PDA

Vis full versjon : Vanlig med mer kynnere i andre svangerskap?

Polyanna
16-03-2004, 12:47
Sist svangerskap hadde jeg få ubehagelig kynnere, egentlig bare siste måneden.

Den siste uka har jeg noen ganger fått masse av dem, og de er egentlig ganske ubehagelige. Jeg har stresset voldsomt mye også, med oppussing og flytting, så jeg har tatt dem som signal på å ta det med ro (og har prøvd å være flink....), men det er kanskje normalt med mer kynnere andre gang?

Noen med erfaring?

19+5

*Martine*
16-03-2004, 13:23
Det er normalt at kynnerne kommer tidligere og oftere andre/tredje/osv gang en er gravid...
For man har kansje ikke det privilegiumet med å kunne ta alt i eget temopo når en har små og/eller store barn å ta seg av...

Men som du sier selv det er ett tegn på å ro ned tempoet og kansje la ens samboer/mann hjelpe litt mere til hjemme...

Søs
16-03-2004, 15:21
Med snuppa, hadde jeg mest kynnere på slutten, denne gangen hadde jeg for en stund siden en del kynnere, men som har avtatt nå.

Tror nok det varierer:)

Tuneland
16-03-2004, 22:53
Opprinnelig melding fra *Martine*
Det er normalt at kynnerne kommer tidligere og oftere andre/tredje/osv gang en er gravid...
For man har kansje ikke det privilegiumet med å kunne ta alt i eget temopo når en har små og/eller store barn å ta seg av...

Men som du sier selv det er ett tegn på å ro ned tempoet og kansje la ens samboer/mann hjelpe litt mere til hjemme...

:nikker: Godt du er ferdig med selve flyttingen nå da, men du bør fremdeles lytte til kroppen din og dens signaler..:klemmer:

Polyanna
17-03-2004, 09:26
Takk for svar. Høres ut som om det er relativt normalt, i hvert fall.

Opprinnelig melding fra *Martine*

Må nesten understreke: Mannen min "hjelper ikke til hjemme", det gjør han ikke, men han gjør sin del og vel så det! ;) Han pakker ut og ordner og styrer så det er en fryd. Men jeg er jo ivrig etter å komme litt i orden selv også. Spesielt blir det deilig når vi får pusset ferdig rommene i 2. etasje, sånn at vi kan flytte inn på EN etasje alle sammen og lukke døra til resten av rotet... :gal:

Men har vært flinkere til å ta pauser nå, og har nesten ikke kjent noe til noen kynnere, så det var nok et signal, ja. Det er bra kroppen har vett til å si fra, så får vi ha vett til å lytte og adlyde! :)

Og så gjør jeg jo litt nytte for meg i sofaen også, både med å kommandere og med å tegne kjøkkenløsninger! :p

Juni
17-03-2004, 21:00
Hei!
Jeg har mer kynnere nå enn i første svangerskap, og de kom også tidligere. Jeg har blitt 50% sykmeldt pga dette, og fått beskjed om å roe ned.
Vi skal ikke ha noen for tidlig fødsel, nei!
Det er nok lurt å ta det med ro! :)