PDA

Vis full versjon : Kurs?

Tidligere bruker
15-08-2002, 12:56
Er det noen her som skal på fødselsforberedende kurs snart?
Jordmor sa at hun skulle starte med kurs når skolene begynte, og lurte på om vi ville være med.
Og det tror jeg vi vil. Sambo er ikke overivrig på å sitte der sammen med en gjeng andre gravide par da men.....
bor på en liten plass så det er ikke såååå mange som er gravide nå tror jeg ikke.

Amadala 22+3

Teddy :)
15-08-2002, 13:00
Hei :D

Vi skal på kurs, vi også. Ringte på mandag og meldte oss på, men det begynte visst ikke før i slutten av oktober, og gikk utover i november.
Det blir jo en ny opplevelse og jeg ble litt sjokkert når det faktisk var samboeren min som minte meg på det... :klapp:

Klem Teddy :) 23+0

Steinbukk
15-08-2002, 19:35
Hei

Det skal være no greier på helsestasjonen i november for oss med termin i Desember der vi bor.

Litt kurs, litt samtale og litt bli kjent med andre som bor på samme sted som også skal være hemme med sine små jevnaldrende.

Steinbukk 21+2 (UL 20+4) og :baby:

Marita
16-08-2002, 13:16
Jeg skal på kurs nå neste onsdag, som skal gå over 5 uker.

Det kan bli ganske så spennende.
Gleder meg ganske mye faktisk!! :p

IzziCreo
16-08-2002, 22:29
Heisan,

ja, vi og skal på noe gjennom helsestasjonen - men reagerte på at det bare var en kveld... Da skal vi på Ullevål og det inkluderer samtaler og omvisning. Det som var fint var at jordmor samlet 4,5 par som skulle føde noenlunde likt fra området vi bor.

Høres det ikke lite ut med bare en kveld? er det andre som også arrangerer kurs - ikke bare helsestasjonen?

Steinbukk - hvilken bydel tilhører du? Vi tilhører Søndre Nordstrand :)

Klem Suzie Q 24+4

IzziCreo
16-08-2002, 22:31
Hei, Marita

hvem arrangerer kurset dere skal på? Og hvor mye må dere betale for disse 5 ukene? Vi må betale 500,- for en kveld...

Klem Suzie Q 24+5

Steinbukk
19-08-2002, 00:20
Suzie Q: Vi tilhører Grorud (?) tror jeg :) Har nettopp flyttet.

Det vi skal på var visst gratis. I tillegg skal vi til samtale med jordmor på Aker Sykehus (tror vi fikk time 9/11) og der ble vi tilbudt kurs for...var det 800,- tro ???

Omvisning kan vi vist ta på egenhånd... to dager i uka har de vist det på Aker. En er på dagen og en på kvelden.

Er litt usikker på det med kurset. Føler kanskje det hadde vært greit for sambo...da føler han kanskje at han "kan" litt han også...og ikke må "spørre" meg hele tiden
:) tror jeg er ekspert bare fordi jeg er jente og alltid har likt og jobbet med barn. Har forsøkt å forklare at jeg kan mye om barn fra ca 5-6 mnd...ikke små nuskete nyfødte... grøss og gru, men der har jeg mye å lære!!!

Klemz Steinbukk 21+5 (UL 21+0) og :baby: