Vis full versjon : Har dere regnet ut "egen" termin?
Nøtteliten
15-10-2002, 15:52
Har lest litt for å prøve å finne ut når terminen er - og har kommet fram til flere forskjellige på diverse terminkalkulatoere - så leste jeg at en kunne telle dager (282) dersom en visste når befruktning hadde funnet sted....og det er det da mange av oss som har kontroll på! Så jeg tellet og kom fram til 26.april....terminkalkulatorene hopper mellom 30 april og 4 mai...men det kan jo hende jeg må inn i aprilklubben....tror vel egentlig at jeg blir flytta etter UL siden nesten alle blir det...så jeg henger med dere litt til! Men er det flere som har telt seg fram og kommet til noe annet enn det terminkalkulatorene sier? Og noen med erfaringer tidligere fra på hva som stemmer best, egen, legens, UL.....
Nøtteliten
Jeg har vært gravid en gang før så jeg tok utgangspunkt for forige gang og kom fram til at da hadde jeg termin 4.mai. Jeg har fått alt fra 26.04.03-04.05.03. Jeg hadde mensen siste gang 27.juli.
Når jeg var gravid med Marte hadde jeg sist mensen 20.12.98 og termin 27.09.99. Og da jeg var på UL med Marte fikk jeg i tillegg 2 dager lenger. Slik at terminen ble 29.09.99(mens jeg fødte 14.09.99)
Jeg har et system som regner kalenderdager på jobben så jeg kan umulig ha regnet feil. Jeg tror det er 282 dager et svangerskap skal være, men det kan jeg dobbeltsjekke når jeg blir friskmeldt.
Forsto du noe av dette? Det var ikke lett å forklare.
Har regnet litt frem og tilbake. Vet jo når jeg hadde eggløsning og når egget festa seg, så jeg tror nok at riktig termin er 23. mai. Blir spennende å se hva de kommer frem til på UL.
Er det noen som har fått innkalling til ultralyd enda forresten??
Happy: Jeg har fått time til ultralyd!
Skal dit 9. desember! Fin liten førjulspressang..;)
Når det gjelder utregning av termin, så har jeg ikke prøvd noe annet enn terminkalkulatoren på BIM, også regnet legen min ut for meg.:)
Ultralydterminen stemte veldig bra sist, så jeg kommer nok til å stole på den denne gangen også.
Tidl. bruker
15-10-2002, 21:55
Ja, jeg har regnet ut min egen termin!I og med at jeg ble gravid vha prøverør vet jeg med rimelig stor sikkerhet når egget har festet seg... +/- 1 dag.
Har prøvd mange av de terminkalkulatorene som ligger på nettet, og de aller fleste kommer frem til 7.mai.
Jeg var til UL da jeg etter mine beregninger var 10+1. Gynekologen målte fosteret til 31,7mm. Han sa det tilsvarte 10 uker og 1 dag.
Så da burde jo mine beregninger være temmelig presise!!! :D
Mor til 3
16-10-2002, 14:08
Jeg fikk beskjed på ultralyd fredag den 27 september at jeg var 9+1 på vei. det er da 3 uker siden. så i morgen (torsdag) er jeg da 12 uker på vei. gikk inn på en kalender på internett og regnet meg frem til antall uker og dager jeg var og kom frem til at termin var 1 mai. og har nå sett at den 1 mai er på en torsdag så jeg er akkurat 40 uker den torsdagen.
har sett mange kalendere men ingen er like.
Har ingen menstermin å gå etter siden jeg mistet i juli og ikke fikk mensen igjen før jeg ble gravid.
Jeg har forsøkt div kalkulatorer, og alle ender mellom 4. og 6. mai. Legen min kom frem til 5/6. mai. Siste mens var 28. juli. Jeg vet når mini ble laget for jeg var så oppsatt på mai (eller juni) barn at vi like godt kjørt rett på eggløsningstest med en gang og fikk full klaff. Derfor vet jeg at når eggløsning var, og hvilke to dager det ble gjort en ekstra innsats :-)
Sist gang forskjøv UL termin med to dager, men knøttet ble født først 14 dager etter dette igjen - med tydlige tegn på overtidighet (tørr hud, lange fliste negler, ingenting hvitt fosterfett igjen, ingen rynker - hun var ganske perfekt egentlig :-)))
mvh
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.