PDA

Vis full versjon : nei,nei,nei

mathea
10-03-2004, 10:41
leste nettopp at hvis en har lite svangerskapssymptomer er det større sjanse for at det er utenfor livmora:( jeg blir gal av alt dette....noen som vet noe om dette?? klem

tøtta
10-03-2004, 10:52
Kan ikke tenke meg at det stemmer. ser du er veldig bekymra for det meste.
Du må ikke bekymre deg for alt mulig, gjør du det så blir du et nervevrak før babyen er blitt 1. år gammel.

Tenk heller positivt for :

alt ordner seg tilslutt

Og i de aller fleste tilfellene går ting bra.
Man kan ikke unngå å bekymre seg litt, men det er viktig at ikke de negative tankene får ta overhånd.

Stå på og lykke til :D

klem

Nann
10-03-2004, 10:52
Jeg vet dessverre ikke noe om det, men hvorfor er du så bekymra for at det skal være utenfor livmora? Har du opplevd det tidligere eller?
Snakk med legen din og ikke gi deg før han tar deg på alvor og får sjekka deg ordentlig. Du blir jo gal av å gruble så fælt!

mathea
10-03-2004, 11:16
jeg har mange venninner som har mistet:(tror det er derfor jeg er så bekymra+ at jeg leser alt for mye om dette og de det har gått galt med.skal prøve å roe meg ned noen hakk....håper jeg i neste uke blir henvist av legen min til ul for å finne ut hvor langt jeg er på vei.tror jeg kommer til å roe meg da.... klem

Polyanna
10-03-2004, 11:26
Du er bare en av oss heldige som ikke får så mange symptomer. :) Det er mange av oss, tross alt! Pris deg lykkelig over at du kanskje slipper litt av alle de plagene som følger med savngerskap.

anitaj
10-03-2004, 12:21
- hverken i mitt første eller i begynnelsen av dette svangerskapet jeg har nå. Ikke kvalme, ømme bryster, forandring i smak.. ingenting før jeg kom i 4-5 mnd.. to av venninnene mine har hatt det helt likt.Du er nok bare kommet i vår klubb- de heldige:) Nyt at lille baby i magen din bare gir dæ lette dager, å lykke til med resten av svangerskapet- du kommer te å kjenne det etter hvert:) Stor klem fra Nita å lille baby i magen som e vente 28 mars..

Athelas
10-03-2004, 12:53
Tror nok du heller skal begynne og slappe av, og prøve å nyte svangerskapet! Det er faktisk veldig deilig å være gravid, og det er størst fare for at alt går bra!!! ;)
Du bekymrer deg alt for mye, tror du bør ringe jordmoren din og få snakket virkelig godt ut om ting. Kanskje du kan skrive en liste over ting du uroer deg for, slik at du husker alt når du kommer til henne?
Det er ikke bra for verken deg eller babyen å være så bekymret! Som mange andre sier her, så er det mange som har lite symptomer, jeg har heller ikke hatt så mye av det, og er veldig glad for det!
Etterhvert vil du kjenne mer enn nok;)

Shelly
10-03-2004, 20:32
Ei jeg kjenner ble gravid utenfor livmoren, du ville nok ha merket det for leenge siden om du var det. Tror det var i 6. uke eller noe, at hun besvimte, og ble kjørt til sykehus. Egget hadde vokst i egglederen (tror jeg det var), og det sier seg selv at der er det ikke så stor plass, så hun hadde hatt masse smerter forutfor besvimingen.

Konklusjon; Du ville nok ha merket det om du var gravid utenfor livmoren!

chanel
10-03-2004, 22:36
Hvor mange symptomer du har er ingen indikasjon på hvordan babyen din har det eller om graviditeten din vil bli vellykket....

Vet at det er noen som sliter mye med kvalme trøster seg med at da er de ihvertfall litt tryggere enn de som ikke gjør det, men dette er bare bullshit....

Kos deg med at du ikke plages av noe foreløpig....:nikker:
Du er heldig....:)

Chanel 24+4

julibe
11-03-2004, 00:08
Må bare undertegne på de andre svarene her!

Ser du har skrevet mange innlegg der du er bekymret for sv.skap utenfor livmora, men så lenge du ikke kjenner noe smerter eller annet ubehag, kan du regne med at alt er OK!Ser et annet sted at du også har tatt blodprøve, og legen ville nok sett på resultatet om det var mistanke for ex.u!

Dessuten er det ikke bra for barnet at du er bekymret hele tiden. Du må prøve å slappe av, det er det beste du kan gjøre for barnet ditt!

Og jeg kan love deg at du ikke går glipp av noe stort ved å være symptomfri. Å være kvalm 24 timer i døgnet, og kaste opp flere ganger hvert døgn, er absolutt ingenting å trakte etter! Spør hvem som helst som har prøvd det! At vi trøster oss selv med at det er tegn på at alt er OK, er noe vi sier nettopp bare for å trøste oss selv når vi har det jævlig!

Det er like normalt å ikke ha symptomer som å ha symptomer, ingen svangerskap er like...

Tror du trenger en skikkelig samtale med lege eller jordmor, og få litt ordentlig informasjon om hva du kan forvente i svangerskapet, så slipper du å bekymre deg så mye unødvendig.

Lykke til :stakar:

Nann
11-03-2004, 00:41
Opprinnelig melding fra julibe
Og jeg kan love deg at du ikke går glipp av noe stort ved å være symptomfri. Å være kvalm 24 timer i døgnet, og kaste opp flere ganger hvert døgn, er absolutt ingenting å trakte etter! Spør hvem som helst som har prøvd det! At vi trøster oss selv med at det er tegn på at alt er OK, er noe vi sier nettopp bare for å trøste oss selv når vi har det jævlig!

:nikker: Det er så sant som det er sagt!

Marry
11-03-2004, 10:26
Opprinnelig melding fra chanel
Nei, det må være noe av det dummeste jeg har hørt....:hehe:

Jeg har vært gravid 4 ganger.En gang var det utenfor livmora.Da fikk jeg, i motsetning til mine normale svangerskap med kvalme o.l, ingen gravid symptomer i det hele tatt.Så det er tilfelle at fravær av symptomer KAN være et tegn på ex.u.Det står noe om nettopp det på lommelegen.
Men mangel av symptomer er selvfølgelig ikke ensbetydende med ex.u.Jeg misunner de som går gjennom sine svangerskap helt uten kvalme og andre plager:uff:

chanel
11-03-2004, 10:46
Opprinnelig melding fra Marry

Jeg har vært gravid 4 ganger.En gang var det utenfor livmora.Da fikk jeg, i motsetning til mine normale svangerskap med kvalme o.l, ingen gravid symptomer i det hele tatt.Så det er tilfelle at fravær av symptomer KAN være et tegn på ex.u.Det står noe om nettopp det på lommelegen.
Men mangel av symptomer er selvfølgelig ikke ensbetydende med ex.u.Jeg misunner de som går gjennom sine svangerskap helt uten kvalme og andre plager:uff:

Nettopp!! Gjør meg vondt at du har måttet oppleve det, men når hun hører at å ikke ha symptomer er farlig, så sier jeg at det er noe av det dummeste jeg har hørt, for det er det nesten.....

Folk har gått rundt å vært så kvalme at de ikke kan stå på beina, og 4 uker senere så viser det seg å være en MA og at fosteret at vært dødt i flere uker!!

Så at dette med symptomer kan være tegn på at noe er galt tror jeg ikke noe på, for det kan være noe galt selv om du har hvert eneste symptom i boka.... Alle symptomer KAN være et tegn på noe hvis du er riktig uheldig, og desverre er det noen som er det:uff:

Men hvis vi hører med noen som har opplevd en MA og de ikke trodde at noe var galt fordi de var så kvalme hele tiden, så betyr ikke det at kvalme plutselig er et tegn på en MA.... Skjønner???

Nei, nyt tiden som gravid, og ikke tenk på alt som kan gå galt hele tiden....

Chanel 24+4

Fia3
11-03-2004, 12:06
Nei, det er sant. Jeg er 12 uker i dag, og har fortsatt ikke hatt noen typiske tegn på at jeg er gravid. Men jeg har hatt ul som viser at babyen ligger i livmoren der den skal ligge, og hjerteslag har vi også hørt. Så babyen har det helt fint, og jeg har det helt fint!! Så bare nyt den tiden du har det helt topp du. Da jeg gikk med eldstemann, var jeg dårlig i 9 mnd, og det unner jeg absolutt ingen!!! Så jeg nyter i alle fall dette!!!

Lykke til videre :D

Klem