Vis full versjon : soppinfekjson
Vet det er ganske vanelig å være plaget med soppinfeksjon i underlivet under graviditet. Hadde det en del sist og, men nå er det helt ekstremt.. Går nesten bare to etter endt kur før jeg begynner å klø å svi igjen.. Leste et sted at dette kunne komme av at man avsluttet kuren fortidlig, men nå har jeg prøvd med både to og tre dager med stikkpiller og krem..
Alikevel går det ikke mye mer enn 2 uker mellom... Tror ikke jeg har bakteriell vagiose (eller hva det heter) for jeg er ikke plaget med lukt..
Er det noen som har noen lure tips?
*Martine*
14-03-2004, 13:37
Jeg har også vært plaget med sopp infeksjoner som gravid, men har sluppet unna med bare en infeksjon denne gangen:kryss:
Lure tips:
* Sitron i vannet/teén/osv...
* Ikke bruk varmen i bilsetet;)
* Jeg hadde ei flaske med vann+ litt edikk i for å sprute oppi "dær" som forebyggende...
Som du sikkert skjønner har jeg også vært skikkelig plaget til tider...
Men den kuren jeg synes har funket best er de tre dagers kurene.. De andre har jeg ikke sett nytte i:uff:
Ellers så bare spør;)
Jeg har vært fryktelig plaget av det etter forje fødsel,kom bare tilbake noen dager etterpå som du selv sier.
Men da jeg var på kontroll til legen så sa han at når man hadde vært så plaget som meg...ja at det bare kom tilbake.
Så var ikke noen dager med stikkpiller og krem NOK,og at jeg måtte bruke 6 stikkpiller ink krem x 3 daglig i tillegg.
Og etter det har jeg ikke hatt soppinfeksjon,så prøv det du!:kidoki:
Ikke å kimse av kosthold heller...sukker og hvitt mel er nammenam for candidasoppen... Eddikkapsler, el 1 ts epleeddik ivann2 ganger om dagen! Drikk Cultura, prøv Vivag eller Gynophiluskapsler etter avsluttet Canestenkur. IKKE tette klær og truseinnlegg... Vask håret fremoverbøyd. Sjampo har feil ph for "nedi der". Bruk bare vann el litt intimsåpe.
(H)ilder
22-03-2004, 15:34
Det sies at man skal bruke kuren 1-2 uker selv om soppen er borte for da er sjansen liten for at den kommer tilbake igjen..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.