PDA

Vis full versjon : Når begynte dere å kjøpe inn?

LillianL
14-10-2002, 22:04
Når begynte/skal dere begynne å kjøpe inn utstyr?
Jeg begynner selvsagt ikke enda, synes det er litt tidlig...hehe...
Men jeg tenkte kanskje når man er over den "magiske" 3mnd grensen at det kanskje er et passende tidspunkt å begynne da??

Jeg bare lurer, jeg, liker å få svar på det jeg lurer på raskest mulig, selv om det er ca. 7,5mnd til jeg trenger noe utstyr...hihi... :o

IzziCreo
14-10-2002, 22:37
Heisan,

vi begynte ikke før september (har termin 2.desember). Men gikk jo selvfølgelig å tittet mye før det ;) Følte egentlig ikke for å starte innkjøpene noe tidligere, liksom litt kos å ha det å se frem til. Det vi har kjøpt til nå er også ting vi har funnet på salg for det meste - og da er det jo ikke poeng i å vente :)

Viktig at du gjør det som du føler er riktig :)

Lykke til :)

Klem Suzie Q 33+0

Vinga
14-10-2002, 23:49
Hi hi :o
Kjøpte første plagget uka etter jeg testet positivt.... :o :o :o

BARE for å gjøre det hele litt mere virkelig for meg selv.

Stor-innkjøpene har vi ikke begynt på enda, men skal begynne nå i november. (Vogn, stellebord osv)

Klem fra

skilpadda
15-10-2002, 02:20
Jeg kjøpte noen ting fra Nøstebarn for et par måneder siden, og vi bestilte vogn og seng for en drøy uke siden. Ellers har jeg ikke kjøpt noe enda (er 35 uker i morgen). Jeg har begynt å kikke litt i butikker for å finne ut hvilke butikker som fins og hva slags ting de har de forskjellige stedene, og snart skal jeg vel begynne å kjøpe noen klær. (Syns det er vanskelig å finne ut hva som er lurt å kjøpe, så jeg regner ikke med å kjøpe så fryktelig mange plagg før barnet blir født - etter hvert finner vi vel ut hva slags type plagg vo foretrekker.)

En av grunnene til at jeg ikke har kjøpt noen klær, er at vi ikke har kjøpt kommoden som skal stå ved stelleplassen enda, og vi har ikke ryddet plass i klesskapet heller, så det er ikke noe sted å legge vekk klærne.

Men i løpet av denne og neste uke skal vi vel både få orden på skap og hyller, kjøpt kommode og stelletopp og badebalje, og begynne å kjøpe klær og sengetøy. Vi skal nok komme i mål, vi også. :)

lied74
17-10-2002, 01:16
Har egentlig ikke begynt å kjøpe inn enda, syns det er greit å ta det største løftet når det er en 2-3 mnd igjen, da ommøblerer vi i leiligheten og begynner å få inn møbler og slikt, inntil da har jeg bare en liten skuff, siden tanten til babyen bare måtte kjøpe med noe fra NY.
Selv om jeg har begynt å sy og strikke litt, teller jeg liksom ikke det, for det tar jo lengre tid enn å handle inn, ikke sant? har sydd en sparkebukse og en jakke....
Men, klarte ikke å dy meg på H&M i dag, så halvpris kurven og kjøpte lue + votter, babyen kommer jo i mars, og da er det nok greit å ha noe på knotten som ikke bare er bomullslue! -stakkars liten... kjøpte lilla, selv om vi ikke vet hvilket kjønn det er enda!!! uffda...

Lillan
17-10-2002, 04:17
Dagen da jeg og mannen vært på UL, satte han av meg ved en bebisbutikk med sitt VISA kort i handen, før han drog på jobb...:p
;) snille mannen;)
Hadde akkurat fått vite at vi ventet en gutt, så det ble lyseblå liten lue og et babyblått lite pled...:D

Barnevogn og øvrige store ting kom vel ihus for en til to måneder siden, men med tre uker igjen til termin mangler jeg ting som dyner, dynetrekk og noen pysjer...
:uff:

På tide å få allt ferdig kanskje...

Helle
17-10-2002, 13:46
Vi begynte å handle inn samme dag som vi var på ultralyd :)
Det å ha fått sett :baby: ble en slags bekreftelse på at vi kunne begynne å få tak i det vi trenger. (Var 17+6 da.)

Før ultralyden var det så vidt vi turde å kikke inn gjennom vinduene på disse babyforretningene :)

Foreløpig har vi kjøpt og fått vogn, lammeullsfell, sengekkær og litt klær. Og så har vi fått lånt ei barneseng som vi skal ha stående på stuen + at jeg har fått 2 poser med brukte babyklær av ei veldig god venninne.

Ellers, så jobber vi med å pusse opp barnerommet.

Greit å begynne nå, så slipper vi stresset mot slutten.
:)

puu
18-10-2002, 00:23
.. men det var etter UL hvertfall... Kjøpte kanskje en liten ting før det oxo... :???:
Storinnkjøpene startet hvertfall etter UL ;)

Puu T-13