Et aldri så lite hjertesukk fra meg. Er 100 % sykemeldt pga. bekkenløsning som har blitt virkelig ille nå. Klarer så vidt å vagge over gulvet- smertene iler i hofter, korsrygg og nå har det kommet sterkt rundt skambenet og i lysken *f*
Dagene blir lange her hjemme når mobiliteten er heller dårlig og jeg kjenner jeg blir forferdelig rastløs !!!!!
Har vasket babyklær, og ordnet diverse småting til den lille som skal komme - nå er det rett før jeg begynner å rydde og sortere i diverse "roteskuffer" bare for å ha noe å gjøre....

Hva gjør dere som er hjemme for å få dagene til å gå da - trenger noen tips her ( er ikke vant med å ha så mye fritid til disposisjon) ??

Sorry dette ble sytete, men jeg er så glad for å ha disse sidene her å lese på.

Moni 27+1

Kame
15-08-2002, 13:53
Selv om jeg vet bedre, så misunner jeg deg litt (På samme måten som man alltid ønsket man kunne bli syk, sånn at man slapp skolen noen dager - og når man ble syk, var det helt forferdelig vondt og ekkelt!)! Skulle gjerne sovet litt lengre enn til 0715 hver ukedag...

Har du et biblioket i nærheten? Ta deg en tur og sjekk ut alle babybøkene de har - eller andre gode bøker dersom du er en bokorm - hva med julebøker - eller håndarbeid?

Er du frisk nok kan du jo også sette deg ned med noen av de utallige bladene de har og lese til øyet blir stort og vått.

Selv om jeg er i fin form, har jeg så smått begynt å tenke på julegaver - og i år kommer jeg til å bestille klær til så mange som mulig! (Har massevis av tante- og gudbarn som skal handles til) Har tatt frem H&M-katalogen og den nye "Bare for barn" katalogen fra Sportmann som kom i posten for noen uker siden. Der hadde de masse åpningstilbud - bl.a en Adidas-dress til halv pris for de minste - skal bestille den til nesten alle barna som er under 2 år. (Også hadde de sååååååååå søte babyklær der!!) :D Ellers finnes det jo masse kataloger - både SparKjøp og Ellos har drøssevis av duppeditter, gardiner, osv man kan handle for en billig penge. Uansett om du bestiller noe eller ikke, så tar det tid å gå igjennom katalogene...

Kryssordblader er også kjekke å ha dersom man liker sånt - og er man ikke flink så tar man barne- og ungdomskryssene! Kjekt med litt hjernetrim før ammetåka legger seg helt.

Finn frem smykkeskrin og sorter smykker - ta frem sølv- og messingpussen og gnukk ivei - du har sikkert ikke tid til sånt før jul alikevel!

I tillegg sier jo ekspertene at man skal både synge og lese for den lille allerede nå, så finn noen eventyr og begynn høytlesinga! Selv synger jeg Jon Blund avogtil... :blush:

Uhm.. vel, noen halvdårlige forslag fra min side, iallefall!

God bedring! :klem:

Noni
15-08-2002, 15:20
Jeg hadde det tidligere i svangerskapet, hadde til og med krykker en stund, det var utrolig vondt. :( Men jeg gikk til fødeavd. og senere til jordmor og fikk akupunktur og det hjalp:klapp: nå er jeg faktisk helt fin:klapp:

Men så til problemet ditt, noe jeg gjorde var å lime inn bilder i fotoalbum, satt meg like gjerne ut så fikk jeg litt luft og sommersol/skygge:blush: og sorterte og limte inn masse bilder.

:vink: Noni og :baby: Bitteliten (26+4)

Lillian
15-08-2002, 15:40
Huff, det der hørtes ikke noe godt ut! Det er jo masse å finne på når man kan farte rundt omkring, men ikke når man har vondt..

Synes du har fått mange fine forslag her da. Kjenner du andre i nærheten av deg som også er hjemme på dagtid? Du kan jo invitere dem over på en kopp kaffe eller te? Bake noen boller og ha skikkelig kaffeslabberas? Ellers kan det jo være noen her inne som er i samme situasjon og kunne trenge litt selskap? Arrangere et lite snartmammatreff på dagtid, altså! Alltid morro det!! :)

Ellers synes jeg faktisk ikke at ditt eget forslag om å rydde i roteskuffer var så dumt jeg. Har rydda i masse skuffer og skap mens jeg har vært hjemme, og det er såå godt å få kasta ting man ikke har brukt for og få rydda opp skikkelig. Sånt har man jo aldri tid til ellers!! ;)

Jeg er også hjemme på dagen, men med en aktiv ettåring som klatrer i alt hun ser har jeg ingen fritidsproblemer. Jeg er imidlertid sjeleglad for at jeg ikke har fått bekkenløsning som gjør det vanskelig å bevege seg, og krysser fingrene for at jeg slipper billig unna bekkenplagene denne runden også.

Lykke til! :mervink:

Amasone
17-08-2002, 01:32
Nå blir det vel en del lange dager på meg også fremover. Har plager i forbindelse med et halebensbrudd for noen år siden, og har ofte veldig vondt for å sitte. Stå skal jeg heller ikke gjøre så mye av, da jeg har mye vann i kroppen ....

Så- hva skal man finne på? Jeg har bestemt meg for å lese alle de bøkene jeg har fått fra bokklubber de siste årene, men ikke har hatt tid til å lese. Jeg skal også fylle opp fryseren med deilige kaker og småbakst, slik at man har til påkommende tilfelle.

Svømmehallen her jeg bor er under oppussing, men åpner i september. Da har jeg tenkt meg dit for å gjøre noe som er gøy og bra for meg og barnet. Jeg har også tenkt å sette meg ned og skrive brev til mennesker som sjelden hører fra meg.

Lime inn bilder i album var en flott ide` så det skal jeg definitivt gjøre. Og så skal jeg invitere folk på besøk, og servere alle de gode kakene jeg har laget..heheh...

Fint at flere ser at man kan bruke tiden til noe positivt. Husarbeid blir IKKE gjort oftere enn før, selv om jeg er hjemme. Nå har mannen min begynt å lee litt på seg, og hjelpe meg med ting!!!

Klem fra Amasone:(

Moni
17-08-2002, 20:23
Takk for svar og gode ideer. Skal få min kjære mann til å kjøre meg til biblioteket en dag og låne mange bøker. Elsker å lese ser dere, og kanskje like lurt å gjøre dette nå mens det er rolig i heimen..... ellers så får jeg ta en dag og gangen og finne på småting som trengs å gjøres i huset. Frysen kommer nok også til å bli fyllt opp.

Ellers lykke til i sommervarmen !

Klem Moni 27+3