Vis full versjon : Bekreftelse på fødselspenger?!
Struttemagen
14-10-2002, 17:11
Hei jenter!!:D
For noen uker siden sendte jeg inn de nødvendige papirene rundt søknad om fødselspenger.
Tror alt er i orden nå, men jeg lurer på om en skal motta noen form for bekreftelse fra Trygdekontoret?? :???: :???:
Noen som aner noe om dette??
En annen ting også.... Når er utbetalingene?! En fast dato i mnd eller er dette forskjellig fra kommune til kommune?
Hmmm. Noen som kan hjelpe meg?:uff:
Klem, Struttemagen
Heisann
Fra jeg sendte inn papirene mine og til jeg fikk svar gikk det vel et par uker.
Fikk da en "bunke" papirer: Vedtak om fødselspenger.
Her står det at vedtaket er avgjort. Dekningsgrad på 80 % ( imitt tilfelle) fra dato-dette år til dato - neste år.
Det står hvor mye fødselspengene utgjør per dag. Ikke for lørdager og søndager.
Fødselspengene blir utbetalt siste onsdag hver mnd. Det står også hvilken dato min første utbetaling skjer.
Så følger det begrunnelse for vedtaket, info om klagerett, info om meldeplikt, info om når fedrekvoten må senest avvikles fra.
Egentlig et veldig greit og informativt brev. I tillegg fulgte det med et sett ark om "Generelle vilkår for rett til fødselspenger".
Håper dette kunne hjelpe deg.
(36+0) k-21
Hm...
Det er vel ca. en mnd siden jeg sendte inn papirene nå, men jeg har ikke hørt ett pip fra trygdekontoret...:sint:
Kanskje det er forskjellig praksis fra plass til plass?? Hadde jo vært kjekt med en bekreftelse da!
Sendte inn min for rundt tre mnd. siden og de har fremdeles ikke sett på den engang :sint:
Nå har jeg jo permisjon på andre uka da... og utbetalingen skulle
vært på fredag som var.... :uff:
*oppgitt*
Når utbetalingene finner sted finner du HER (http://trygdeetaten.no/html/utbetaling.html)
:mervink: Puu T-9
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.