PDA

Vis full versjon : Jeg har hørt hjertelyden!!!! (10+5)

Tidl. bruker
14-10-2002, 21:59
Jeg var for første gang hos jordmor i dag! Det var ei kjempekoselig dame jeg kom til. Jeg hadde nok bestilt time litt i tidligste laget, men det var allikevel et interessant besøk.

Jeg fikk masse med informasjonsbrosjyrer med meg hjem. Så fortalte hun meg om et fødselsforberedende kurs.
Det virket svært nyttig for meg som venter min første.
Jeg hadde sett for meg slikt ett "pust-pust-kurs" som man ser på TV av og til. Men hun lovte meg at det var absolutt ikke noe slikt :p

Dagens høydepunkt var da hun skulle høre etter hjertelyden!!!!! Jeg var jo forberedt på jeg sannsynligvis ikke kom til å høre noe som helst siden jeg ikke er lengre enn 10+5......
MEN tror du ikke hun fant hjertelyden etter litt leting! :kry::kry::kry:
Tårene var ikke langt unna da!
Hun målte hjerteslagene til 160. Jeg så raskt for meg at det var en liten jente i magen, men det var visstnok vanlig at både gutter og jenter hadde like raske hjerteslag så tidlig i svangerskapet.

Stine-mor
14-10-2002, 22:12
Åååå,så heldig du er :klapp:

Jeg skal på kontroll i slutten av mnd...håper jeg får høre hjerteslag også:hjerter:

Det ble med ett litt mer virkelig da,ikke sant ? :)

nero
14-10-2002, 22:43
:hjerter: Så koselig...
Det er virkelig spesielt første gang man hører hjertelyden....
Gleder meg til det blir min tur. Skal til jordmor den 22 oktober.

:kidoki: Anbefaler på det sterkeste et fødselsforberedende kurs. Jeg og neromannen var på et slikt et når vi ventet på lille Martin. Kjempenyttig. Dessuten blir dere kjent med andre i samme situasjon. Vi er forresten blitt veldig gode venner med et av parrene på kurset.

Klem nero og nurket 10+0:baby:

Tidl. bruker
14-10-2002, 22:46
ÅÅåååååhhh så heldig du er!!!! Jeg skal ikke på kontroll før 5. november, regner med å få høre hjertelyd da men det er forferdelig lenge til. Jeg var på kontroll når jeg var 10+0 men legen ville ikke prøve å høre etter fosterlyden, det var kanskje litt tidlig?

Du er hvertfall kjempe heldig, og jeg er veldig misunnelig.

Nuta
15-10-2002, 01:50
Nå må jeg si jeg ble litt misunnelig!! Så heldig du er som har fått høre :baby: din!! Jeg skal på kontroll på torsdan jeg, men jeg venter ikke og få høre den. Men jeg kan jo håpe:)

Nøtteliten
15-10-2002, 11:15
så heldig du er!
jeg var på undersøkelse hos jordmor på 10+6, men fikk beskjed om at det ikke var noe poeng i å høre etter hjertelyden...så jeg venter spent på 19.november....som er fryktelig lenge til!!!
Så flott å kunne høre lyden av babyen din da...må bli ennå mer virkelig av det!

Tenker du kommer til å drømme om lyden framover jeg!!!

Nøtteliten
11+6

Happy
15-10-2002, 11:45
Så heldig du er! Det er så deilig den aller første gangen å få høre at det lille hjerte jobber, det er godt alle de andre gangene også, men den første er så spesiell!

Vi skal til jordmor i dag, så jeg håper at hun vil lytte om hun kan finne hjertelyden her også. Da jeg ventet Martin fant hun den veldig tidlig, så jeg tror nok at hun kommer til å prøve om jeg bet henne om det! Jeg er så spendt og gleder meg sånn!!

Linemor
15-10-2002, 15:03
sist jeg var gravid hørte jeg ikke hjertelyden før jeg var ganske langt på vei og liv kjente jeg ikke før i uke 21. Da hadde jeg morkaka foran. Selv sent i svangerskapet kunne ikke min samboer kjenne liv utenfor magen. Bare jeg kjente det inni.

Denne gangen håper jeg for Marte og samboer sin skyld at liv kan kjennes tydelig utenpå magen.

Så håper jeg for min egen del at jeg snart kan få høre hjertelyden. Iallefall før UL. Bare sånn for å få det bekreftet at den lille har det bra. Mamma gleder seg til å høre.... Jeg skal til legen på fredag da er jeg 11+5 kanskje jeg kan høre da? Håper det.

5 dager til 12 uker. Jippi.

caprice
15-10-2002, 15:33
Jeg var på min første kontroll hos legen min i går 11+1, og fikk også høre hjertelyden.

Vi klarte ikke "holde" på den lenge nok til at det var mulig å telle noe, men det lever i alle fall inni der :-)

Mvh

Happy
15-10-2002, 17:20
Vi fant ikke noen hjertelyd i dag, men det er ikke så farlig. Jeg tror nemlig at jeg bare er 8+4 og ikke 10+0 slik jeg er etter mensterminen. Jordmor kunne likevel finne livmoren og målte f/s til å være 10 cm.

Jeg hadde selvsagt glemt urinprøve, men det var ikke så falig. Alt er jo i orden ellers, sett bort fra kvalmen da, men det er jo helt normalt!

Overraskende nok hadde jeg gått opp to kilo:eek: kan ikke forstå hvordan det er mulig!!

Tidl. bruker
15-10-2002, 21:49
Såååå snille dere er!!!! Tusen takk for alle de koselige meldingene! :mervink::mervink:
Jeg følte at det ble mye mer virkelig etter jeg fikk høre hjertelyden! Utrolig at det var liv inni meg liksom...!

Jordmora jeg var til brukte ikke de der vanlige doplene, men hun hadde nettopp fått en ny fancy duppeditt. Lignet litt på en reiseradio med telefonledning til en pinne hun tok på magen min. Hun tok litt slik gele som brukes til UL på magen min først, før hun førte "pinnen" over. Aner ikke hva det kalles!
MEN det virket ihvertfall!

Jordmora ble nesten litt forbauset selv for hun hadde ikke regnet med å høre noe...(ikke jeg heller). Det kan kanskje ha en sammenheng med den nye duppeditten hun hadde kjøpt.

Uansett så var det allikevel en veldig stor opplevelse. Jeg har smilt fra øre til øre etter jeg var der!
:D :D :D
Det blir kanskje litt feil å rangere slike opplevelser, men på en måte var det litt kjekkere da jeg var på UL for bare 4-5 dager siden. Det var da alt ble virkelig for meg. Jeg fikk en liten aha-opplevelse da det lille mennesket i magen sprellet som bare det!
Jeg skal bli mamma!!!! :kry::kry::kry:

Link til UL-bilder 10+1 (http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=7018/)

Jeg håper virkelig dere andre her i maiklubben snart får høre hjertelyd eller får time til UL!!!! Krysser alle mine fingre og tær for dere!!! XXXXXXXXXX