PDA

Vis full versjon : Haster - matspørsmål!

*Kristin*
10-03-2004, 21:52
Jeg satte meg nettopp ned med en skål dronning Maud fromage, jeg har ikke laget den selv.
Men jeg kjenner at det er portvin i, den smaker temmelig mye portvin. Siden den ikke er kokt eller noe, bør jeg la være å spise den?
Ikke for å være hysterisk, men det er jo tross alt brennevin...

lille nurket:)
10-03-2004, 22:10
Jeg ville nok latt være om jeg var der. Best å være på den sikre siden. men kan jo ta det opp neste gang du er hos legen.
Så lenge den ikke er kokt er det jo prosenter i den. la vær du!

Athelas
10-03-2004, 22:35
Jeg hadde latt være.. Kjedelig, men ja.. Kanskje du kunne heller fått sjokoladepudding i morgen!!! :kidoki: ..sånn for å være positiv til slutt, liksom... :fnis:

*Kristin*
10-03-2004, 23:12
Hmmmm.... jeg hadde allerede spist litt av den jeg, før jeg så svarene... Men ikke mye. :uff:
Men altså. Den var kjøpt i butikk, ikke sånn ferdig, men sånn som er fersk og laget i butikken og pakket der. Og hvis den hadde vært full av alkohol, så kan de vel ikke selge den til alle og enhver? Og har de råd til å dynke den med vin? Men til og med mannen min reagerte på alkoholsmaken, men moren min mente at de bruker saft eller alkoholfrie tilsetninger... ikke vet jeg.

Takk for svar uansett!

Maiken
11-03-2004, 09:17
La oss nå ikke fyre oss opp her... De lager ikke mat med "årntli" alkohol i til allent salg, da vet dere! Det er aldersgrense på slikt! (Som f.eks. rusbrus) Ta det alldeles med ro,- det er nok bare essenser! Kos deg med Mauden din du! Klæm!

Yrla
11-03-2004, 18:44
I "min" dronning maud dessert skal det bare være 2-3 ss portvin. Det tror jeg vi tåler en skål av :p

Vet jo ikke hvor mye det er i "din", men tror ikke det er all verden.
Det kan jo kanskje bare være essens i den også:???:

Yrla
11-03-2004, 18:47
- leste ikke din melling før nå jeg da, Maiken :P

Enig med Maiken jeg :mervink:

pha
12-03-2004, 14:56
jeg ville trodd at det var skrevet på utsiden hva den inneholdt og da sett hvor mye alkohol det evt. var i den. Hvis jeg hadde hatt skikkelig lyst på litt ville jeg bare spist litt, ikke bånna hele saken, og på den måten får du i deg litt nydelig dessert, lite alkohol og alle er fornøyd. Tviler på at det er så mye alkohol i den at du eller fosteret ville tatt skade av det. Jeg har ikke drukket en dråpe alkohol i svangerskapet og er ikke positiv til dette bare så det er sagt...