Vis full versjon : Hva tar dere?
Anniemor
13-03-2004, 16:55
Jeg har som tidligere nevnt nettopp testet positivt...og lurer på det meste. Denne gangen dreier det seg om ulike kosttilskudd...
De siste månedene har jeg passet på å ta vitamintilskudd, trankapsler og folat. Etter at jeg testet positivt, har jeg tatt et vitamin- og mineraltilskudd som heter GRAVID, fra Nycoplus (det inneholder også nok Folat). I tillegg tar jeg Omega-3.
Høres dette greit ut, dere som er mer erfarne? Hva tar dere andre? :???:
Synes det du tar høres helt fint ut :)
Jeg selv greide ikke ta de derre Gravid-pillene, de var for store og luktet for vondt synes jeg. Tar istedet en vanlig multivitamin-pille, samt fol-syre. Har også begymt å ta Omega-3.
Pss på at du får i deg nok kalk. Om du mistenker at du får i deg for lite, kan kalktabletter være lurt å ta. Barnet tar det det skal ha, men får du får lite ideg, kan det går utover ditt skjelett og dine tenner...
Kristine72
23-08-2004, 19:03
Jeg spiser Basic kosttilskudd (vitamin, mineral og tran kapsler) Men på barnimagen leste jeg at nyfødte ikke skal ha D vitamin. Og da gjelder vel det samme for ufødte? Ble skikkelig usikker jeg....
Jeg spiser Basic kosttilskudd (vitamin, mineral og tran kapsler) Men på barnimagen leste jeg at nyfødte ikke skal ha D vitamin. Og da gjelder vel det samme for ufødte? Ble skikkelig usikker jeg....
Neida, du bør fortsette med dette kosttilskuddet (om du ikke mener at du spiser variert nok). Det som menes med utsagnet fra Bim er at nyfødte ikke skal ha tilskudd av vitamin D før etter 6 uker. Dette fordi barnet da har nok i kroppen og kan bli forgiftet av for mye vitaminer (vit D er fettløselig og vil ikke skylles ut om det er for mye). Man anbefaler å gi tilskudd av vit D enten som tran eller dråper fra 6 ukers alder.
Kristine72
23-08-2004, 20:59
Takk for svaret Happy! :nikker:
Månefeen
24-08-2004, 15:21
Tok dessverre ingen vitaminer etc før jeg ble gravid, men etter at den lykkelige nyheten dukket opp, har jeg tatt sana-sol. Årsaken til at jeg ikke tar kapsler etc er at jeg ikke får dem ned. Jeg har t.o.m problemer med ibux til vanlig, må ha en usedvanlig trang hals :flau:
Anne Karin
27-08-2004, 13:23
Ja fy flate så vondt de "GRAVID" vitaminene lukter! Helt grusomt! Tok et par idag tidlig med Farris til! Blæææh! Jeg holt på å brekke meg da det tvang seg på en aller så liten rap!... Å fy`te katta!
Jeg har tatt Omega med Folat helt til jeg ble gravid og gikk over til "GRAVID" med en gang jeg oppdaget underet!
Jeg tar ikke Omegaen nå fordi da vil jeg få for mye tilskudd av folat, og det er ikke nødvendig. Men om en stund, når jeg har spsit halve pakken av "GRAVID" (Dette fikk jeg anbefalt på apoteket av en Farasøyt.) Så skal jeg skal vekselsvis annen hver dag ta omega med folat og " GRAVID"- tilskuddet.
Synes det du tar høres helt fint ut :)
Jeg selv greide ikke ta de derre Gravid-pillene, de var for store og luktet for vondt synes jeg. Tar istedet en vanlig multivitamin-pille, samt fol-syre. Har også begymt å ta Omega-3.
Pss på at du får i deg nok kalk. Om du mistenker at du får i deg for lite, kan kalktabletter være lurt å ta. Barnet tar det det skal ha, men får du får lite ideg, kan det går utover ditt skjelett og dine tenner...
Honeypie
01-09-2004, 16:11
Tar bare Folat og Møllers Dobbel.
Ellers spiser jeg sunt. Mye grønnsaker og fisk, men det har jeg jo gjort i åresvis, så det er ikke akkurat noe jeg har funnet på fordi jeg er gravid...
Tar gjerne et glass Biola hver dag også, og når jeg drikker melk blir det gjerne Tine Ekstra Lett som er beriket med D-vitamin.
Mange gode tips her. Hvor kjøper man GRAVID-pillene? inneholder det alt liksom?
Nå tar jeg folat, tran og kalktabeletter (drikker ikke melk)..
Prøøøøøver å spise så sunt jeg kan :flau:
Jeg tar hemofer (jern-tabletter) og flytende jern (pga stor jernmangel), tar folinsyre, c-vitaminer, kalk-tabletter (drikker ikke melk) og møllers dobbel. Sluttet nettopp med møllers dobbel, fordi jeg såg at det var a-vitaminer i kapslene, og gravide skal vistnok ikke ta a-vitaminer da det kan føre til foster-skader (skulle ønske jeg fikk vite det før jeg begynte på dem -har gått på dem i over 3 mnd nå....)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.