Vis full versjon : Usexy med gravide damer?
Unregistered
15-10-2002, 12:32
Jeg er 3-4 mnd på vei og føler meg kjempefin, men mannen min synes det er litt turn-off at jeg er gravid... er dette normalt? Barnet var planlagt, altså...
Heeeelt knuskende normalt, det der. :uff:
Mange mannfolk syns det hele er litt skummelt. Magen vokser og inni der ligger det jo en liten baby, hans baby. Vi blir nok litt mer å regne som "hun som bærer på barnet vårt" enn den kjæresten vi tidligere var. Selv gubben min (som ikke har latt seg skremme sånn sex-messig) snakker om meg på den måten innimellom. Når en innpåsliten, full fyr på danskebåten ikke ville høre når jeg sa nei til å danse, så var argumentet til mannen min at han kunne snakke for meg fordi det er hans barn jeg bærer på. :D :o
Syns som regel mannfolk endrer syn på sine kjære når de blir gravide. De blir gjerne mer beskyttende (gubben min lot meg nesten ikke kjøre på jobb i dag, han, for det snødde jo ute... :uff: ), men samtidig er de hele tiden bevisst på denne lille tredjemann som er med hele tiden. Og heldigvis er det særdeles få mannfolk som tenner på tanken på babyer. Det med babyer har liksom så utrolig lite med sex å gjøre, så da klarer de ikke å slappe ordentlig av og la seg forføre av den kjæresten du jo fortsatt er.
Men heldigvis går det jo over når ungen kommer ut. Da er du igjen kjæresten, og ungen er ungen helt for seg selv. Da kan han kose seg med kjæresten uten at ungen er med, liksom. ;)
Kan hende han venner seg mer til forandringene i kroppen din utover i svangerskapet også. Du er jo i den fasen nå at det nå begynner å synes, og det kan virke rart i begynnelsen. Etterhvert blir magen mer en del av hverdagen, og ikke fullt så uvant for ham.
Uansett, lykke til, og prøv å kose dere masse med hverandre på andre måter enn ren sex, så får dere dekket litt av nærhetsbehovet, ihvertfall.
Tifa 35+2
Unregistered
15-10-2002, 14:28
Ja men det er så trist. :leiseg:
Håper du har rett om at det går over... Det er jo ikke full stopp, da. Men mye sjeldnere.
Takk for hjelpsomt svar i alle fall.
har hatt en prat med no'n gutter på jobben om det. de syns det er fælt at jentene syns så dårlig om seg selv når de begynner å vokse en hel del.. fordi menn syns at gravide damer er noe av det flotteste som er!!
men det kan jo være det blir litt skummelt med din egen dame, da. sånn med en gang. og knuffe bebi'n og sånn. Huff.
det går vel over, vel!!:cool:
Cinnamon
16-10-2002, 20:40
Jeg tror ikke det kommer av at de synes vi er "usexy" Er ikke alltid like opplagt til sex nå i svangerskapet jeg heller, men det har da ingenting med hvordan min kjære ser ut.
Tror det mye heller er den følelsmessige delen av det, at det er litt rart at babyen er der, at han er litt redd for å skade den osv..
Undersøkelser har også vist at mannens testosteron-nivå (hormonene som bla. styrer sexlysten ) synker når kvinnen er gravid, antaglig en fiffig liten mekanisme for at mannen skal holde seg hos oss, og ikke fly rundt og befrukte andre :)
Triste fakta når man trenger bekreftelse på at man faktisk er like deilig som før, men trøsten er at det går over!
Cinnamon
stein.antonsen@c2i.n
17-10-2002, 04:12
:klapp:
hei.
Det kan ta litt tid før vi kommer etter.
Jeg er faktisk på en måte før madammen. Vi går ikke i takt så vi må vel snakke sammen,
Hvis dere vil snakke med en blivende paapa så er det bare å ta kontakt.
:cool: :klapp: :findag: :findag: :findag:
Har det motsatt jeg. Mannen min synes jeg alltid er sexy, og nå er jeg god og rund og store pupper og og og.....
Selv er jeg kvalm, trett og urven.
Men som noen andre sier, det har ikke så mye å si hvordan damen ser ut, det er nok babyen pappaen er bekymret for. Og det finnes mange måter å kose på uten å ha samleie....;)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.