PDA

Vis full versjon : Sykehusbagen ????

Steinbukk
14-10-2002, 16:34
Hjelp!!!

Kom akkurat på at jeg ikke aner hva som bør være i denne berømte sykehusbagen :???:

Noen som har lister eller tips eller som rett og slett kan fortelle meg hva de har pakket ned eller skal pakke ned.

Har jo aldri vært på sykehus for å få baby før ;) :p :D :lol:

Hva med ting til den lille og ikke minst til pappa'n?

Vil gjerne få med alt med en gang...vi har ikke bil så det blir litt dumt å måtte sende pappa'n hjem i Taxi fordi vi har glemt noe?

Har ere med noe å frakte den lille hjem i? Bærebag e.l.?
Vi skal ta drosje hjem (om ikke svigers kommer og henter oss) bør vi ha sikkerhetsnett til eventuell kurv?
Har ikke kurv :gal2: eller nett :gal2: ennå i hvert fall...

Hvordan har dere tenkt å gjøre det?

Hanneelisa
14-10-2002, 17:03
Hei du!
Hett tips: La far tenke på seg selv- tror det blir mer enn nok på oss vordende mødre!!!!

Sjekk svangerskapsboken din- der er det fine lister. Jeg tenkte jeg skulle følge de. Mao:
For meg er det viktigste konforable klær, en eller to gode bøker, noen skrivesaker og dagbok. Noe å drikke, kanskje litt frukt og toalettsaker.
Til baby er jeg ikke helt sikker, men det har i alle fall kommet flere tips om sokkene man får til barnet på sykehuset ikke er særlig til tess. Ellers så er det vel mest vanlig å ta med klær til hjemreisen- resten har de på sykehuset. Jeg tenkte kanskje jeg skulle ta med et helseteppe i tillegg.

Når det gjelder hjemkjøring er jeg ikke helt sikker hva jeg ville valgt om jeg var deg. Vi har bil- så det blir babysete som vi skal leie hos forsikringsselskapet vil jeg tro. Men skal dere kjøre bil så er det uansett påbudt med sikring- så ta med nett til kurven du!!

Lykke til med pakking!!!!:kidoki:

susse
14-10-2002, 17:23
Gode råd fra Hanneelisa !

Jeg hadde med meg :
- masse truser !( også engangs)
- småpenger / telekort !!
- joggedress
- morgenkåpe og slippers
- små gravidebukser til å reise hjem i
- amme bh, to stk.
- ullinlegg
- toalettsaker
- håndarbeid
- Diskmann
- Hel sparkedress til nurket, morro å pynte litt før besøk !
- myke små sokker

Til babyn pakka jeg en egen bag som pappan tok med seinere:
- hjemreise tøy
- ekstra bleier
- gulpeklut

Greit å ha lommeboka med, så du kan stikke i kiosken en tur ! KK og Henne samt litt digg må en nybakt mamma unne seg:klapp:

Vi har bilsete.
Ta med dere nett i bagen, eller lei en stol/ boxsette.