Vis full versjon : Barnerom?
Tidl. bruker
17-03-2004, 09:31
Skal du ha barnerom klart når barnet kommer?
Ja, det skal stå klart - men mesteparten av første leveår blir han vel liggende inne hos oss....hvertfall på natten :)
Barnerommet skal være klart, men hvor barnet kommer til å sove den første tiden er jeg ikke helt sikker på, det kommer ann på barnet det.
Tidl. bruker
17-03-2004, 12:15
Nei, eget rom får ikke baby. H*n skal ligge hos oss, iallefall det første året.
Snuppa vil ligge i sprinkelseng inne hos oss så lenge hun skal ha mat om natten/tidlig om morgenen.
Vi har stort sett flyttet de på eget rom rundt 8 mnd alderen.
Så når den tid kommer, en gang på våren 2005. Vil dagens lillebror få nytt rom, og lillejenta ta over hans.
Det er et helt ok nyoppusset rom. Må bare ha inn gardiner og annet "stæsj" for å gjøre et litt jentete.
Enda en grunn til å dra på IKEA (heldigvis :fnis: )
Lille Ru
17-03-2004, 16:20
Har ikke plass til eget barnerom, så foreløpig blir h*n nødt for å være hos oss.. Nå er det jo for det første lenge til h*n kommer ut, og den første stunden vil jeg uansett ha barnet i nærheten...
Vi kommer nok til å snuse på nytt sted å bo snart ja! Og da skal det være barnerom!
Mata Hari
17-03-2004, 21:34
Holder på å pusse opp barnerommet nå, men kommer til ha h*n inne på vårt rom i sprinkelseng så lenge det er behov for det. Men vi har ikke så stort soverom selv, så det blir ikke lenger enn nødvendig. Må flytte på sengen hver gang vi skal inn i klesskapet.
Vil ha rommet ferdig før :baby: kommer, så kan vi jo ha babysakene der før :birth: også. Samt det vi ikke bruker hele tiden og som vi ikke vil sette i boden eller vil ha fremme i stua til en hver tid.
Cheyenne
20-03-2004, 20:38
Har ikke noe eget barnerom til babyen vi...
Har en leilighet på 50kvm, to soverom. De to barna bor nå på det største mens vi bor på det lille, der er det plass til en dobbeltseng og kanskje sprinkelsenga håper jeg:flau: :hm:
Vi skal bare bo her frem til jul, da er vi ferdige med studiene og flytter hjem til nordvestlandet og forhåpentligvis et STORT hus;)
Røverjenta
20-03-2004, 22:11
Vi skal bygge hus, og når det står klart utpå høsten en gang, kommer vi til å innrede barnerom. Men :babygutt: kommer til å ligge på vårt rom til han er ca 1 år (eller så lenge jeg ammer...). Tror jeg. Vi får se hvordan det blir :)
:) liten
20-03-2004, 23:02
Vi skulle i utgangspunktet ikke det, men plutselig ble samboeren min veldig gira på å få pusset opp barnerommet i januar. Overraskende nok! Så han tok seg fri fra jobben i flere dager og pusset, malte, sparklet og la gulv. Jeg ble kjempeglad! Og rørt. Rommet ble virkelig fint! Jeg tror han hadde behov for å bedrive litt redebygging han og :) Nå skal vel nurket sove hos oss i starten, og i og med at ingen av oss har erfaringer fra tidligere så aner jeg ikke hvor lenge vi har tenkt at hun skal sove hos oss. Det varierer kan hende mye og? Hva folk velger å gjøre der, mener jeg.
Opprinnelig melding fra Cheyenne
Vi skal bare bo her frem til jul, da er vi ferdige med studiene og flytter hjem til nordvestlandet og forhåpentligvis et STORT hus;)
Må bare spørre...hvor skal dere flytte?
Cheyenne
22-03-2004, 11:02
.......
Vi har ikke eget rom til babyen vi...
Vi har 2 soverom, et som dyrene er på :uff: og et som vi sover på.
Dyrene som er på gjesterommet er alle fuglene og marsvina. Vi har hatt de på stua helt til januar i år, men nå er de fått eget rom :D
Blir mye bedre slik med tanke på støv, fjær, frø, høy og skitt og lort :nikker:
Men foreløpig blir nok nurket på soverommet sammen med oss i sprinkelsenga si, regner med at h*n blir sovende på vårt rom ei stund :p
Etter det så blir det vel at vi flytter til eget hus en gang, og da blir det hvertfall eget rom på nurket :D :klapp:
Opprinnelig melding fra Cheyenne
Ja, det var det Rosen...
Mannen er romsdaling og jeg er sunnmøring og vi blir ikke enig om annet enn møre og romsdal... og at sjøholt er totalt uaktuelt..
Gubben har sperre mot sunnmøre(som de fleste romsdalinger... ;) )
Vi får se hvor vi får jobb hen, Dersom vi får jobb i molde bosetter vi oss sikkert på andre sida av fjorden der mannen min kommer i fra.
Jeg kommer også fra andre sida av fjorden.
Har dere lyst å bo i by eller mer landlig da?
Synes jo at både Ålesund og Molde er ok jeg da. Vestnes er ikke så dumt det heller kanskje...
Så dere begynner å søke jobber snart dere da?
Tidl. bruker
22-03-2004, 21:34
Jada, vi har et rom som skal være klart til Knøttet kommer. Det er gamle barnerommet til :mannen: faktisk. Nå er det brukt som blanding av et roterom og gjesterom.
Siden det vil stå en gjesteseng der inne, har vi planer om at dersom den ene av oss er veldig sliten en kveld, kan denne sove i fred på gjestesengen. Det blir vel mest mannen, siden jeg hra planer om å amme... Knøttet skal få plass i egen seng på soverommet vårt den første tiden.
Vi skal begynne å rydde ut og pusse ned når vi nå om noen uker er ferdig med å pusse opp gangen og har fått opp alle de nye dørlistene. Det tar noen uker. Det tar nok et par uker å få alt ned. Er pokkers så atombombesikkert bygd den huset her atte! 2 lag med tapet og 1 filtteppe (tykkelse 2 cm) i hovedsak. Så skal nytt gulv opp (har ikke bestemt hva) og fin barnetapet i nøytral farge. Joda, taket må males, og et par klesskapdører. Har heldigvis ei god spisestue vi kan flytte ut møblene i, i mellomtiden! Da slipper vi å stresse med å få alt ferdig.
Cheyenne
22-03-2004, 22:16
......
Nei, for vi bor langt hjemmefra og vil bruke det andre rommet som gjesterom så lenge vi kan. Men det har hvite vegger og hvitt tregulv så det blir ikke vanskelig eller stort prosject å gjøre om til barnerom. Har funnet noen bilder..(tidlig ut, ja)
Løvelasken
15-04-2004, 22:32
Her skal alt være klart, men babyen skal sove hos oss de første 6 mnd.
Opprinnelig melding fra muslingen
Jada, vi har et rom som skal være klart til Knøttet kommer.
Siden det vil stå en gjesteseng der inne, har vi planer om at dersom den ene av oss er veldig sliten en kveld, kan denne sove i fred på gjestesengen. Det blir vel mest mannen, siden jeg hra planer om å amme... Knøttet skal få plass i egen seng på soverommet vårt den første tiden. Akkurat sånn er det hos oss også. (Rommet vil forøvrig bli brukt til gjesterom senere også, så kan babyen sove sammen med oss når vi har overnattingsgjester.)
Vi flyttet inn i nytt hus for en måned siden, nettopp fordi vi ville ha større plass (les: barnerom). Men jeg regner med å amme, så nurket blir nok liggende på vårt rom den første tiden. Så får vi se hva vi gjør når jeg må tilbake på jobb bare 3-4 måneder etter fødselen... :(
Gleder meg til å innrede barnerommet, jeg bare vet ikke helt når jeg skal få tid... :gal:
Tullejenta
20-04-2004, 16:24
Jeg og Baby må nok dele rom, dvs min del er arbeidsrom og dens del er knøtterom (kommode med klær og andre knøtteting). Men rommet må nok også fungere som gjesterom når vi får besøk fra Norge eller andre land :)
i begynnelsen så kommer nok baby til å sove ved siden av senga vår (ikke oppi for det tør vel ingen av oss), men tror vi skal prøve å få til at h*n sover på eget rom etter ikke så altfor lenge. Men det kan jo fort endre seg når knøttet faktisk er her!
tullejenta 4+6
:baby: 'ens rom skal stå klart hvis ting går seg til...er på "husjakt",har leitet siden januar,men ikke funne det rette for oss. Håper vi finner noe før :birth: ...har ikke lyst å flytte med et bittelite barn og det er trangt å bo på 45 kvadrat...:uff:
Har funne et rekkehus med 3 soverom vi skal legge inn bud på i morgen, får vi det blir et babyrom,gjesterom og et til oss :knegg:
Men :baby: skal sove på vårt rom til h*n nærmer seg året eller noe sånn. :nikker:
Hamletsen
21-04-2004, 09:29
Vi skal snart begynne oppussinga på barnerommet. Og babyen skal da ligge max tre måneder inne hos oss. Etter råd fra mange er det visste vanskelig å få dem over på et eget rom hvor lenge man venter. Da kan de heller komme inn i senga tidlig på morgenen så kan vi bare ligge å kose :klemme:
Fantastica
21-04-2004, 09:48
Ja, det skal stå klart - men mesteparten av første leveår blir han vel liggende inne hos oss....hvertfall på natten :)
Ja, barnsrommet skal være klart. Det har egentlig stått klart siden sist vi hadde baby...Hun fikk seg nytt rom slik at babyen fikk Ole Brum- rommet:nikker:
Vi skal ha babyrommet klart.Og der skal nok babyen sove fra dag 1 også.Jeg klarer ikke å sove med barn i senga mi, så siden jeg da allikevel må opp for å amme kan jeg gå på barne rommet å gjøre det.Skal innrede det med en god stol evnt sofa så ammingen blir behagelig og koselig.
Marit- mor
20-05-2004, 20:07
Ja skal ha rom klart, men flytter ikke ungen inn dit på en stund.
Vi holder på å bygge nytt hus nå (flytter inn om 1 mnd), og da skal :stores: og :babygutt: få hvert sitt rom. :stores: som snart er 3 år har alltid delt soverom med oss pga at vi aldri har hatt mer enn ett soverom, så nå skal hun endelig få sitt eget rom. Når det gjelder :babygutt: , så skal han få eget rom fra dag 1, men han kommer nok til å sove inne hos oss så lenge jeg ammer om natten. I det nye huset kommer vi til å få 5 soverom, og det gleder vi oss sinnsykt til. Nå kan den ene av oss "rømme" til et gjesterom dersom noen av barna skulle ha en urolig natt + at vi kan ha besøk av familie og venner uten at de slipper å ligge på stuen!
:klemme: Mother
Fantes ikke noe alternativ for meg :). Her deler ungene soverom.
Hadde egentlig håpa at babyrommet sku stå ferdig te babyen kom, men må nok se langt etter det. Vi fløtte inn i ny bolig sirka fem uke før terminen, og det e en del andre rom dær som ska pusses opp, så må nok vente me det som lar sæ vente. Så i første omgang blir det vårres rom, gang, kjøkken og stue som ska pusses opp. Og det kan holde godt å bli ferdig me det.
Babyen ska i alle fall ligge inne hos oss ei go stund, så vi ser ikke helt behovet sånn i starten. Men vil veldig gjerne ha eget rom, og har allerede funnet miljøstria som ska på veggan, og bynt å tenke på fargan ... Så det tar nok ikke så veldig lang tid før det skjer nå dær.
LilleMy69
04-06-2004, 15:05
Hos oss blir det til at babyen deler rom med oss (har et enormt stort soverom). Hvor lenge vet jeg ikke, men det blir uaktuelt å legge babyen på eget rom tidlig... Vårt rom er nemlig i 3. etg., mens de andre soverommene er i 1. etg. (et av disse vil på sikt bli barnerom).
Ser ikke for meg å springe opp og ned trappene ørten ganger pr. natt... Tror heller ikke at jeg klarer å roe meg med et barn to etasjer ned. Prøver å få samboeren :bonk: min til å skjønne at han må gjøre om loftsstuen for en liten periode, men han skjønner ikke problemet. Ok, han får ha den meningen nå, men antar at han vil skjønne det når babyen "er i hus". Og DA skal han få jobbe!!!
Hos oss blir det til at babyen deler rom med oss (har et enormt stort soverom). Hvor lenge vet jeg ikke, men det blir uaktuelt å legge babyen på eget rom tidlig... Vårt rom er nemlig i 3. etg., mens de andre soverommene er i 1. etg. (et av disse vil på sikt bli barnerom).
Ser ikke for meg å springe opp og ned trappene ørten ganger pr. natt... Tror heller ikke at jeg klarer å roe meg med et barn to etasjer ned. Prøver å få samboeren :bonk: min til å skjønne at han må gjøre om loftsstuen for en liten periode, men han skjønner ikke problemet. Ok, han får ha den meningen nå, men antar at han vil skjønne det når babyen "er i hus". Og DA skal han få jobbe!!!
:fnis: Han forstår nok fort nok at det beste er å vere i nærheten av barnerommet, ja... Mannfolk klarer ikkje alltid å sette seg inn i vår situasjon. Men det kommer nok...
Vi har forøvrig gjort klart eit barnerom til babyen, men han kjem til å sove på vårt soverom i ei krybbe den første måneden, evt også andre måneden. Vi får sjå det litt an kor ofte det blir amming på natta. Prøver å gjere det som fungerte sist; då låg jenta vår hos oss til ho var 2 mnd, så flytta vi ho inn på rommet sitt, og etter det sov ho faktisk gjennom!!! Trur kanskje det har med at ho ikkje lenger lukta mammaen sin, og sov roligere då. Håper det fungerer også denne gangen! :kryss:
Vi har forøvrig gjort klart eit barnerom til babyen, men han kjem til å sove på vårt soverom i ei krybbe den første måneden, evt også andre måneden. Vi får sjå det litt an kor ofte det blir amming på natta. Prøver å gjere det som fungerte sist; då låg jenta vår hos oss til ho var 2 mnd, så flytta vi ho inn på rommet sitt, og etter det sov ho faktisk gjennom!!! Trur kanskje det har med at ho ikkje lenger lukta mammaen sin, og sov roligere då. Håper det fungerer også denne gangen! :kryss:
Vettu.. Det hørtes ganske så logisk ut, og det er nok noe sånt vi også kommer til å gjøre.
Vi er da så heldige at vi faktisk bygger hus, med 4 soverom.. Det blir så greit..barnerommet kommer til å ligge rett ovenfor vårt rom, slik at vi omtrent kan se rett over gangen og inn på sengen...hi hi..
Skal senest flytte ungen over når h*n er 6 mnd.
Maj
Vi er så heldige at barnerommet hos oss var ferdig oppusset da vi flyttet inn, med ole-brumm-border på veggene og alt. Har bare byttet ut ole-brumm-vegg-til-vegg-teppet med parkett, det gjorde vi for over et år siden. Kommer til å prøve å få innredet rommet ferdig til Lillegull kommer, så slipper vi å styre med det senere. Men jeg vil at den skal sove på rommet vårt i hvert fall de første par månedene.
Sukk, :sukk: blir helt :happycry: bare av å tenke på at om ikke så altfor lenge ligger et lite mirakel og sover søtt i vogga si rett ved siden av senga vår.
Pyrasitten
13-08-2004, 14:25
Barnerommet vårt er klart - for storebror bor der allerede. :storeb: Babyen kommer vel til å sove hos oss en stund, og kanskje på et ekstrarom hvis det blir forstyrrende at de sover sammen med en gang, men når babyen sover stabilt skal h*n få flytte inn til storebror.:baby:
Tidl. bruker
15-08-2004, 00:18
Nope, for vi har ikke noe rom ledig til å lage barnerom.
Men så fort vi flytter og får mere plass, blir det laget barnerom.
Hvordan det blir med sovingen, vet jeg ikke ennå.
:stores: flyttet på eget rom når hun var ca 10 mnd`er gammel.
Tidl. bruker
15-08-2004, 00:21
:storeb: flytta inn på eget rom da han var ca 8 uker gammel - fungerte kjempefint fra første natt - og vi sov mye bedre alle tre!
Håper det går like kjapt og greit med :babygutt: også.
:klemme:
Tidl. bruker
18-08-2004, 12:33
Vi har faktisk bare to soverom, og det ene er okkupert av storebror. Så babyen må ligge inne hos oss en stund. I løpet av et års tid har vi fått bygd om huset, så da får vi et par soverom til.
Pulsatilla
24-08-2004, 16:05
Svarte nei; men riktig ville kanskje vært tja? :undrer: Har rom nok å ta av, men kommer ikke til å sette noe rom ferdig i stand før babyene kommer. Litt forberedelser blir det nok likevel. Regner med de sover inne hos oss til å begynne med - etterhvert får de felles rom.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.