oline
20-03-2004, 21:16
Jeg fikk beskjed av legen sist kontroll at jeg hadde soppinfeksjon (candida) i sjeden. Det er jo ikke noe nytt, men jag tok en kur, selv om jeg ikke hverken klør eller svir, bare har litt utflod. Men så har jeg vært plaget i flere mndr med et utslett som har forverret seg ettersom tiden har gått. Det er værst når jeg har badet, og er ellers tørt, litt sirkleformet med røde kanter og lyst i midten, og klør endel... spesielt etter bad og dusj. Jeg har prøvd alt; hydrokortison- syntes bare det ble verre, locobase- gjorde det også verre. Jeg har tatt grundige allergitester, men uten noen positive utslag. Har spurt lege og jordmor, men de visste ikke. Jeg mener det kan være "ringorm", eller soppinfeksjon i huden, som det egentlig er. Har lest litt og sett bilder på nettet om dette, og det ligner veldig! Dessuten kan det ha smittet fra underlivet, hvis jeg f.eks har klødd meg eller brukt samme håndkle overalt, og overdrevet såpebruk.... Prøver nå med canesten salve. Har lest at sukker kan forverre det, og jeg har vært utrolig søtsugen i de siste, samtidig som at utslettet har økt. Har hørt og lest mye om candida i kroppen! Ikke lett å bli kvitt!!!!!
:(
Har noen av dere erfaring?
Oline 21+2
:(
Har noen av dere erfaring?
Oline 21+2