Vis full versjon : "Lakris setter i gang veene"
Jeg fulgte med på en diskusjon om lakris inne på SnartGravid her i morges og kom over denne (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=2116611) artikkelen.
Nå er jeg generelt temmelig skeptisk til massemedias fremstillinger av vitenskapelig materiale – når jeg selv kan litt om det som omtales, syns jeg som regel media er helt på bærtur. Dette er sikkert også overdramatisert, men kanskje verdt å tenke litt på likevel?
Tidl. bruker
16-03-2004, 09:39
Jeg har faktisk hatt dilla på lakris siden dag en og det eneste det har gjort for meg er at jeg ikke har hatt noen problemer med forstoppelse som mange har..... og jeg har spist MYE lakris, en dag uten lakrisal er rett og slett ikke ;)
Jeg har hørt dette med lakrisen tidligere, men tenker ikke stort på det. Jeg spiser masse lakris både salte/sterke sukkertøy, kick, nox, lacerol, lacryl etc og satser på at det er greit. (Sitter forøvrig med en Tyrkisk Pepper i munnen nå... :D )
Polyanna
22-03-2004, 10:28
Det eneste jeg har hørt om lakris er at det kan gi høyt blodtrykk, så de som er i faresonen for det bør passe seg.
Nå tror jeg ikke det er sunt å overdrive inntaket av NOE, da, så heller ikke lakris. :)
Pippi-mor
07-04-2004, 11:56
PØH!
Jeg spiste masse lakris da jeg gikk på overtid i forrige svangerskap. Jeg spiste så jeg fikk helt vondt i magen, men det var ihvertfall ikke veer....
Jeg gikk forøvrig 20 dager over termin og prøvde diverse kjerringråd, men ingenting hjalp. Det eneste som hjelper er tålmodighet! ;)
Opprinnelig melding fra beate74
Jeg har faktisk hatt dilla på lakris siden dag en og det eneste det har gjort for meg er at jeg ikke har hatt noen problemer med forstoppelse som mange har..... og jeg har spist MYE lakris, en dag uten lakrisal er rett og slett ikke ;)
Hihi,kjenner meg igjen :lol: Godt med lakris...klarte å redusere det litt for jeg sprang mye på do.:uff:
Må og tilføye noe svigermor fortalte; når hun skulle har svogeren min hadde hun dilla på lakrisbåter.Hun gikk 9 dager over tiden(tror jeg) og svoger veide 4709gram!:eek: STOR baby! Hun så at jeg hadde dilla på lakris når hun var her sist,og spøkte med at jeg måtte passe meg så jeg ikke fikk en STOR baby jeg og :lol:
Fantastica
18-04-2004, 18:11
...og da er vi på tur på kiosken for å kjøpe lakris!!! :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.