PDA

Vis full versjon : natriumklorid mot svette

mathea
21-03-2004, 20:22
er det noen som vet om det er skadelig for fosteret om jeg bruker natriumklorid under armene for å stoppe svetten? (den stopper svetten HELT)veldig sterkt middel...

Simbim
21-03-2004, 22:23
Jeg bruker noe som hete Aluminiumklorid (roll-on som tas på om kvelden og vaskes av om morgenen) for å ikke svette så mye. Snakket med en farmasøyt på akoteket. Hun sa at det ikke var skadelig. Håper det var litt svar som kunne hjelpe:)

Cheyenne
22-03-2004, 11:20
Er ikke natriumklorid vanlig salt??:???:

Tidligere bruker
22-03-2004, 19:10
Natriumklorid er det samme som saltvann, så jeg kan ikke skjønne at det kan gjøre noen skade...

julibe
22-03-2004, 20:48
Jupp. Natriumklorid er vanlig salt, som vi bruker på maten.

Tipper at Mathea bare har blingsa litt i det øyeblikket fingrene traff tastaturet, og at hun egentlig mente aluminiumklorid, som Simbim nevner.

Har hvertfall aldri hørt noe om at man bruker natriumklorid mot svette, men aluminiumklorid, derimot... :)

Monja
23-03-2004, 10:02
Jeg fikk beskjed av legen min å slutte å bruke det. Var visst ikke så bra for baby..

mathea
23-03-2004, 18:06
JEG MENTE ALUMINIUMSKLORID:) SÅ DET ER SKADELIG FOR BARNET DET DA:( DET VAR SYND:( DET SOM FUNKER SÅÅÅ BRA MOT SVETTE....TAKK FOR SVAR ALLE SAMMEN....

star80
23-03-2004, 18:37
Har også brukt aluminiumklorid... Beste som er på markedet!!!!!! Men slutta da jeg ble gravid. Uten at noen har sagt at jeg burde det. Har Bare glemt å spørre legen om det ved hver legetime, så vi får vente til mai med å bruke den igjen....

Må vel kunne bruke den selv om man ammer??????
Eller???
(sikkert et dumt spørsmål, men ikke veit jeg så....)