PDA

Vis full versjon : Sover dere godt om natta?

minica
14-10-2002, 20:00
Er det bare jeg som allerede er "plaga" såpass av størrelsen på magen og den "manglende størrelsen" på urinblæra at jeg må opp maaange ganger hver natt?
Kjenner litt ryggvondt, men er ellers i fin form med tanke på at det er mitt tredje svangerskap. Men magen er SCHVÆR! :p

TajMahal
14-10-2002, 20:22
Opp en to -tre ganger hver natt må jeg. Tenker som så at det kanskje er en fin måte og venne seg til nattevåkenheten som venter oss på :D

Mvh TajMahal

Rotehue
14-10-2002, 20:28
Magen min er ikke særlig stor, men jeg plages likevell med å finne en god sovestilling. Det gjør vondt en eller annen plass uansett hvordan jeg ligger. I tillegg må jeg på do 3 ganger + at vi har to kattepuser som enten skal inn eller ut (på forskjellig tidspunkt selvsagt.....) flere ganger pr. natt. Får da virkelig øvet meg til babyen kommer gitt...!!!!
Jeg er imidlertid heldig som ikke jobber for tiden - slik at jeg kan sove lengre om morgenen.

Rotehue 31+6

Steinbukk
14-10-2002, 21:17
I det siste har det vært sambo som har holdt meg våken om natta. Han har vært skikkelig forkjøla og har snorket og prustet som bare det.

Ellers sover jeg godt...noen ganger må jeg opp ca i 4-5 tiden for å tisse...men somregel går det greit til jeg våkner i 7-8-9 tiden.

Pleier å tisse 2-3 ganger på kvelden før jeg legger meg mens jeg tar "kvelds stellet" Skvetter bare litt de siste gangene...men det holder akkurat til at jeg slipper å stå opp for å svette på natten :)

Men så ligger ikke den lille og trykker på blæra om natten heller. Den ligger i hodeleie (tror jeg)...da er det 10 ganger væree når jeg går...da føles det som om den lille ligger og homper på blæra. Kjempeubehagelig :uff:

Line
14-10-2002, 21:43
Jeg sover ikke kjempe godt nei:uff:
Ikke fordi magen min er så diger, men jeg må mye på do og
det er vanskelig å finne en stilling som er god å ligge i.

Jeg har vondt i ribbeina mine og bekkenet, så jeg må bygge opp med puter mellom beina, under magen og ribbeina.

Litt av et styr. :p

Det var litt syting fra meg i dag;)

IzziCreo
14-10-2002, 22:26
Nei, sove godt det sluttet jeg med for noen uker tilbake ;) Magen er stor nå, og bekkenet plager meg litt. Våkner hver gang jeg snur meg, må opp ihvertfall hver 3. time for å tisse - og så har jeg to guttepuser som er så glad i mamma'n sin at de vil ligge nær henne :elsker: Og alt dette samlet gjør at jeg føler jeg forbereder meg godt til "natterangling" når Lille Baby kommer ;) Våkne klokken 5 gjør jeg også, de dagene jeg skal på jobb - og er skammelig våken! Tror det er kroppen som forbereder seg, ja ;)

Klem Suzie Q 33+0

Quila
14-10-2002, 23:34
Jeg må ikke på do noe mer enn før jeg:uff: Har aldri måttet opp om natta heller, er det noe galt med meg kanskje:???:
Babyen ligger visst i tverrleie, og jeg kjenner sjelden at det trykker på blæra eller i ribbeina.
Håper hun snur seg snart da... Hva skjer hvis hun ligger slik når fødselen nærmer seg:???:

Lica
14-10-2002, 23:36
Opp mellom 2-4 gang i løpe av natta på do.. :(
Har problemer med å finne rett sove stilling, for det er ubehagelig både på mage og rygg...

Klem fra lica (32+4)

Hanneelisa
15-10-2002, 00:18
Slenger meg bare på flertallet.... Lenge siden sist jeg hadde en hel natt med søvn..... -og det blir vel en stund til neste gang vil jeg tro:) Kan ofte ligge våken i en time, halvannen før jeg får sove igjen etter dobesøk.
Men er like blid, altså!

susse
15-10-2002, 01:49
Siste uka kjenner jeg mer og mer igjen nettene fra sist.....huff, det er slitsomt ! Sovner seint, nurket er en natteravn og vil ikke sove når jeg vil. Må ha egen pute til magen og det er et ork å snu seg. Opp å tisse mist to ganger, og våkner av den minste lyd. Kjenner kroppen forbreder seg til å få en annen døgnrytme nå !
Men :D det går mo mot slutten, og det skal være sånn !!!

lenesin
15-10-2002, 01:56
Det blir litt lite søvn ja.:o
Greier ikke å ligge på magen,det er lenge siden det gikk ann å det som er min favoritt sovestilling.:uff:
Blir svimmel å litt kvalm når jeg ligger på ryggen,noe jeg har hørt er vanlig de siste månedene.
Å når jeg ligger på siden blir de sure oppstøtene verre,må si at Gavisconen har gjort underverker da:klapp:
Så er det jo alle disse do turene da.
Men så blir det jo en liten:baby: ut av allt dette å da er det jo vert det:D Lenesin termin 31.12.02:birth: :hjerter:

Tuppa
15-10-2002, 01:57
Sover ikke så verst ennå faktisk - *banker frenetisk i bordet.*

Men gruer meg til de fire siste ukene, de er verst hos meg...:sover:

Sine
15-10-2002, 03:39
KLAGEBREV

Jeg sover dårlig. Finner ingen god stilling og skifter hele tida. Da våkner jeg pga. bekkenet som gjør vondt. I tillegg klør jeg så infernalsk. I morges vpknet jeg med helt opprispet baklegg, røde hovne klorestriper som sved i dusjen. Og så er jeg så trøtt på morgenen for jeg sover så dårlig, så nå synes jeg synd på meg selv altså. Riktignok må jeg ikke tisse mer enn en gang pr. natt og det er jo flott.

Men jeg har jo hatt det fint til nå da.

Sine 30+1

Lykke
15-10-2002, 03:48
Jeg slenger meg på bølgen ,og sier...søvn, hva er det ..?
Har antagelig den minste blæren som er utlevert, og må opp mellom 4-8 ganger hver natt og tisse ...bare små skvetter, og SÅ irriterende å våkne av tissepress..I tillegg har vi også 2 kattepuser som vandrer rundt i leiligheten og remjer seg til å bli sluppet inn/ut.. Eneste positive med situasjonen må være at kroppen "venner seg til" mindre og mer oppstykket søvn på denne måten, og at en kanskje kan være litt rustet til baby kommer..? I tillegg til peanøtt-blæren min verker bekkenet masse når jeg skal sove etter en lang dag, så det er de 2 tingene som plager mest nå....natte-tissinga og bekkenet. (Men, jenter, desember har ALDRI vært nærmere.. vi kniper både tenna og andre ting sammen og holder ut litt til.. ;) )

Klem fra Lykke 32+6

Steinbukk
15-10-2002, 18:48
Hei

Ville bare tipse de av dere som sover dårlig bl.a. pga vondt bekken og vansker med å snu seg i senga uten smerter...

Jeg sov fryktelig dårlig pga. det lenge. Så fikk jeg låne noe som vist heter "Easy Slide" (??) hos jordmor. Betaler kr 200,- pr mnd i leie...men den er en drøm å ha i senga.

Skifting av sovestilling nå er ikke noe problem. Kabn nesten ikke beskrives...må prøves!

Trilla
16-10-2002, 12:45
Ser at det er flere av dere som har katter i senga... Korselig nok men styr når katten skal ut og inn. Min samboer er kattevakt om natta, men jeg våkner jo jeg og.
Vi tenkte at vi skulle ha babyen inne hos oss så lenge babyen skal ha mat om natta... men jeg har ikke lyst til både å ha katt og baby i senga !!
Hva tenker dere?
Trilla

IzziCreo
16-10-2002, 12:55
Heisan, Trilla

jeg har blitt rådet til ikke å ha babyen i sengen, og det kommer vi nok til å følge. Har egentlig tenkt å prøve å få henne til å sove på sitt eget rom, men om ikke det går vil jeg ha henne i egen seng ved siden av vår. Og så får vi heller sette oss opp når hun skal ha melk :) Skal kjøpe kattenett til både seng og vogn slik at vi har sikret oss, selv om vi ikke egentlig er bekymret for at noe skal skje.

Guttepusene har sovet i sengen vår fra de var kattunger, og med alle andre omveltninger som skal skje føler vi ikke for å endre det. Og da spesielt ikke etter vi har blitt frarådet å ha babyen i sengen med oss (grunnet vanskelig å avvende + krybbedød).

Hvis du kommer til å ha babyen i sengen så ville jeg nok ikke hatt pusen der også.

Pusene våre er innekatter så jeg slipper å lukke dem inn og ut - deilig :)

Klem Suzie Q 33+2

Victoria
16-10-2002, 23:28
JA det er vanskelig å sove! Har fra før vansker med innsovningsfasen, så jeg blir liggende å vri meg hver ang jeg har våknet, dvs det tar alltid minst en time fra jeg legger meg til jeg sovner. Dessuten:

* Tar lang tid å finne en behagelig stilling å sovne i. Har puter både her og der. Blir kvalm av å ligge på rygg, og rygg og nakke blir støle av å ligge på siden hele natta. Tungt å snu seg.

* Opp 1-2 ggr om natta for å tisse

* Våkner når mannen står opp (06.30) og blir liggende våken fordi vi har en hund med separasjonsangst som jager rundt i stua og bærer seg etter at han har gått. I dag brukte jeg to timer på å roe henne ned - heldigvis er jeg 100% sykemeldt så jeg kan ligge og dra meg så lenge jeg vil.

Merker iallefall at jeg sover MYE lettere og mer urolig enn før, men heldigvis virker det som om kroppen min takler dette bedre enn tidligere. Da måtte jeg ha 8 timers sammenhengende søvn, ellers ble jeg et vrak. Tror nok den holder på å innstille seg på nye tider.