PDA

Vis full versjon : Har noen opplevd dette?

Safir
17-03-2004, 20:09
Heisann!

Jeg har hatt noen ubehagelige opplevelser i det siste, og lurer på om noen har opplevd noe lignende.

Jeg er 1. gangs gravid, og 16+0 i dag.

Problemet mitt er at jeg plutselig får intense smerter i hele nedre del av magen. Det kjennes som om noen røsker til der inne, og jeg blir helt satt ut. Det er utrolig ubehagelig, og jeg blir faktisk blank i øynene av smertene. Det varer heldigvis ikke mer enn et minutt, men det er veldig kjedelig dersom det skjer forann andre. I dag hadde jeg kundebesøk, og det ble mildt sagt pinlig da det skjedde.... :o

Jeg skal en tur til legen i morgen for å sjekke det ut, men det hadde vært flott om noen her har en idé om hva som plager meg.

Pondusa
17-03-2004, 23:01
Det kan være disse berømmelige lingin-båndene? som holder livmora på plass, som strekker seg.
Kan være j....... vondt til tider!

nurket
17-03-2004, 23:55
Jeg ville også forslått det samme som vera.
Hvordan disse smertene oppleves varierer fra person til person, og dine er da tydeligvis veldig vonde.

Kom tilbake med oppdatering da.
*sniker rundt her inne ennå jeg*

Kanskje jeg blir medlem igjen snart... hvem vet...

:D

Mrs H
18-03-2004, 05:41
Enig med vera og nurket. Tror nok det er livmor-båndene du kjenner, det kan være fryktelig vondt.
Nå skal du jo til lege i dag, så da vil du sikkert få det bekreftet!

Lykke til!:)

chanel
18-03-2004, 09:30
Jepp, høres ut som ligament-bånedene dine som strekker seg litt...helt ufarlig, men kan være vondt som F....

Chanel 25+4

Safir
18-03-2004, 10:47
Hei jenter!

Takk for svar :)! Det er nok ikke ligament-båndene. Jeg har smerter i de og, men det sitter lenger ut...

Jeg har akkurat vært hos legen. Var veldig øm i magen da hun klemte, men alt sto heldigvis bra til med nurket. Tok mange tester, og alle var heldigvis kjempefine!

Hun lurte på om det kunne være urinveisinfeksjon, men jeg hadde jo ikke tatt med urinprøve :bonk:! Ellers fikk jeg ikke noe klart svar... Jeg ble sykemeldt ut uken, og får bare spise flytende føde. I tillegg har jeg fått henvisning til legevakt dersom ting forverrer seg. Ble jo ikke så mye klokere, men satser på at det snart går over!

lille nurket:)
18-03-2004, 11:15
Håper det går bedre..
Du får ta det med ro, og oppdatere oss om noe nytt skjer. Jeg hadde liknede smerter, men det var i 11 uke. så de sjekket at det ikke var utenfor livmoren(noe de sikkert har sjekket på deg allerede, også sa legen at om det var en begynnende SA var det ingenting han kunne gjøre med. Heldigvis var det ikke det.
Og du har jo kommet så langt så det er ikke det..
Kan nok være som legen sier med urinveisinfeksjon. Har hørt at det kan gjøre veldog vondt nederst i magen, nærmere underlivet.

:lykketil:

effie
20-03-2004, 11:30
Må bare legge til at jeg har hatt urinveisinfeksjon 1 gang i livet, og da gjorde det også veldig vondt å tisse, og så kom det bare noen dråper om gangen.... Er det sånn hos deg?
Kanskje du har begynt tidlig med kynnere? De kan også være veldig vonde...

God bedring:stakar:

linnbjo
20-03-2004, 14:02
det stemmer nok det de andre sier her,jeg hadde også mye vondt i magen(ble litt redd av og til)

Safir
20-03-2004, 16:16
Har ikke noe problemer når jeg tisser, så det er jo litt rart dersom det skulle være urinveisinfeksjon...

Ellers har jeg ikke merket noe mer til problemet de siste dagen. Har hatt antydninger noen ganger, men da har jeg kroket meg sammen før det starter. Det har hjulpet!

gravid22
23-03-2004, 11:11
Jeg opplevde det samme i starten av svangerskapet...
Kunne faktisk få så vondt at jeg måtte ned i knestående og tårene sprutet...
Snakket først med legen min som sa hmm... sikkert normalt.
Mens jordmor på UL sa det var mulig at det var bekkenet som tilpasset seg...
Vet enda ikke hva det var men det er gitt seg nå...
Er 25 uker på vei!

Lykke til videre!