Vis full versjon : Soveskinn
Hei alle sammen :)
Er det noen som har erfaringer med soveskinn? Var på nøstebarn i Bergen i helgen, og fikk et nydelig lammeskinn av mamma til babyen :klapp: I følge en undersøkelse skulle barnet gråte mindre, sove bedre, legge fortere på seg ved å bruke soveskinn. Noen som bekrefte disse fantastiske utsagnene? Bruker dere laken oppå skinnet? Holder det med bommulspyamas da, eller bør han få ullundertøy i tillegg?
Kjøpte garn til å strikke babyteppe. Rett strikk hele veien, det bør jo selv jeg klare :bonk:
Klem fra Conzy (33+0)
Når barn er varme, gråter de mindre og sover mere, så saue-/ lammeskinn er genialt. Til datteren min brukte jeg ikke laken på skinnet, men det kunne vaskes i maskin, da! -Men en liten klut under hodet hadde jeg, slik at det ikke skulle bli gulp på det hele tiden. Og hun gulpet _mye_!
Jeg har også dette skinnet fra nøstebarn.
Jeg har ikke tenkt til å bruke laken under bare en klut under hodet.
Jeg har kjøpt to ull pysjer, en fra nøstebarn og en fra Troll(den fra troll kosta nesten 500,.kr.:gal: ) håper den er vært det.
Jeg lurer også egentlig på om jenta vår kan ligge på lammeull med bumulls pysj om natta når vi har vinduet oppe( liker å ha det kaldt på soverommet). Med ulldody under kanskje?
Jeg er redd for at jenta vår skal fryse jeg.
Det ender vel opp med at jeg tar på allt for mye klær på henne.
Men vi må vel se det litt ann også, noen bebiser er vel varmere enn andre.
Jeg ville ikke latt en baby ligge på rom med åpent vindu på vinteren. Den vinteren jeg fikk datteren min, var det sabla kaldt, og det huset jeg bodde i da var ekstremt dårlig isolert. Jeg la barnet i voksiposen, og likevel var hun kald om morgenen ... Dessuten er det dette med at det alltid trekker litt fra et åpent vindu, så mitt forslag er i så fall å heller lufte ordentlig på dagene og ikke ha vinduet åpent på natta. -Men for all del, barn har vokst opp under helt andre forhold enn de vi har i dag, og de har jo klart seg bra. :D
Hvor kaldt kan det være på rommet hvor bebisen skal sove?
10-15 grader er det for kaldt når hun skal ligge med ull pysj, på lammeskinn og med dyne+ evt. teppe over der?
Må vel se det litt ann, men det skal vel ikke være for varmt heller.:???:
Vet du, jeg foreslår egentlig at du spør jordmor jeg. Hun kan iallfall gi deg mer fornuftige svar enn min "synsing" :uff: -Det er utrolig mye en glemmer på bare 4 år, føler meg som en amatør igjen, jeg! ;) Men, som du sier, en må se det litt an. Dessuten mener jeg det er med babyer som oss voksne: Det er individuelt hvor varmt en vil ha det. Merkes godt her iallfall. Tuppa på 4 vil ikke sove sammen med meg med mindre hun har hatt fæle mareritt; det er nemlig alt for varmt inne hos mamma. -Og jeg fryser nasen av meg på rommet hennes.
Når det gjelder babyer og temperatur, er vel det at det er frisk og "nok" luft viktigere enn om det er for varmt tror jeg. Men som sagt, jeg er amatør igjen, selv om jeg har barn fra før.
Og du? Dersom du prater med jordmor/helsesøster, kan du ikke komme tilbake med en rapport, da? :???:
Victoria
17-10-2002, 17:31
Lurer også på dette. Vi liker å ha det kaldt på rommet vårt.
Hittil har jeg bare kjøpt ett undertøysett i ull. Vet noen om et sted der de selger nøstebarnskinn i Oslo, eller kan man bare bestille over nettet? Hvor lang leveringstid er det på dette?
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.